Канон умилительный ко Господу нашему Иисусу Христу


Когда читают и для чего

Как было сказано выше, представленный канон нельзя назвать популярным. Чаще всего ему предпочитают канон покаяния Христу перед крещением. Однако, ряд канонников утверждает, что умилительный канон обязателен для каждого. Впрочем, есть и другие источники, приписывающие эту молитву исключительной для монашествующих. Мирянам ее тоже можно читать, но по желанию, особых ограничений нет. Поэтому читать данный канон не только невредно, но и полезно.

Считается, что молитва читается только во время причастия. Это не совсем верно. На самом деле, обращаться к Господу, согласно этому канону, можно при любой жизненной ситуации, будь то горе или неописуемая радость. Текст считается душеполезным, помогает отогнать плохие мысли, в умилении душой достичь Создателя.

В период причастия данный канон читается за три дня до начала таинства. Об этом сообщается во множестве источников. Но, как говорилось выше, причастие – не причина обратиться к Богу этим каноном. О поддержке можно попросить в любое время дня и ночи, лишь бы ваша душа была чиста и благонравна.

Молитвы Богу о помощи в жизни.

Молитвы после прочтения канона

Господи, Иисусе Христе, помилуй мя.

Помилуй мя, едине Спасе мой, яко милостив еси и милосерд, и праведных ликов сотвори мя причастника.

Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Мыслити ми присно и творити, Господень Aнгеле, благая и полезная даруй, яко сильна яви в немощи и непорочна.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Яко имея дерзновение к Царю Небесному, Того моли, с прочими безплотными, помиловати мя, окаяннаго.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Много дерзновение имущи, Дево, к Воплощшемуся из Тебе, преложи мя от уз и разрешение ми подаждь и спасение, молитвами Твоими.

Молитва ко Господу нашему Иисусу Христу

Господи, помилуй.

Владыко Господи Иисусе Христе Боже наш, иже неизреченнаго ради Твоего человеколюбия на конец веков во плоть оболкийся от Приснодевы Марии, славим о нас Твое спасительное промышление, рабы Твои, Владыко; песнословлим Тя, яко Тебе ради Отца познахом; благословим Тя, Егоже ради и Дух Святый в мир прииде; покланяемся Твоей по плоти Пречистой Матери, таковей страшней тайне послужившей; восхваляем Твоя Ангельская ликостояния, яко воспеватели и служители Твоего величествия; ублажаем Предтечу Иоанна, Тебе крестившаго, Господи; почитаем и провозвестившия Тя пророки, прославляем апостолы Твоя святыя; торжествуем же и мученики, священники же Твоя славим и покланяемся преподобным Твоим, и вся Твоя праведники пестунствуем. Таковаго и толикаго многаго и неизреченнаго лика Божественнаго в молитву приводим Тебе, всещедрому Богу, рабы Твои, и сего ради просим нашим согрешением прощения, еже даруй нам всех Твоих ради святых, изряднее же святых Твоих щедрот, яко благословен еси во веки. Аминь.

Молитва ко Пресвятой Богородице

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Царице моя преблагая, надежде моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Правила чтения

Традиционно, верующие выбирают собственный способ чтения молитвы: в храме или дома (келейно). У каждого способа есть свои преимущества.

Начнем, с чтения канона при храме. Во-первых, следует помнить, что Церковь – это Дом Божий. Посредством храма объединяются людские души, которые жаждут милости Всевышнего. Многие верующие сообщают, что чувствуют близость Господа только в церкви. Поясняют они этот момент особой атмосферы, которая создается в храме.

Молитва подобна медитации. Чтобы войти в нужное состояние, необходимо время, подходящее место и обстоятельства. Именно три этих компонента объединяет в себе церковь. Моление осуществляется стоя. Сидя могут молиться лишь больные и немощные.

Перейдем к келейному чтению. В бешеном ритме жизни, не у каждого верующего будет время посещать церковь. Порой работа занимает много времени, человек уходит трудиться утром, а возвращается поздним вечером. Для таких людей было предусмотрено домашнее чтение. Молитва совершается, так же как и в храме – стоя. Молиться сидя могут лишь те, кто болеет или страдает немощью.

Есть два периода, когда читается молитва – утро и вечер. Утром человек очищается душой и с чистой совестью отправляется на работу. Так его оберегает божественная защита, никакое зло не проникнет в его душу. В вечернее время молитва так же служит очищению души и возводит защиту на сон грядущий. Как известно, душа человека уязвима именно ночью, когда просыпаются темные силы.

Канон не просто так называется умилительным. Стоит понять, что такое умиление. Под умилением нередко понимается дар Божий, иными словами возможность испытывать счастье от близости Его.

Читая эту молитву, человек впускает в свою душу Господа и чувствует радость собственной веры. Счастье не имеет материального проявления, но духовно молящийся испытывает восторг, находясь под защитой Всевышнего.

Канон нередко читают, чтобы восславить Бога и Его Чудеса. Ведь истинно верующий не должен только требовать, но и благодарить за дары. Обычное требование – проявление эгоизма, земной болезни. Умейте благодарить Его за любые чудеса, ведь все они творятся по воле Создателя.

Господь подарил нам самое мощное и совершенное оружие против уныния и прочих пороков земного мира – молитвы. Благодаря молению в Его честь, мы не только очищаем свою душу, но и постепенно готовимся отправиться в Небесное Царство. Каждый должен понимать, что земная жизнь скоротечна. Она не сравнится с бессмертием, которое ожидает людей, ведущих благонравный образ жизни.

Умилительный канон не только уберегает душу от зла, но и укрепляет веру в Создателя. Умиление, испытываемое в процессе, означает, что ваша молитва была услышана, Господь посетил вашу душу. Он знает о том. Что вас беспокоит и обязательно поможет в слоившейся ситуации.

Нам же простым верующим, следует не только просить милости Создателя, но и отвечать благодарностью на все Чудеса, которые творятся в мире по велению Его. За любой радостно прожитый день, хвалите Бога, ведь именно он является Творцом всего сущего, в том числе нашего бытия. Умение благодарить является священным даром для любого человека. Его следует ценить, как и возможность укреплять свою веру. Умилительный канон Христу в этом поможет.

Земная жизнь Иисуса Христа.

Последование ко Господу нашему Иисусу Сладчайшему

Источник: Ἀκολουθία εἰς Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστὸν, τὸν γλυκύτατον καὶ ὠραιότατον, ἡ λεγομένη νήψεως καὶ νίψεως, νοὸς δηλαδὴ καὶ ἁμαρτημάτων, φέρουσα συνεχῶς τὸ φρικτὸν μὲν τοῖς δαίμοσιν ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ, ἡμῖν δὲ γλυκύτατον // Μίνεβα Ε. Τὸ ὑμνογραφικὸ ἔργο τοῦ Μάρκου Εὐγενικοῦ. Ἀθῆνα, 2000. Τ. 2. Σ. 219-232

Для того, чтобы приблизиться к пониманию того или иного святого, нам непременно нужно обратиться к тому, что составляло средоточие жизни всех святых во все времена — к молитве. Молитвословия святых, в которых они выразили свой опыт Богообщения, открывают для нас внутренний мир отцов и учителей нашей Церкви и позволяют соприкоснуться с его великой красотой. Кроме того, эти молитвенные тексты являются своего рода «камертоном», по которому мы только и можем задать верный тон нашей собственной молитве и духовной жизни; вне всякого сомнения, любое изучение святоотеческих творений без хотя бы малого уподобления им в жизни оборачивается профанацией.

Одним из наиболее значимых молитвословий поздневизантийского периода было так называемое «Последование Трезвения и Очищения», составленное в своей изначальной форме свт. Феолиптом Филадельфийским; по частоте призывания имени Иисусова оно приближается к самой Иисусовой молитве и потому использовалось в практике исихастов. Большая распространенность Последования привела к тому, что оно неоднократно дополнялось при переписывании. Канон (так называемый Умилительный) и некоторые стихиры из этого Последования были известны и в славянской традиции; они и сейчас печатаются в составе Канонника.

Это Последование, очевидно, составляло важную часть молитвенной жизни и свт. Марка Евгеника, который лично переписал его (в некоторых местах отредактировав) для молитвенного использования и сам составил для него четырнадцать дополнительных стихир [1]. Время составления св. Марком авторской редакции Последования определить трудно [2], однако представляется наиболее вероятным, что она была создана до Флорентийского собора и отражает внутреннее духовное делание святителя в годы его монашеской жизни, которое и сделало его в конце концов способным к духовной борьбе за Православие.

Все последование в личной редакции святителя было издано по автографической рукописи в 2000 г. Эвелиной Миневой; мы предлагаем его вниманию благочестивого читателя в славянском переводе, частично взятом из Канонника, частично выполненном к. и. н. О. А. Родионовым или нашим администратором.

Последование ко Господу нашему Иисусу Христу, сладчайшему и краснейшему, именуемое Трезвения и Очищения, ума сиречь и прегрешений, часто приношающо страшное бесом имя Иисусово, нам же сладчайшее

Творение свт. Феолипта, митр. Филадельфийского (канон и часть стихир); свт. Марка Евгеника, митр. Эфесского (заключительные стихиры) и иных честных безмолвников.

Стихиры, глас 6. Подобен: Все отложше…

Иисусе сладчайший, души моея утешение, Иисусе мой, очищение ума моего, Владыко многомилостиве, Иисусе, спаси мя. Иисусе Спасе мой, Иисусе мой всесильне, не остави мене. Спасе Иисусе, помилуй, и избави муки всякия, Иисусе, и сподоби спасаемых части, Иисусе мой, и лику избранных Твоих сопричти мя, Иисусе человеколюбче.

Иисусе сладчайший, апостолов славо, Иисусе мой, похвало мучеников, Владыко многомилостиве. Иисусе, спаси мя. Иисусе Спасе мой, Иисусе мой краснейший, к тебе притекающаго, Спасе Иисусе, помилуй мя, молитвами рождшия тя, всех, Иисусе, святых Твоих, пророк же всех, Спасе мой Иисусе, и сладости райския сподоби, Иисусе человеколюбче.

Иисусе сладчайший, постников светлосте, Иисусе всеблагий, девствующих похвало и хранение, Иисусе, предвари, Иисусе Спасе мой, Иисусе мой и муки мя исхити, Спасе Иисусе мой, и сопричти части спасемых мя, Спасе Иисусе, и радости вечныя сподоби, Иисусе сладчайший.

Иисусе Сладчайший, в нуждах сущих свободителю, Иисусе мой, бездно милости, Владыко, неичерпаемая, Иисусе, спаси мя, Иисусе Спасе мой и избави страстей всяческих мя, Спасе Иисусе, и превозношения; и славы вечныя мя тогда, Иисусе, сподоби и десныя Твоея части, Иисусе мой, со лики избранных Твоих вселив мя, Иисусе сладчайший.

Канон. Глас 2.

Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда…

[Припев: Господи Иисусе Христе, помилуй мя.]

Иисусе сладчайший Христе, Иисусе долготерпеливе, души моея исцели язвы, Иисусе, и услади сердце мое, многомилостиве Владыко, Иисусе Спасе мой, да величаю Тя спасаемый.

Иисусе сладчайший Христе, Иисусе, отверзи покаяния ми двери, человеколюбче Иисусе, и приими мя, Тебе припадающа, и тепле просяща, Иисусе Спасе мой, согрешений прощения.

Иисусе сладчайший Христе, Иисусе, исхити из руки льстиваго велиара мя, Иисусе, и сотвори деснаго предстоятеля славы Твоея, Иисусе Спасе мой, части шуия мя избавляяй.

Богородичен. Иисуса рождшая Бога, Владычице всечистая, о непотребных рабех моли, яко да муки молитвами твоими избавимся, нескверная, оскверненнии, славы присносущныя наслаждающеся.

Песнь 3. Ирмос: На камени мя веры утвердив…

Услыши, человеколюбче Иисусе мой, раба Твоего, вопиюща во умилении: и избави, Иисусе, мя осуждения и муки, едине долготерпеливе, Иисусе сладчайший многомилостиве.

Подъими раба Твоего, Иисусе мой, припадающа со слезами, Иисусе мой, и спаси, Иисусе мой, мя кающагося, и геенны, Владыко, избави, Иисусе сладчайший многомилостиве.

Время, Иисусе мой, еже дал ми еси, во страсти иждих, Иисусе мой: темже мя, Иисусе мой, не отвержи, но воззови, молюся, Владыко, Иисусе сладчайший, и спаси.

Богородичен. Дево рождшая Иисуса моего, моли избавити мя геенны, едино предстательство оскорбляемых, богоблагодатная, и сподоби жизни, всепетая, нестрающияся мя.

Песнь 4. Ирмос: Пришел еси…

Исцели, Иисусе мой, души моея язвы, Иисусе мой, молюся, и руки мя исхити, Иисусе мой благоутробне, душетленнаго велиара, и спаси.

Никтоже согреши, Иисусе мой, якоже согреших аз окаянный: но припадаю моляся, Иисусе мой, спаси мя, и жизни, Иисусе мой, наследие ми даруй.

Удицею мя сласти прельстив льстивый, Иисусе, пленника взяв, ныне долу влечет мя; сего мя исхити, яко благ, Иисусе мой всесильне.

Богородичен. Превыше еси Херувимов и Серафимов, всепетая, яко едина чревоносившая Иисуса моего и Господа, Егоже умоли избавити бед поющия тя.

Песнь 5. Ирмос: Просвещение…

Ты просвещение, Иисусе мой, Спасе мой, Ты спасение отчаянныя души моея, Спасе, Ты, Иисусе мой, муки избави, и геенны мя вопиюща: спаси, Иисусе мой Христе, мя окаяннаго.

Всеконечно, Иисусе мой, ко страстем безчестия низвержен ныне зову: Ты, Иисусе мой, помощи ми руку низпослав, исторгни зовуща: спаси, Иисусе мой Христе, мя блуднаго.

Умерщвленный на Кресте, Иисусе мой, умерщвленную оживи душу мою, о Иисусе мой, и древнею, Иисусе, добротою, яко милостив, Христе, облецы ю, творящую твоя, Христе, оправдания.

Богородичен. Иисуса рождшая, отроковице Богородительнице, того умоли спасти вся православныя, монахи и мирския, и геенны избавити зовущыя: разве тебе предстательство твердаго не знаем.

Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся…

Иисусе мой Христе многомилостиве, исповедающася приими мя, Владыко, о Иисусе, и спаси мя, и от тли, Иисусе, мя исхити.

Иисусе мой, никтоже бысть ин блудный, якоже аз окаянный, о Иисусе человеколюбче: но Ты, Иисусе, мя спаси.

Иисусе мой, блудницу и блуднаго, и Манассию и мытаря победих, о Иисусе мой, страстьми, и разбойника, Иисусе, и ниневитяны.

Богородичен. Иисуса Христа моего чревоносившая, чистая Дево, едина нескверная, осквернена суща мя, молитв твоих иссопом ныне очисти.

Седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой, Спасе…

Спасе мой Иисусе, блуднаго спасый, Спасе мой Иисусе, приемый блудницу, и мене ныне помилуй, Иисусе многомилостиве, спаси, ущедри, о Иисусе благодетелю, якоже, благоутробне, Манассию, Иисусе мой, яко един человеколюбец.

Песнь 7. Ирмос: Образа златаго…

Христе Иисусе, никтоже согреши на земли от века, о Иисусе мой, якоже согреших аз убогий и окаянный: темже, Иисусе мой, вопию Ти: поюща мя ущедри, благословен еси, Иисусе, отцев Боже.

Христе Иисусе, страху Твоему, вопию, пригвозди мя, о Иисусе мой: и окорми ныне ко пристанищу благотишному, яко да, Иисусе мой щедре, пою Ти спасаемый: благословен еси, Иисусе, отцев Боже.

Христе Иисусе, тмами обещах Тебе, убогий, о Иисусе мой, покаяние, но солгах окаянный: темже, Иисусе мой, вопию Ти: поюща мя ущедри, благословен еси, Иисусе, отцев Боже.

Богородичен. Христа Иисуса рождшая странно, и паче естества: того моли, всенепорочная, яже чрез естество моя прегрешения вся простити ми, отроковице, да зову спасаемь: благословенна еси, Иисуса Бога рождшая.

Песнь 8. Ирмос: В пещь огненную…

Тя, Иисусе мой, молю: якоже блудницу избавил еси, Иисусе мой, многих вин, тако и мене, Иисусе Христе мой, избави, и очисти оскверненную душу мою, Иисусе мой.

Преклонився, Иисусе, безсловесными сластьми, безсловесен явихся, и скотом воистинну, о Иисусе мой, горце, окаянный, уподобихся, Спасе; темже, Иисусе, мя безсловесия избави.

Ослеплен быв сластьми, Иисусе мой, душею во тьме, Иисусе мой, хожду, но яко Бог, Иисусе, предварив, Иисусе, мя просвети, Иисусе Спасе мой, яко един светодавец.

Богородичен. Иисуса моего и Бога носившая Христа несказанно, Богородице Марие, того моли присно, от бед спастися Граду Твоему и певцем Твоим, неискусомужная дево.

Песнь 9. Ирмос: От Бога Бога Слова…

Манассию, Иисусе мой, мытаря, блудницу, блуднаго, щедре Иисусе, и разбойника преидох, Иисусе мой, в делех студных и безместных, Иисусе: но Ты, Иисусе мой, предварив, мя спаси.

От Адама, Иисусе мой, согрешившыя вся, прежде закона и в законе, Иисусе, и по законе окаянный, Иисусе мой, и благодати, победих страстьми окаянно: но Ты, Иисусе мой, судьбами Твоими спаси мя.

Да не отлучен буду, Иисусе мой, неизреченныя Твоея славы, да не улучу части, Иисусе, шуия, сладчайший Иисусе: но Тя мя десным овцам Твоим, Христе Иисусе мой, сочетав упокой, долготерпеливе.

Богородичен. Иисуса, Богородице, Егоже носила еси, едина неискусомужная дево Марие, Того, чистая, умилостиви, яко Сына твоего и Зиждителя, избавити притекающыя к Тебе искушений и бед и огня будущаго.

Светилен. Подобен: Небо звездами…

О Иисусе, Спасе мой, о Иисусе мой державне, яко милостив, Иисусе мой, смилуйся ми, Иисусе, да светло, Иисусе мой, Твою возвеличу славу.

Стихиры, глас 1. Подобен: Небесных чинов радование…

Тя, Иисусе и Боже мой всепреблагий, Тя, Иисусе Спасе мой, молю, Иисусе мой, исхити мя всякия, Слове, страшныя, Иисусе мой, муки, и бессмертныя мя славы, о Иисусе, сподоби, человеколюбче.

Иисуса и Бога моего непостижимаго, молю Тя, Слове, части десныя мя Твоея, Иисусе, сподоби, владыко, и муки избави, о Иисусе, и огня вечнующаго.

Богородичен. Святых всех молитвами, Владыко, о Иисусе Спасе мой, и Тебе чревоносившия, окорми мою, Слове, о Иисусе, жизнь и направи к путем, ведущим, о Иисусе, к жизни вечнующей.

Иныя, глас 2, творение иже во святых отца нашего Марка Евгеника. Подобен: Доме Евфратов…

Подаждь, Иисусе, очищение ми прегрешений безмерных, Иисусе мой, Спасе мой Иисусе мой, ничесоже Тебе невозможно есть.

Даруй, Иисусе, Твой паче ума мир от страстей, Иисусе мой, Спасе мой Иисусе мой, угасив моя безместная стремления.

Исполни мое, Иисусе, неизреченныя Твоея любве, сердце, Иисусе мой, Спасе мой Иисусе мой, недостойнаго раба Твоего.

Отверзи, Иисусе, очи души моея и яви, Иисусе мой, Спасе мой Иисусе мой, Свет Твой вечный.

Отверзи, Иисусе, врата райския, и приими среди того, Иисусе мой, Спасе мой Иисусе мой, мя неисправнаго.

Богородичен. Ты христиан твердое предстательство, постников слава, нескверная Дево, спаси Тя чтущия.

Иныя, творение иже во святых отца нашего Марка Евгеника. Подобен: Честнейшую Херувим…

Иисусе, сладчайший Иисусе, Иисусе, Божественное и чтимое, Иисусе, имя и вещь, Христе мой, Иисусе мой, Спасе мой, Иисусе мой, молю: спаси мя.

Иисусе, сладчайший Иисусе, Иисусе, мира спасение, Иисусе, и монашествующих покрове, Иисусе мой, Спасе мой, Иисусе мой, даждь ми сокрушение.

Иисусе, сладчайший Иисусе, Иисусе, ума моего очищение, Иисусе, души моея услаждение, радость и веселие, Христе мой, Иисусе мой, пою, славлю Тя.

Иисусе, сладчайший Иисусе, Иисусе, дыхание мое, Иисусе мой, сладость сердца моего, Боже мой, Иисусе мой, любы моя, Иисусе мой, свете мой, спаси мя.

Иисусе, сладчайший Иисусе, Иисусе, жизне моя, Иисусе мой, любы моя, стремление всякое души и тела моего, покой мой, свете мой, Иисусе, спаси мя.

Иисусе, сладчайший Иисусе, Иисусе, Женише душ наших, Иисусе, сердца моего трезвение, Христе мой, Иисусе мой, Боже мой, Иисусе мой, просвети, спаси мя.

Иисусе, сладчайший Иисусе, любы души моея, сладость сердца моего, Иисусе, Спасе мой, утешение мое, Боже мой, Избавителю мой, ущедри, спаси мя.

Иисусе мой, доброто мысленная, о сладчайший мой и всеблагий Иисусе, приими мое пение, еже от недостойных уст дерзнух ныне принести Тебе.

_____________________

[1] Μίνεβα Ε. Τὸ ὑμνογραφικὸ ἔργο τοῦ Μάρκου Εὐγενικοῦ. Ἀθῆνα, 2000. Τ. 1. Σ. 93

[2] Μίνεβα Ε. Τὸ ὑμνογραφικὸ ἔργο τοῦ Μάρκου Εὐγενικοῦ. Ἀθῆνα, 2000. Τ. 1. Σ. 34

Читать умилительный канон Иисусу Христу

Место рождения Иисуса Христа.

Почему акафист назван Сладчайшим?

Никто не знает автора этой хвалебной песни, так как мужи Божьи не искали славы для себя, а смиренно трудились, восхваляя Иисуса Христа. Историки предполагают, что его автором мог быть святой Исихий, который всегда подчеркивал важность православной молитвы в жизни каждого человека. Он верил, что слова произнесенные с искренней верой способы на чудеса.

Акафист был назван по следующей причине: Господь – это Любовь. Именно Он дает счастье и радость тому, кто к Нему обращается. Отсюда следует и такое название.

ИНТЕРЕСНО: Распятие Христа.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4.5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: