«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
Среди самых почитаемых святых греческой церкви является святитель Нектарий Эгинский. Он малоизвестный в восточном православном мире, но от этого не уменьшаются его чудотворные свойства. Он автор всем хорошо знакомого песнопения в честь Пресвятой Богородицы Агни Парфене. День памяти чудотворца отмечают дважды в год 16 сентября и 22 ноября.
Нектарий Эгинский, житие
Родился святой Нектарий недалеко от Константинополя в конце ХІХ века в 1846 году. При крещении его нарекли Анастасием. Родители мальчика были глубоко верующими, поэтому ребенок с детства посещал святые места и читал Священное Писание. Семья Анастасия была не богатой, поэтому он ухал на работу в город Константинополь, что бы иметь возможность учиться.
Сперва он устроился на табачную фабрику, но денег не хватало. Поэтому Анастасий вскоре переехал на остров Хиос, где устроился преподавателем. Помимо преподавания он проповедовал, а также создал хор со школьниками, который пел на служениях в местной церкви. Его влияние на местных жителей было настолько велико, что святой уверовал в своих целях и все больше потянулся к Богу. Поэтому он принял монашество и нарекся Нектарий. Это означает «бессмертный».
Закончив богословский факультет в Афинах, будучи сорокалетним человеком, Нектарий получает сан священника. После некоторого время служения в храме Свято-Никольском в городе Каир, Египет, он был возведен в епископы. Но, несмотря на всеобщую любовь и почтение, святого ожидали огромное испытания. За прекрасное к нему отношение всех вокруг, он обзавелся завистниками и врагами. Обвинили Нектария в посягательстве на престол патриарха и в ведении аморального образа жизни.
После изгнания из Египта, чудотворец возвращается в Афины. Но и там его не принимают. Только мэр города смог слегка помочь и устроил Нектария проповедником. Но его каноническое положение было до конца непонятно, поэтому Анастасий подписывал все необходимые документы как «епископ путешествующий».
Но великую роль в судьбе Нектария сыграла королева Ольга. Она услышала про старца из провинции и стала его послушницей. По приказу королевы Анастасий был назначен ректором школы духовенства.
Имея в своем приходе много молодых девушек, которые хотели служить Господу, святитель основал женский монастырь на острове Эгина. Последние годы своей жизни старец провел на острове, пока тяжело не заболел. Два месяца врачи пытались облегчить страдания больного, но Господь призвал душу Нектария к себе. Это произошло 8 ноября в 1920 году.
Говорят, когда святого рубаху положили на койку больного, лежавшего рядом, он незамедлительно получил исцеление.
Похоронен был чудотворец в монастыре. Как и положено любому святому, Нектарий Эгинский, мощи которого подняли в 1961 году, был представлен во многих христианских храмах для поклонения.
Приложения
ВЕЧЕР
На Господи, воззвах: стихиры, глас 6.
Подобен: Тридневен:
Троицы служитель истиннейший,/ заветов богомудрых отец ревнитель,/ Православия страж неусыпный явился еси,/ достоблаженне отче Нектарие;/ моли убо ныне,/ в небесных кровех водворяяся,// о иже на земли верно чтущих память твою.
Велия скорби и напасти,/ клеветы и озлобления/ в земнем житии твоем претерпел еси,/ отче Нектарие преподобне;/ темже и ныне, праведне,/ Троице Единосущней на небеси предстоя,/ можеши и нам, напаствуемым,// от бед и обстояний лютых избавление испросити.
В тяжцем недузе и мучительнем,/ Христу спострадати вожделев,/ течение твое скончал еси, святителю славне;/ темже и ныне благодать имаши,/ от болезней и язв телесных// страждущим и недугующим исцеление подавати.
Слава, глас и подобен тойже:
В преставлении твоем, отче Нектарие,/ скорбь велия и печаль горькая/ сердца и души чад твоих объят./ Обаче ныне, иерарше приснопамятный,/ молитвою твоею благодерзновенною/ всякия неуте́шимыя скорби и печали// всех любящих тя верно избавляеши.
На стиховне стихиры, глас 6:
Архиереев доброе правило,/ добродетели преизящный наставниче,/ монашествующих утверждение, славо и похвало,/ Нектарие блаженнейший,/ Христов друже искреннейший,/ к Тому же верный предстатель буди// о верою и любовию совершающих память твою.
Любве Божественныя источник явился еси,/ пастырю кроткий и добрый,/ нектар словес богоглаголивых источил еси,/ Э́гины пресветлое украшение,/ Пента́поля светильниче превеликий,/ моли Господа Премилосердаго/ о всех, с благоговением, усердием и верою// чтущих славную память твою.
Благодати Божия приятелище,/ сокровище даров духовных,/ чудес пучино неисчерпаемая,/ ангельски на земли пожил еси,/ Нектарие, архиерею досточудный,/ Христу во смирении подражателю,/ Того моли со умилением/ о всех выну почитающих// преславную память твою.
Слава, глас тойже:
Божия Матере чтитель всеусерднейший/ и Тоя угодник изряднейший,/ святителю Христов Нектарие,/ от юности твоея пребыл еси./ Кто моления твоя к Той исчислит?/ Кто воздыхания и слезы изочтет?/ О Невесто Неневестная!/ – непрестанно к Ней взывал еси./ Темже и ныне молитв твоих Скоропослушницу// моли спастися душам нашим.
Тропарь, глас 1:
Сили́врии отрасль и Э́гины хранителя,/ в последняя лета явльшагося,/ добродетели друга искренняго,/ Нектария почтим, вернии,/ яко Божественнаго служителя Христова:/ точит бо цельбы многоразличныя благочестно вопиющим:/ слава прославльшему тя Христу,/ слава Давшему ти чудес благодать,// слава Действующему тобою всем исцеления.
По первой стихологии седален, глас 6:
Егда Божественное желание найде на тя, отче Нектарие,/ мир и яже в нем сущая нивочтоже вменил еси,/ образ терпения, смирения и послушания всем показал еси,/ выну в молитве сокрушенней Господеви предстоя,/ егоже ныне о мире всего мира моли// и о еже любовию почитающих тя.
По второй стихологии седален, глас 6:
Чистоты сердечныя усердно возжелев,/ Богу в жертву угодную сам себе принесл еси, святителю,/ яко злато в горниле злостраданий искушен был еси,/ очистити тако Господу тя изволившу;/ предстоя и ныне Владыце всех,// руце преподобнеи к Нему о людех твоих воздеваеши.
По полиелеи седален, глас 4:
Премудрости Божественныя любитель истинный показался еси,/ от юности вышних взыскав и горняя мудрствовати вожделев,/ отче святителю Нектарие,/ сего ради велиих даров от Господа славы сподобился еси:/ таин сердечных прозрения, чудес дивных творения,/ душ же и телес врачевания./ Темже, архиерею Божий, молися присно ко Владыце Христу/ сподобитися грехов оставления// верою и любовию благочестно тя славящим.
Стихира по 50-м псалме, глас 6:
Архиереев Богодухновенное украшение,/ богословия приснотекущий источник явился еси,/ образ смирения и кротости в житии твоем показал еси,/ себе яко персть от земли выну вменяя,/ темже от Христа, смиреннаго и кроткаго сердцем,/ чудотворений неисчетных дарования сподобивыйся,/ отче Нектарие преподобне,/ источаеши всем в болезнех и недузех сущим// исцелений токи неоскудевающия.
Канон святителя, глас 2, егоже краегранесие:
О Нектарие, дивно прославился еси.
Песнь 1
Ирмос: Во глубине постла иногда/ фараонитское всевоинство преоруженная сила,/ воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть:/ препрославленный Господь// славно бо прославися.
От юности весь Богу возложен, отрасль рода благочестиваго, Нектарие, иерарше блаженнейший, чтитель Премудрости Божественныя и познания Ея рачитель явился еси, учением неленостным сердце и ум просветив.
Наук духовных, еже по благочестию, взыскуя, Царьграда достигнути потщился еси, добрейший во отроцех. Сего ради дом отца твоего оставивый, ярем трудов тяжких понесл еси, Нектарие, и нищету, и глад, и скорби терпя, и все упование на Господа возлагая.
Егда же скудость во всем тя стесни, ниоткудуже помощи человеческия обретая, рекл еси в сердце своем, отроча смиреннейшее: Господу о скорбех моих письмо напишу, и Той, призрев на смиренныя глаголы, избавит раба Своего от всякия печали.
Како люблю Его, весть мой Господь, – тако в сердце своем помышляя, Нектарие, дитя по всему быв души простотою, Господу Иисусу, Сладчайшему Христу, на Небеса письмо посла и абие помощь обрете от Него и ну́жды всякия избавление.
Богородичен: Воспоим, вернии, песненно Деву Пречистую Богородицу, Превысшую небес и Ангельских Сил Преславнейшую, Божественными лучами Сына Своего светозарно осиянную, радостными гласы Той взывающе: молитвами предивнаго угодника Твоего Нектария помилуй нас и спаси души наша, предстательствующи присно, Богородице, о рабех Твоих.
Песнь 3
Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи,/ языческая неплодящая Церковь,/ пришествием Твоим,// в нейже утвердися мое сердце.
Таково от юности житие твое бысть, Нектарие, якоже ни единыя сласти мирския возлюбил еси, но все сердце твое яко жертву чистую и благоугодную Христу Господу принесл еси, Того заповедей и речений послушатель и исполнитель пребыв всеобразно.
Ангельскаго жития всею душею и сердцем возжелев, во обитель Не́а Мони́ достигл еси, святе, и тамо образ монашеский восприяв, иго послушания благое на рамена возложил еси, хотения своего оттоле отнюд не обретая.
Радости весь исполняяся, праведне, троицу добродетелей стяжав, в молитве, бдении и пощении Троицы добрый служитель пребыл еси; житие во дворех Господних всею душею возлюбив, сердцем выну Создателю Богу песнь воспевал еси.
Богородичен: Пречистая Дево, Ангельских Сил Превысшая, всех Небесных Воинств Честнейшая Владычице, Тя едину имамы Заступницу и Ходатаицу спасения нашего, се и ныне предстани, Всесвятая, и спаси души наша.
Седален, глас 4:
Исцелений обильно токи источающа, в скорбех помощника предивнаго, Нектария присноблаженнаго, вернии, восхвалим и к нему духовно празднующе возопиим: молися о нас прилежно, святителю, ко Владычице, Юже в житии твоем всеусердно возлюбил еси.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, воплощся,/ и спасл еси всего мя, человека./ Тем зову Tu:// слава силе Твоей, Господи.
Истиннейший богослов, ум и сердце очистив, был еси, Нектарие, словес духовных нектаром сладчайшим наслаждаяся, темже и пастырь добрый и архипастырь предивный явился еси, отче святый.
Егда ты, иерарше пречудный, великаго во святителех Николая храм во граде Каире боголепно обновил еси, той сам тебе в видении сна представ, целование братолюбное преподаде и благодарения слово теплое рече, о немже ты велию радость возымев, в ликовании Бога прославил еси.
Душею убо выну Престолу горнему предстоя, разумом же во глубину смирения нисходя, на престол святительства возведен был еси, Нектарие, митрополии Пента́польския украшение и чад Христовых пастырю истиннейший.
Богородичен: Величаем Тя, Надежду праотцев, пророков Исполнение, Матерь Божию, всяческих Господа неизреченно рождшую: радуйся, ликов девичьих Радосте, радость подаждь нам страстей лютых избавления.
Песнь 5
Ирмос: Посвещение во тьме лежащих,/ спасение отчаянных, Христе, Спасе мой,/ к Тебе утренюю, Царю мира,/ просвети мя сиянием Твоим,// иного бо, разве Тебе, бога не знаю.
Изрядно любосмиренным нравом украшен, глаголал еси в сердце своем, отче Нектарие: кто есмь аз, саном почтен святительским? Во смирении и кротости по долгу первым ми подобает быти, отонудуже последнейший есмь.
Во иерарсех славнейший, исполнь благодати и любве Христовы, паствы любовь стяжал еси, отче праведный, свет быв для нас житием и учением, мрак страстей далече отгоняющий.
Небесному Владыце и Господу во всем послушлив был еси, святителю, Тому Единому работати пламенно вожделев, хотения же своего всецело совлекшеся, стяжал еси жизнь нестареемую, всеблаженне.
Богородичен: Радуйся, Мати Чистая, страждущих Пристанище, радуйся, Боготканный Покрове, ширший облака, и Горних Сил Радосте неисчерпаемая, к Тебе, яко утешению спасительному, прибегаем: О Всепетая Владычице, изми рабов Твоих от бед и лютых обстояний.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховней валяяся,/ неизследную милосердия Твоего призываю бездну:// от тли, Боже, мя возведи.
Отче блаженне, апостольских речений истина в житии твоем верно оправдася: вси бо, хотящии благочестно жити о Христе Иисусе, гоними будут, темже и ты, гонения скорбь терпя, святе, неослабне на небо очи своего сердца возводил еси.
Пламенем жегомый молитв твоих, отче, враг наш и лжец искони́ и завистник, клевет во́лны и укоров тягчайших противу тебе искаше воздвигнути. Ты же, кротчайший, благодушественно поношения терпя, точию на небесное воздаяние взираше радуяся.
Ради любве Христовы и ревности божественныя, любоболезненно гонений, Нектарие, скорбь претерпев, Богу безумия в сердце не дал еси, но выну Того единого благодарственно славляше.
Богородичен: Немощных Покров и Заступницу восхвалим днесь, вернии, поющии величия Тоя любовию: о Дево Всенепорочная, мольбами Твоими да улучим, Пречистая, Божественную милость из Тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия.
Кондак, глас 4:
От юности игу благому Христову подклонивыйся,/ житием воистину добродетельным просиял еси,/ Силам Небесным в молитве непрестанней подражателю,/ ищущим спасения пастырю и споборниче добрый;/ в Божественных учениих свыше наставленный,/ во святителех богомудрейший явился еси,/ темже с любовию тебе вопием:/ радуйся, Нектарие,// Э́гины велия похвало и украшение.
Икос:
Радости духовныя днесь исполняется людей благочестивых собрание в памяти угодника Христова предивнаго Нектария, митрополии Пента́польския вернаго предстоятеля, всего мира концы чудесы своими просветившаго и доселе токи исцелений недужным присно источающаго, воистину бо всем, имя его в молитве призывающим, помощник скорый и в скорбех сущим утешитель теплейший является. Темже и мы со умилением зовем: радуйся, Нектарие, Э́гины велия похвало и украшение.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому на поле Деире служиму,/ трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления,/ посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху :// благословен еси, Боже отец паших.
Отче Нектарие досточудне, благодать Божественная излияся во устнах твоих, темже и юным наставник премудрейший явился еси, богословию истинному тех тайнонаучая, от благаго сокровища сердца своего благая износя.
Слава твоя, таинника Божия, дивно умножися, угодниче Христов Нектарие, темже и всем познати Того ищущим добрый путеводитель обрелся еси, святе, путем превосходнейшим ходити заповедей Божественных верно наставляющий.
Любитель безмолвия и жития уединеннаго быв, боголюбиве отче Нектарие, лик дев честных в словесное стадо свое собра и тех яко пастырь добрый премудре упасл еси, Триединому истинному Богу работати научая.
Афины богоначертанно оставив, святителю, на острове Э́гине вселяешися, и тамо обитель в честь Пресвятыя Троицы устроив и благолепно тую украсив, лик пресветлый дев невестоводительствуеши ко Христу, путь ко спасению тем верно показуя.
Богородичен: Воспеваем Тя, Священную и Непорочную Владычицу, яко Покров боготканный сущим в скорбех явилася еси и светом девства Твоего, Нескверная, просветила еси вся зовущия: благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго/ и пламенъ в росу преложшаго Бога/ пойте, дела, яко Господа// и превозносите во вся веки.
Воистину и отец добрейший, и учитель молитвы изряднейший явился еси, святителю, чадом твоим, во обитель Святыя Троицы собра́нным, ихже видя добродетельми облекшихся, благодарно Богу всем сердцем взывал еси: благословите, вся дела Господня, Господа.
Имея смирение неложное, в трудах неленостных, отче, пребывал еси. Темже и людие тя зряще посреде всех яко служащаго, недоумевахуся, глаголюще: кто есть сей? Но абие познав тя, истиннаго архиерея Божия, верою воспеваху: благословите, вся дела Господня, Господа.
Людем утешитель и помощник добрейший показался еси, отче Нектарие, и в чудотворцех изряднейший, яко землю безводную молитвою твоею одожди и сети рыбарей в ловлении чудно исполни, пищу же во обители своей умножи неоскудно, предивне, о всех сих непрестанно воспевая: благословите, вся дела Господня, Господа.
Силам Небесным в чистоте поревновал еси, отче Нектарие, темже и в молении, аще и плоть носяй, со Ангелы возносился еси, на воздусе стоя́, отонудуже паче смирения исполняяся, воспевал еси: благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Ходатаица буди нам, человеков спасение, с сокрушенным сердцем Тебе припадающим, Мати Божия: Тя бо всему роду нашему Божественную показа Предстательницу Сын Твой, Дево, егоже превозносим во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господъ,/ воплощся от Девы, нам явися,/ омраченная просветити, собрати расточенная.// Тем Всепетую Богородицу величаем.
Якоже страдалец мужественнейший, отче Нектарие, огнь Божественныя любве в души нося, тяжкую болезнь благопокорливо претерпевал еси, никомуже о сем открывая, час же исхода своего предзрев, слезно воздыхал еси: Господи, да будет о мне воля Твоя!
Егда кончина твоя приспе, святителю праведнейший, в руце Божии душу кротко предал еси, но абие прослави тя Господь, Его в житии прославльшаго, и мужа разслаблена, внезапу одежд твоих коснувшася, здрава и цела востави.
Скорбь и печаль по преставлении твоем, иерарше, души исполниша любящих тя, обаче рыдающим им в видениих дивных являяся, яко наследник беспечальныя жизни, на веселие горе и плач преложил еси.
Исцеления присно совершает гроб твой, благоухания мира источающий, отче Нектарие блаженнейший, темже по всей вселенней людем присно скорый помощник и врач преискусный являешися, Божественных чудес сияньми просвещая мира концы.
Богородичен: Блажим Тя вси роди, Дево Чистая, радость всему миру присно подающая: виновница вечныя радости буди нам, Владычице, яко да в тишине сердца с лики Ангельскими песнословим Тя: радуйся, Невесто Неневестная.
Светилен:
Прославлено на Э́гине прешед житие, в небесных чертозех вселился еси, святе, Царя Славы, обаче духом любве твоея от нас не отступивый, и ныне наставник добрый пути ко спасению нам являешися, недуги исцеляеши, в скорбех утешаеши: темже вси молим тя, отче Нектарие, уврачуй ны благоприятными твоими молитвами, верою почитающих память твою.
На хвалитех стихиры, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Духовных добродетелей вместилище пречудное,/ отче Нектарие преблаженне,/ небесныя красоты любитель явился еси,/ молитвы непрестанной рачитель пребыв,/ и ныне смиренно молим тя:// тебе припадающих тепле в молитвах помяни.
Помощника во всем мире превелика/ Творец тя показа, Нектарие,/ святая хотения Божия исполнившаго,/ темже и благодать врачевания приявшаго;/ и нас достигни, милостиве,// усердным твоим ходатайством.
Наставниче предобрый Нектарие,/ якоже твердое кормило Церкве,/ пути спасительному наставил еси/ взыскующих спасения истиннаго,/ и ныне Царствию Славы приобщивыйся,// управи ко спасению живот наш.
Слава, глас и подобен тойже:
О иерарше праведный!/ Та́инственно извести тя Господь,/ яко день отшествия твоего наста/ и время преселения приближися,/ обаче слезно припа́дал еси ко Владычице,/ скорбя о чадех своих оставляемых:/ не остави их, Пречистая.
На литургии вся служба святителю.
Молитва
О великий угодниче Христов, святителю отче Нектарие, митрополии Пента́польския похвало и украшение, Э́гины предивный чудотворче! От юности Божественною любовию уязвився, все желание твое ко единому Владыце Христу простре, темже и благодать Святаго Духа всякую страсть в сердце твоем попали и душу твою храм чист и совершен Святыя Троицы содела, уста же твоя сладчайшаго нектара словес Божиих исполни неоскудно. Обаче яко служитель истиннейший Христов, скорбь и гонения претерпел еси, клеветою и злобою человеческою, якоже многоценное злато в горниле, искушен и очищен быв, светлейше всякаго злата ныне Престолу Всецаря и Господа предстоиши, моляся со умилением о всяцей души христианстей, в болезни и печали тя призывающей.
Услыши убо и нас, недостойных чад твоих, с сокрушением сердечным ко благости твоей припадающих, помощи и заступления от тебе присно взыскующих. Призри, угодниче предивный Христов, на нужды наша и Твоим благоприятным ходатайством скоро посети и умоли Пресвятую Троицу мир вселенней даровати, от глада и пагубы люди христоименитыя благосердно избавити, страждущих язвы и недузи тяжкия милостивно исцелити, в нечестии погибающия к познанию истины и покаянию обратити, верныя же в вере утвердити и укрепити и вся, яже ко спасению потребная, всем даровати.
Наипаче же, святителю отче Нектарие, потщися умолити Владыку Христа, да не лишит нас милости Своея богатыя в день Страшнаго Суда Своего, части шуия всяко да избавит, части же десныя и Царствия Небеснаго милостивно да сподобит, идеже в радости неизреченней немолчными гласы да славим Его со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, Троицу Единосущную и Нераздельную, во веки веков. Аминь.