Какие молитвы необходимо читать на Рождество Иоанна Предтечи, чтобы получить его защиту


С какими молитвами на Рождество Иоанна Предтечи обращаются к пророку

Ежегодно праздник Рождество Иоанна Предтечи отмечается верующими православной церковью 7 июля. В 2022 году праздник выпал на будний день, среду. Важно сегодня посетить церковь, но если из-за работы такой возможности нет, то стоит самостоятельно помолится дома.

Православные в праздник Рождества Иоанна Предтечи читают молитвы, обращенные к пророку, при различных жизненных ситуациях. В этот день принято молиться о:

  1. решении семейных проблем;
  2. избавлении от мигрени;
  3. излечении от серьезных заболеваний;
  4. принятии верного судьбоносного решения;
  5. выборе истинного пути.

ТРОПАРЬ И КОНДАК РОЖДЕСТВУ ИОАННА ПРЕДТЕЧИ

Тропарь, глас 4

Пророче и Предтече пришествия Христова, достойно восхвалити тя недоумеем мы, любовию чтущии тя: неплодство бо рождшия и отчее безгласие разрешися славным и честным твоим рождеством, и воплощение Сына Божия мирови проповедуется.

Кондак, глас 3

Прежде неплоды днесь Христова Предтечу раждает, и той есть исполнение всякаго пророчества: Егоже бо пророцы проповедаша, на Сего во Иордане руку положив, явися Божия Слова пророк, проповедник, вкупе и Предтеча.

МОЛИТВА ИОАННУ ПРЕДТЕЧЕ

Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вoи Небесными, молися ко Владыце за менe, недостойнаго, унылаго, немощнaго и печальнаго, во многия беды впaдшаго, утруждeннаго бурными пoмыслы ума моего. Аз бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имeяй конца греховному обычаю, пригвождeн бо есть ум мой земным вещeм. Что сотворю? Не вем. И к кому прибегну, да спасeна будет душа моя? Токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех, ибо ты сподобился еси коснутися верхy Царя Христа, взeмлющаго грехи мира, Агнца Божия. Егoже моли за грешную мою душу, да понe отныне, в первыйнaдесять час, понесу тяготу благую и приму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний Пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов! Тя молю, к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя, падшагося многими грехи. Обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понeже обоегo начальник еси: крещением омывaяй прародительный грех, покаянием же очищaяй коегождо дело скверно. Очисти мя, грехами осквернeннаго, и понyди внити, aможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное.

Молитва первая

Крестителю Христов, честный Предтече, крайний пророче, первый мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов!

Тя молю, и тебе прибегая не отрини мене от твоего заступления, не остави мя падшего многими грехи; обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением; очисти мя, грехи оскверненнаго, и понуди внити, иможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное. Аминь.

Молитва вторая

Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вои Небесными, молися ко Владыце за мене, недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многия беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего. Аз бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имеяй конца греховному обычаю, пригвожден бо есть ум мой земным вещем. Что сотворю? Не вем. И к кому прибегну, да спасена будет душа моя? Токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех, ты бо сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия.

Егоже моли за грешную мою душу, да поне отныне, в первый надесять час, понесу тяготу благую и прииму мзду с последними.

Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний Пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов!

Тя молю, к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя, низверженнаго многими грехи.

Обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальник еси: крещением омываяй прародительный грех, покаянием же очищаяй коегождо дело скверно. Очисти мя, грехами оскверненнаго, и понуди внити, аможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное. Аминь.

Елисею, глас 4

И́же во пло́ти А́нгел,/ и проро́ков нача́льнику свиде́тельствова, сла́вный Елиссе́е,/ ди́вны чуде­са́ соде́лал еси́, проро́че,/ поспе́шеством Свята́го Ду́ха;/ си́лою Илиино́ю исцели́в во́дное естество́,/ зве́ри же погу­би́, пожира́ющия,/ и Неема́на очи́сти,/ и вдови́ча сы́на воскреси́л еси́,// и всем чту́щим тя да́руй благода́ть и исцеле́ние.

Пере­вод: Во пло­ти Ангел и гла­вен­ству­ю­щий по обще­му при­зна­нию про­рок (4Цар.2:15), слав­ный Ели­сей, уди­ви­тель­ные чуде­са ты сотво­рил, про­рок, содей­стви­ем Свя­то­го Духа, силою Илии обез­вре­див воду в источ­ни­ке (4Цар.2:19–22), зве­ря­ми же погу­бил, пожи­ра­ю­щи­ми (4Цар.2:23–24), и Нее­ма­на очи­стил (4Цар.5:14), и сына вдо­вы вос­кре­сил (4Цар.4:32–35), пото­му и всем почи­та­ю­щим тебя даруй бла­го­дать и исцеление.

* * *

История жизни Иоанна Предтечи

Иоанн Предтеча практически ровесник Иисуса Христа. Поскольку он крестил Спасителя в Иордане, иначе его называют Иоанном Крестителем. Пророк был сыном священника Захария и праведной Елисаветы: семья жила недалеко от Хеврона в южном направлении от Иерусалима.

Иоанн Предтеча многие годы прожил в дикой пустыне, и готовился к великому служению. Когда пророку исполнилось 30 лет, Господь призвал его проповедовать еврейскому народу. Однажды евреи вместе с Иоанном Предтечей собрались на берегу Иордана на обряд крещения. Среди присутствующих был и Иисус Христос. Крещением Спасителя было закончено и увековечено пророческое служение Иоанна Предтечи.

Одним из призваний пророка было облечение в грехах и простолюдинов, и царей. Иоанна Предтечу отправили в темницу, а затем лишили головы за обличение царя Ирода Антипа. Пророк узнал, что тот сожительствует с женой своего родного брата – Иродиадой. Пока Иоанн Предтеча находился в темнице, царь отмечал свои именины, собрав на празднике знатных гостей. Среди них была Саломия, дочь Иродиады, а значит, племянница царя. Она подарила Ироду свой танец, и покорила им всех присутствующих. Ирод решил за него одарить Саломию, и сказал, чтобы она сама выбрала себе подарок. По подсказке Иродиады Саломия пожелала, чтобы ей на блюдце принесли голову пророка, находящегося в темнице, и ее желание было исполнено. Саломия передала голову матери, которая сначала надругалась над ней, а затем выбросила в самое грязное место. Обезглавленное тело Иоанна Предтечи его ученики погребли в Севастии.

Святыни

Десница Иоанна Крестителя

Десница Иоанна Крестителя

Как повествует предание, Евангелист Лука, обходя с проповедью Христовой разные города и селения, из Севастии взял в Антиохию частицу мощей великого пророка — его правую руку. В 959 году, когда мусульмане овладели Антиохией (при императоре Константине Порфирородном), дьякон перенес руку Предтечи из Антиохии в Халкидон, откуда она была перевезена в Константинополь, где и хранилась до времени завоевания этого города турками. Святыня, с 1799 по 1918 годы хранившаяся в России (Санкт-Петербурге и Гатчине) и являвшаяся собственностью Российской Императорской семьи, из-за революционных потрясений последние полвека пребывала в Сербии и Черногории, считаясь утраченной и была обретена лишь в 1993 году (Подробнее см. статью «Десница Иоанна Крестителя»).

Глава Иоанна Крестителя

Святая же глава Иоанна Крестителя была найдена благочестивой Иоанной и погребена в сосуде на Елеонской горе. Позже один благочестивый подвижник, копая ров для основания храма, нашел это сокровище и хранил его у себя, а перед смертью, опасаясь поругания святыни неверующими, скрыл ее в земле в том же месте, где нашел. В царствование Константина Великого, два инока приходили в Иерусалим поклониться Гробу Господню, и одному из них явился Иоанн Предтеча и указал, где закопана его голова. С этого времени христиане стали праздновать Первое обретение главы Иоанна Предтечи (Дальнейшую историю святыни см. статью «Глава Иоанна Крестителя»).

Запреты на Рождество Иоанна Предтечи

Накануне праздника Рождества Иоанна Предтечи в православных храмах проходит всенощное бдение, читаются стихиры и каноны, прославляется имя пророка. Верующие молятся, освящают воду, целебные травы с цветами. В праздничный день нельзя:

  1. есть мясо и различные мясные изделия, пить молоко;
  2. заниматься тяжелой физической работой;
  3. злиться и проявлять другие негативные эмоции;
  4. произносить нецензурные слова;
  5. унижать, оскорблять окружающих;
  6. выносить что-то из дома;
  7. поднимать что-либо с земли;
  8. резать, кроить, шить;
  9. веселиться, устраивать шумные застолья.

Найденные на земле предметы, не поднимают, особенно, монеты – к бедности. Если в праздник пошел дождь, значит, урожай будет хорошим. Если небо звездное, то осенью будет много грибов. Чтобы на долгие годы оставаться красивыми и молодыми – умываются утренней росой.

Даниилу и трем отрокам: Анании, Азарии и Мисаилу, глас 2

Ве́лия ве́pы испpавле́ния:/ во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святи́и тpие́ о́тpоцы pа́довахуся,/ и пpоpо́к Дании́л льво́м па́стыpь я́ко о́вцам явля́шеся.// Тех моли́твами, Хpи­сте́ Бо́же, спа­си́ ду́ши на́ша.

Пере­вод: Вели­ки веры свер­ше­ния! В источ­ни­ке пла­ме­ни, как на воде отдох­но­ве­ния, свя­тые три отро­ка радо­ва­лись. И про­рок Дани­ил львов пасу­щим, как овец, явил­ся. Их моль­ба­ми, Хри­сте Боже, спа­си души наши!

* * *

Захарии, глас 4

Свяще́нства оде́ждею обложе́н, прему́дре,/ по зако́ну Бо́жию всесожже́ния прия́тна священноле́пно приноси́л еси́, Заха́рие,/ и был еси́ свети́льник и зри́тель та́йных,/ знаме́ния в тебе благода́ти нося́ я́вственно, всему́дре,/ и мече́м убие́н быв в хра́ме Бо́жии,/ Христо́в проро́че, с Предте́чею моли́,// спасти́ся душа́м на́шим.

Пере­вод: Свя­щен­ством обле­чен­ный, пре­муд­рый, по зако­ну Божию ты, достой­но свя­ты­ни, при­но­сил бого­при­ят­ные все­со­жже­ния, Заха­рия, и был све­тиль­ни­ком и зри­те­лем таинств, явно нося в себе зна­ме­ния бла­го­да­ти, все­муд­рый, и был убит мечом в хра­ме Божи­ем, Хри­стов про­рок, с Пред­те­чей моли о спа­се­нии душ наших.

* * *

Илие, глас 4

Аудио:

1:27

Во пло́ти А́нгел,/ проро́ков основа́ние,/ вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва Илия́ сла́вный,/ свы́ше посла́вый Елисе́еви благода́ть,/ неду́ги отго­ня́ти/ и прокаже́нныя очища́ти,// те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния.

Пере­вод: Во пло­ти Ангел, про­ро­ков осно­ва­ние, вто­рой Пред­те­ча при­ше­ствия Хри­сто­ва, Илия слав­ный, свы­ше послав­ший Ели­сею бла­го­дать неду­ги отго­нять и про­ка­жен­ных очи­щать, пото­му и почи­та­ю­щим его исто­ча­ет исцеления.

Величание

Велича́ем тя,/ святы́й сла́вный проро́че Бо́жий Илие́,/ и чтим, е́же на Небеса́/ на колесни́це о́гненней,// пресла́вное восхожде́ние твое́.

* * *

Моисею Боговидцу, глас 2

На высо­ту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е;/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию./ Скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т,/ и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́,/ и проро́ков был еси́ честна́я похвала́,// и благоче́стия вели́кое та́инство.

Пере­вод: На высо­ту доб­ро­де­те­лей взо­шел ты, про­рок Мои­сей, и пото­му удо­сто­ил­ся видеть сла­ву Божию. Скри­жа­ли бла­го­дат­ные Зако­на полу­чил и, нося в себе образ бла­го­да­ти, ты был свя­щен­ной сла­вой про­ро­ков и вели­кой тай­ной благочестия.

* * *

Иоилю, глас 2

Предве́дый Бо́жие прише́ствие во пло́ти/ и наи́тие Ду́ха Свята́го и гряду́щий Суд предсказа́вый,/ проро́че Ио́иле:/ спаса́й моли́твами твои́ми// чту́щия тя от всех скорбе́й.

Пере­вод: Пред­ви­дев­ший Божие при­ше­ствие во пло­ти и соше­ствие Духа Свя­то­го и гря­ду­щий Суд пред­ска­зав­ший, про­рок Иоиль, спа­сай молит­ва­ми тво­и­ми почи­та­ю­щих тебя от всех скорбей.

* * *

Самуилу, глас 5

От ма́тере умоле́нный, тезоимени́те да́ния Бо́жия,/ от Бо́га зва́ния во младе́нчестве сподо́бися,/ честны́й проро́че Саму́иле,/ до́бре пасы́й непокори́выя лю́ди/ и царе́м яви́выйся устрои́тель,/ и о нас, ве́рно чту́щих тя, моли́ И́стиннаго Бо́га,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Пере­вод: Ты появил­ся по молит­вам мате­ри, нося­щий имя «услы­шал Бог», ты во мла­ден­че­стве удо­сто­ил­ся при­зва­ния Гос­по­дом, почи­та­е­мый про­рок Саму­ил, ты хоро­шо пас непо­кор­ный народ и стал осно­ва­те­лем цар­ства (Изра­иль­ско­го), и о нас, с верой почи­та­ю­щих тебя, моли Истин­но­го Бога, да спа­сет души наши.

См. ТРОПАРЬ, ПРОРОК

Иезекиилю, глас 2

Проро́че Бо́жий Иезеки́иле,/ предзре́вый затворе́нная Ду́хом врата́/ и Плотоно́сца, во исхо́де сих, Еди́наго сказа́вый Бо́га,/ Того́ моли́, мо́лимся,/ да отве́рзет дверь ми́лости Своея́// и спасе́т ду́ши благоче́стно пою́щих па́мять твою́.

Пере­вод: Про­рок Божий Иезе­ки­иль, пред­ви­дев­ший затво­рен­ные Духом вра­та и при­няв­ше­го на Себя плоть, выхо­дя­ще­го из них (Иез.44:2), про­ро­че­ство­вав­ший Еди­но­го Бога, моли Его, молим­ся, да отво­рит дверь мило­сти Сво­ей и спа­сет души бла­го­че­сти­во вос­пе­ва­ю­щих память твою.

* * *

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: