Семь Ефесских отроков — Максимилиан, Иамвлих, Мартиниан, Иоанн, Дионисий, Ексакустодиан (Константин) и Антонин


Акафист святым семи отрокам Ефесским

семь отроков Ефесских

Кондак 1

Избран­нии от вос­крес­ша­го пло­тию из мерт­вых Хри­ста Бога, во уве­ре­ние обща­го всех вос­кре­се­ния миру явлен­нии, пре­див­нии отро­цы, иже во Ефе­се, про­слав­ля­ю­ще про­слав­ль­ша­го­ся в вас Гос­по­да, похваль­ная пения воз­но­сим вам, глаголюще:

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Икос 1

Анге­лов Тво­рец, ведый из нача­ла несум­нен­ную кре­пость испо­ве­да­ния ваше­го, сотво­ри вас в лютых обсто­я­ни­их про­воз­вест­ни­ки быти обща­го всех вос­кре­се­ния, яко анге­ло­по­доб­ныя сви­де­те­ли еван­гель­ска­го обе­то­ва­ния. Сице­во­му о нас смот­ре­нию Божию дивя­ще­ся, во бла­го­го­ве­ин­стве зовем сице:

Радуй­те­ся, свет­лыя звез­ды гря­ду щаго воскресения;

Радуй­те­ся, пре­слав­нии лучи Хри­ста Спа­са воскресшаго.

Радуй­те­ся, ден­ни­це вели­ка­го дне Господня;

Радуй­те­ся, из домов невер­ных вер­ная Хри­сту чада явившиися.

Радуй­те­ся, в чуд­ный свет и сво­бо­ду сынов вос­кре­се­ния призваннии;

Радуй­те­ся, Духом Свя­тым в про­по­вед­ни­ки гла­го­лов живо­та веч­на­го избраннии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 2

Видя­ще вас роди­те­ли разум добр иму­щая, пот­ща­ща­ся в чин воин­ский дру­жи­ны царе­вы вас устро­и­ти; вы же, вся тлен­ная мира пре­зрев­ше, в Сион гор­ний к Царю небес­но­му серд­цы сво­и­ми восте­ко­сте, да яко дру­зи Божии и слу­жи­те­лие тай­ны обща­го вос­кре­се­ния вме­не­ни буде­те, пою­ще Хри­сту: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Хри­стов чисты­ми душа­ми вос­при­я­ти спо­до­бив­ше­ся, див­нии отро­цы, посре­де гре­хов­ныя жиз­ни сверст­ник ваших бла­го­да­тию Хри­сто­вою соблю­да­е­ми, друг ко дру­гу любо­вию и еди­не­ни­ем духа бра­тие яви­сте­ся, и во еди­но свер­ше­ни бысте. Сего ради при­и­ми­те от нас похва­лы сия:

Радуй­те­ся, еди­ною банею паки­бы­тия возрожденнии;

Радуй­те­ся, любо­вию Хри­сто­вою аки бра­тие соединеннии.

Радуй­те­ся, Церкве Божия чада возлюбленная;

Радуй­те­ся, анге­лов Божи­их собеседницы.

Радуй­те­ся, паче бра­шен есте­ствен­ных истин­ным хле­бом жиз­ни себе питавшии;

Радуй­те­ся, сею пищею чрез бла­го­дать Свя­та­го Духа от смер­ти в жизнь процветшии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 3

Сила Выш­ня­го, таин­ни­ки бла­го­да­ти в зло­стра­да­ни­их укреп­ля­ю­щи, сих вен­цем доб­ро­по­бед­ным испо­ве­да­ния увен­ча­ти­ся пред чело­ве­ки и анге­лы спо­до­би, нас же научи пети Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Иму­ще тща­ние в дом Гос­по­день на молит­ву по вся дни при­хо­ди­ти, ника­ко­же сего обы­чая отвер­го­сте­ся, свя­тии, гоне­нию Деки­е­ву быв­шу; еже уве­дев­ше вра­зи веры Хри­сто­вы, царя о сем изве­сти­ти пот­ща­ша­ся, оба­че мучи­те­ле­ва пре­ще­ния на про­слав­ле­ние вам силою Божи­ею пре­ме­ни­ша­ся. Тако­во­му убо о вас Божию про­мыш­ле­нию раду­ю­ще­ся, со уми­ле­ни­ем гла­го­лем вам сице:

Радуй­те­ся, тем­ныя силы кня­зя мира сего бла­го­да­тию Хри­сто­вою сокрушившии;

Радуй­те­ся, зло­бу и ковар­ство слуг его все­по­бед­но посрамившии.

Радуй­те­ся, коз­ней и пре­ще­ний их не убо­яв­ши­и­ся, ниже смутившиися;

Радуй­те­ся, помо­щию Божи­ею види­мо укрепившиися.

Радуй­те­ся, яко древ­ле Дани­ил в пеще­ре льво­ве, посре­де мучи­те­лей сохраненнии;

Радуй­те­ся, силою Вла­дыч­нею из сре­ды их невре­жден­но изведеннии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 4

Бурею яро­сти дви­жим, зло­че­сти­вый Декий царь во гне­ве свя­тыя вопро­ша­ет: поч­то не бысте с нами в празд­ник богов, всю все­лен­ную при­звав­ших кпо­кло­не­нию? Ему­же Мак­си­ми­ли­ан, един от сед­ми, отве­ща­ет: има­мы еди­на­го Бога и Царя, иже на небе­си, Ему­же при­но­сим на всяк час жерт­ву хва­ле­ния, испо­ве­да­ния и моле­ния, пою­ще Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав нече­сти­вый царь, како веру вашу со дерз­но­ве­ни­ем испо­ве­да­е­те, чести воин­ския лиши­ти вас пове­ле, и тако испы­та­ния ваша Хри­ста ради нача­ша­ся, Хри­стом ско­ро­по­слуш­но в пре­чуд­ное успе­ние пре­об­ра­жен­ная. Тем­же и ныне кре­пость в испы­та­ни­их от Бога умо­ли­те поющим:

Радуй­те­ся, вое­ве царя зем­на­го, к воин­ству Царя небес­на­го сопричтеннии;

Радуй­те­ся, честь зем­ную остав­ль­шии, да сла­ву небес­ную восприимете.

Радуй­те­ся, зем­ныя чести за Хри­ста лишеннии;

Радуй­те­ся, сего ради вен­цы нетлен­ны­ми от Него увенчаннии.

Радуй­те­ся, побе­ды Его про­по­вед­ни­цы явленнии;

Радуй­те­ся, сла­вы Его веч­ныя сед­мо­чис­лен­ное блистание.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 5

Боже­ствен­ныя люб­ве теп­ло­тою гре­е­ми, бла­го­да­тию Хри­сто­вою от мучи­те­лей покро­ве­ни яви­ли­ся есте, свя­тии отро­цы, Мак­си­ми­ли­ане, Иам­вли­ше, Мар­ти­ни­ане, Иоанне, Дио­ни­сие, Екса­ку­сто­ди­ане же и Анто­нине, в летех юных кра­со­ту внут­рен­ня­го чело­ве­ка с лепо­тою внеш­нею соче­та­ва­ю­ще и, яко анге­ли, в пла­ме­ни испо­ве­да­ния ваше­го вос­пе­ва­ю­ще Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев зло­хит­рый царь Декий зело бла­го­леп­ную юность вашу, на неко­ли­ко дний и осла­бу от уз вам дару­ет, пре­льсти­ти вас ко отре­че­нию от Хри­ста наде­я­ся. Вы же, во сво­я­си отшед­ще, среб­ро и зла­то нищим раз­да­ти пот­щасте­ся, ко исхо­ду себе уго­тов­ля­ю­ще. Сего ради вос­пи­су­ем вам похваль­ная сия:

Радуй­те­ся, закос­нев­ша­го во зле мучи­те­ля на некое мило­сер­дие подвигшии;

Радуй­те­ся, мла­ден­че­скою кро­то­стию вашею ковар­ную зло­бу его на вре­мя угасившии.

Радуй­те­ся, кра­со­тою сынов све­та зло­об­раз­ныя слу­жи­те­ли гре­ха пленившии;

Радуй­те­ся, Духа Свя­та­го бла­го­да­тию ковар­ство их побед­но посрамившии.

Радуй­те­ся, чрез раз­да­я­ние зем­ных богатств сокро­ви­щем небес­ным обогатившиися;

Радуй­те­ся, и нас вза­им дава­ти Богу науча­ю­щии, да богат­ство неоску­де­ва­е­мое на небе­сех обрящем.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 6

Про­по­ве­ду­ет пеще­ра горы Охлон чуд­ную сла­ву вашу, свя­тии отро­цы, дебри бо и вер­те­пы ея молит­вою вашею обла­го­уха­ли есте, ото­ну­ду­же на твер­ди цер­ков­ней, яко­же звез­ды сла­вы небес­ныя, из мра­ка гро­бов чуд­но воз­си­яв­шыя, яви­сте­ся и нас Пер­во­на­чаль­ни­ку обща­го вос­кре­се­ния Хри­сту Богу пети научи­сте: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­си­я­ти хотя людем свет исти­ны, мглу же заблуж­де­ния раз­гна­ти, Хри­стос Бог сни­ти вам во мрак могиль­ный соиз­во­ли яко да послеж­де в див­нем воста­нии вашем общее вос­кре­се­ние уве­рит. Пред тако­вым Божи­им о вас бла­го­во­ле­ни­ем пре­кло­ня­ю­ще­ся, воз­сы­ла­ем вам хва­ле­ния сия:

Радуй­те­ся, твер­до­сти ради испо­ве­да­ния от мук про­мыс­ли­тель­но избавленнии;

Радуй­те­ся, и нас креп­це за прав­ду бра­ти­ся научающии.

Радуй­те­ся, без­бо­лез­нен­но подвиг ваш скончавшии;

Радуй­те­ся, чуд­ным сном почив­шии, во еже воста­ни­ем от сего сна смер­ти мглу заблуж­де­ния разсеяти.

Радуй­те­ся, в нетле­нии телес ваших Гос­по­дем соблюденнии;

Радуй­те­ся, преж­де обща­го вос­кре­се­ния изво­ле­ни­ем Божи­им воставшии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 7

Хотя без­бож­ный царь нуж­дею к идо­ло­слу­же­нию свя­тыя при­в­ле­щи, паки празд­ник идоль­ский устро­я­ет и тыя нань при­ве­сти пове­ле­ва­ет; не обрет­шым же тех во гра­де Ефе­се слу­гом его, роди­те­ли их каз­нию устра­ши­ти тщит­ся, но от сих изве­щен быва­ет, яко свя­тии в пеще­ре сокры­ша­ся, вос­пе­ва­ю­ще Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новое устрем­ле­ние зло­бы мир явил есть, егда роди­те­лие место поко­и­ща чад сво­их царе­ви откры­та, и тако люб­ве отчия к ним отре­ко­ша­ся. Сего ради ко избран­ни­ком Божи­им гла­го­лем сице:

Радуй­те­ся, миром отвер­жен­нии и небо восприявшии;

Радуй­те­ся, Отца ради небес­на­го отцы зем­ны­ми преданнии.

Радуй­те­ся, отче­скою любо­вию Его в таин­ствен­нем сне чуд­но сохраненнии;

Радуй­те­ся, нетле­ние улу­чив­шии и мир све­том вос­кре­се­ния осиявшии.

Радуй­те­ся, путь к сему див­но­му све­ту нам указующии;

Радуй­те­ся, час кон­чи­ны сбы­ти­ем обе­то­ва­ния Божия нам услаждающии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 8

Стран­ное и пре­слав­ное чудо все­мо­гут­ства Божия на вас, свя­тии отро­цы, пока­за­ся, каме­ни­ем бо по пове­ле­нию Деки­е­ву в пеще­ре заграж­де­нии и печа­тию запе­чат­лен­нии, сто и осмь­де­сят лет даже до дний царя Фео­до­сия тамо спя­ще пре­бы­ли есте, востав­ше же аки живии, сад­ду­кей­ское муд­ро­ва­ние посра­ми­ли есте, пою­ще Хри­сту, вас вос­кре­сив­ше­му: Аллилуиа.

Икос 8

Весь сед­мо­чис­лен­ный испо­вед­ни­ков лик, во гро­бе камен­нем заклю­чен быв, жиз­ни веч­ныя ника­ко­же отлу­чи­ся, но истек­шым стом и осми­де­ся­тим летом сон от очес их про­из­во­ле­ни­ем Божи­им отря­се­ся, и тако свя­тии отро­цы живии воста­ша, весь мир о вос­кре­се­нии всех уве­ря­ю­ще и нас пети науча­ю­ще сице:

Радуй­те­ся, упо­ва­ние обща­го вос­кре­се­ния обе­то­ва­ни­ем Божи­им утверждающии,

Радуй­те­ся, кра­е­уголь­на­го ради камене Хри­ста Бога каме­ни­ем во гро­бе загражденнии.

Радуй­те­ся, Его ради, во гро­бе запе­чат­лен­но­го, печа­тию запечатленнии;

Радуй­те­ся, Агн­цем, взем­шим на Себе грех мира, от уз смер­ти свобожденнии.

Радуй­те­ся, во уве­ре­ние обща­го вос­кре­се­ния, яко­же Лазарь чет­ве­род­не­вен, из гро­ба изведеннии;

Радуй­те­ся, чис­лу сед­ми херу­вим, пре­сто­лу сла­вы Божия пред­сто­я­щих, сообразнии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­но­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 9

Вся­кое есте­ство ангель­ское воз­ра­до­ва­ся о чуд­нем по мно­зех летех воста­нии вашем и ужа­са­ше­ся: како вы, пре­слав­на­го убо чуде­се, о вас быв­ша­го, не веду­ще, обыч­ное цело­ва­ние друг дру­гу пода­е­те и утрен­нее пение Гос­по­ду, аки вче­ра ко сну отшед­шии, при­но­си­те, пою­ще: Аллилуиа.

Икос 9

Ветий­ству­ю­щий язык не воз­мо­жет изре­щи чудес Тво­их, Гос­по­ди, вемы бо, како бла­жен­ный отрок Иам­влих, мно­го­лет­ня­го успе­ния сво­е­го не разу­мея и во град за пищею исше­дый, уди­ви­ся, егда Ефес, Хри­сто­вою верою издав­на про­све­щен­ный, уви­де, и Гос­по­да про­сла­ви, нас же гла­го­ла­ти сотво­ри таковая:

Радуй­те­ся, дела­те­лие на ниве Гос­под­ней, молит­вен­ныя сле­зы обиль­но пролившии;

Радуй­те­ся, в ску­до­сти и гоне­нии почив­шии, во сла­ве и богат­стве воставшии.

Радуй­те­ся, зре­ни­ем тор­же­ства веры Хри­сто­вы, во дни ваша гони­мыя, по воста­нии обрадованнии;

Радуй­те­ся, побе­ду Хри­ста над миром яве узревшии.

Радуй­те­ся, и нас на сию упо­ва­ти научающии.

Радуй­те­ся, от уны­ния нас ограждающии;

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 10

Спа­сти хотя Бог и в вере утвер­ди­ти люди, сия о мно­го­лет­нем успе­нии Иам­вли­ха чрез древ­ний пенязь, на тор­жи­ще им при­не­сен­ный, науча­ет, епи­ско­пу гра­да сия ура­зу­мев­шу и Бога про­сла­вив­шу с пес­нию: Аллилуиа.

Икос 10

Сте­на и утвер­жде­ние веры яви­сте­ся, свя­тии, чело­ве­ком, в пеще­ру вашу при­шед­шим и ков­че­жец с хар­ти­ею обрет­шым, на ней­же име­на ваша и кон­чи­ны образ напи­са­на быша, во еже пети всем:

Радуй­те­ся, сед­мь избран­ных сосу­дов Божиих;

Радуй­те­ся, вку­пе со свя­ты­ми муче­ни­ки еле­ем радо­ва­ния помазаннии;

Радуй­те­ся, сед­мь све­тиль­ни­ков пред пре­сто­лом Хода­тая Бога и человеков;

Радуй­те­ся, сед­мь труб бла­го­ве­стия вто­ра­го при­ше­ствия Сына Человеческого.

Радуй­те­ся, сед­мь ангел, бла­го­вест­ву­ю­щих нам сла­ву до кон­ца претерпевших;

Радуй­те­ся, яко сед­ми­свещ­ник зла­тый, цер­ковь Божию украшающии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 11

Пение бла­го­дар­ствен­ное Пре­свя­тей Тро­и­це воз­но­ся, бла­го­че­сти­вый царь Фео­до­сий со тща­ни­ем во Ефес устре­ми­ся, во еже свя­тыя отро­ки виде­ти, и сед­мь дний тамо пре­бы­ва­ше, дон­де­же сии, гла­вы пре­клон­ше, дух свой Гос­по­ду пре­да­ша, куп­но с ними побед­ную воз­сы­лая песнь Хри­сту Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Све­тиль­ни­цы, тьму ере­си раз­го­ня­ю­щии, яви­ли­ся есте, свя­тии отро­цы, све­том нетле­ния ваше­го сия­ю­щии и бла­жен­ным по воста­нии паки успе­ни­ем исти­ну гря­ду­ща­го живо­та утвер­жда­ю­щии, сад­ду­кей­ское бо муд­ро­ва­ние посра­мив­ше, вся раз­до­ры цер­ков­ныя ути­ши­ли есте, общее вос­кре­се­ние вку­пе с древним Лаза­рем уве­ря­ю­ще. Тем­же, бла­го­да­ря­ще о сем Гос­по­да, со уми­ле­ни­ем зовем вам:

Радуй­те­ся, скорб­ное житие наше доб­рым упо­ва­ни­ем осиявающии;

Радуй­те­ся, посре­де волн жития сего к при­ста­ни­щу небес­но­му нас направляющии.

Радуй­те­ся, яко звез­ды, во оти­шие бла­жен­на­го покоя в чер­то­зе Хри­сто­ве нас путеводящии;

Радуй­те­ся, бла­жен­ство веч­ное, скор­бя­щим уго­то­ван­ное, благовествующии.

Радуй­те­ся, яко недо­стой­ны суть стра­сти нынеш­ня­го вре­мене к буду­щей сла­ве, уверяющии;

Радуй­те­ся, доб­лии вест­ни­цы цар­ства небес­на­го бывшии.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­нии проповедницы!

Кондак 12

Бла­го­дать даде­ся вам от Бога, во еже вся любя­щия и чту­щия вы в чуд­ный свет Его руко­вод­ство­ва­ти. Тем­же и нашея жиз­ни скорб­ный путь креп­кою надеж­дою вос­кре­се­ния оза­ри­те, от гре­хов­ныя поги­бе­ли нас соблю­ди­те и в час смерт­ный нам пред­ста­ни­те, да вашим заступ­ле­ни­ем неве­чер­ня­го све­та вели­че­ствия Божия и мы греш­нии дости­жем, иде­же с лики пра­вед­ных вос­по­им о вас Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще див­ное про­слав­ле­ние силы Божия в вас, свя­тии отро­цы, убла­жа­ем вы, яко заступ­ни­ки и молит­вен­ни­ки наша пред Гос­по­дем, и с любо­вию, свя­тей иконе вашей пред­сто­я­ще, воз­гла­ша­ем вам хва­ле­ния сия:

Радуй­те­ся, в Рос­сий­стей зем­ли гра­да Ста­ри­цы похва­ло и утверждение;

Радуй­те­ся, вся окрест­ныя веси сла­вою бла­го­дат­ныя помо­щи вашея исполнившии.

Радуй­те­ся, боля­щих мла­ден­цев при­бе­жи­ще и исцеление;

Радуй­те­ся, скор­бей роди­те­лей их нелож­ное врачевание.

Радуй­те­ся, всем любя­щим и чту­щим вы покро­ве и ограждение;

Радуй­те­ся, все­го мира хри­сти­ан­ска­го помо­ще и заступление.

Радуй­те­ся, стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, все­мир­на­го вос­кре­се­ния мерт­вых пре­чуд­ные проповедницы!

Кондак 13

О, чуд­нии отро­цы, све­том небес­ныя сла­вы вашея и уве­ре­ни­ем нескон­ча­е­ма­го живо­та скорб­ный путь жития наше­го оза­ря­ю­щии! При­и­ми­те малое сие моле­ние наше и не отри­ни­те нас, при­те­ка­ю­щих к вам: моли­те прис­но всех Вла­ды­ку, да и мы рай­ска­го чер­то­га не лише­ни будем, но вку­пе со свя­ты­ми вос­по­им тамо Хри­сту Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак чита­ет­ся три­жды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва 1‑я святым седми отрокам Ефесским

Боже вели­кий, хваль­ный и непо­сти­жи­мый, и неис­по­ве­ди­мый, созда­вый чело­ве­ка рукою Тво­ею, персть взем от зем­ли, и обра­зом Тво­им почти­вый его, Иису­се Хри­сте, пре­же­ла­е­мое имя, со Без­на­чаль­ным Тво­им Отцем и с Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Живо­тво­ря­щим Тво­им Духом, яви­ся на рабе Тво­ем (имя­рек), и посе­ти его душу и тело, умо­ля­ем от пре­слав­ныя Вла­ды­чи­цы нашея Бого­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Марии, свя­тых Небес­ных Сил Без­п­лот­ных, и чест­на­го слав­на­го про­ро­ка, и Пред­те­чи и Кре­сти­те­ля Иоан­на, свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных апо­сто­лов, иже во свя­тых отец наших, и все­лен­ских учи­те­лей, Васи­лия Вели­ка­го, Гри­го­рия Бого­сло­ва, Иоан­на Зла­то­ус­та­го, Афа­на­сия и Кирил­ла, Нико­лая иже в Мирех, Спи­ри­до­на чудо­твор­ца, и всех свя­тых свя­щен­но­на­чаль­ни­ков, свя­та­го апо­сто­ла пер­во­му­че­ни­ка и архи­ди­а­ко­на Сте­фа­на, свя­тых слав­ных вели­ко­му­че­ни­ков Геор­гия Побе­до­нос­ца, Димит­рия Миро­точ­ца, Фео­до­ра Стра­ти­ла­та, и всех свя­тых муче­ни­ков, пре­по­доб­ных и бого­нос­ных отец наших Анто­ния, Евфи­мия, Сав­вы Освя­щен­на­го, Фео­до­сия обща­го жития началь­ни­ка, Онуф­рия, Арсе­ния, Афа­на­сия Афон­ска­го, и всех пре­по­доб­ных, свя­тых и исце­ли­те­лей, без­среб­рен­ни­ков Кос­мы и Дами­а­на, Кира и Иоан­на, Фала­лея и Три­фо­на и про­чих, свя­та­го пра­вед­на­го Иоан­на Крон­штадт­ска­го, свя­та­го пре­по­доб­на­го Иоан­на Рыль­ска­го, свя­тыя бла­жен­ныя Ксе­нии Петер­бурж­ской и всех Тво­их свя­тых. И даждь ему сон упо­ко­е­ния, сон телес­ный здра­вия и спа­се­ния и живо­та, и кре­пость душев­ную и телес­ную, яко­же посе­тил еси ино­гда Ави­ме­ле­ха угод­ни­ка Тво­е­го во хра­ме Агрип­по­ве, и дал еси ему сон уте­ше­ния, еже не виде­ти паде­ния Иеру­са­ли­мо­ва, и сего успи­вый сном пита­тель­ным, и паки сего вос­кре­си­вый во еди­ном мгно­ве­нии вре­мене, в сла­ву Тво­ея бла­го­сти. Но и свя­тыя Твоя слав­ныя сед­мь отро­ки, испо­вед­ни­ки и сви­де­те­ли Тво­е­го явле­ния пока­за­выи, во дни Декия царя и отступ­ни­ка, и сия успи­выи в вер­те­пе на лет сто и осмь­де­сят, яко мла­ден­цы согре­ва­е­мыя в ложе­снах мате­ре сво­ея, и ника­ко­же пре­тер­пев­шыя тле­ния, в похва­лу и сла­ву чело­ве­ко­лю­бия Тво­е­го, и в пока­за­ние, и изве­ще­ние наше­го паки­бы­тия, и вос­кре­се­ния всех. Сам убо чело­ве­ко­люб­че Царю, пред­ста­ни и ныне наитием

Свя­та­го Тво­е­го Духа, и посе­ти раба Тво­е­го (имя­рек), и даруй ему здра­вие, кре­пость, и бла­го­мо­щие, Тво­ею бла­го­стию, яко от Тебе есть вся­ко дая­ние бла­го, и всяк дар свер­шен. Ты бо еси врач душ и телес наших, и Тебе сла­ву и бла­го­да­ре­ние и покло­не­ние воз­сы­ла­ем, со Без­на­чаль­ным Тво­им Отцем, и с Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Живо­тво­ря­щим Тво­им Духом, ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Молитва 2‑я святым седми отрокам Ефесским

О, пре­чуд­нии свя­тии сед­мо­чис­лен­нии отро­цы, Ефе­са гра­да похва­ло и всея все­лен­ныя упо­ва­ние! Воз­зри­те с высо­ты небес­ныя сла­вы на нас, любо­вию память вашу чту­щих, наи­па­че же на мла­ден­цы хри­сти­ан­ския, ваше­му заступ­ле­нию от роди­те­лей сво­их пре­по­ру­чен­ныя. Низ­ве­ди­те на ня бла­го­сло­ве­ние Хри­ста Бога, рек­ша­го: оста­ви­те детей при­хо­ди­ти ко Мне. Боля­щия убо в них исце­ли­те, скор­бя­щия уте­ши­те; серд­ца их в чисто­те соблю­ди­те, кро­то­стию испол­ни­те я, и в зем­ли сер­дец их зер­но испо­ве­да­ния Божия наса­ди­те и укре­пи­те, во еже от силы в силу им воз­рас­та­ти. И всех нас, свя­тей иконе вашей пред­сто­я­щих рабов Божи­их (имя­рек), и теп­ле вам моля­щих­ся, спо­до­би­те Цар­ствие Небес­ное улу­чи­ти и немолч­ны­ми гла­сы радо­ва­ния тамо про­слав­ля­ти вели­ко­ле­пое имя Пре­свя­тыя Тро­и­цы, Отца и Сына и Свя­та­го Духа, во веки веков. Аминь.

История и значение

Семь отроков Ефесских известны не только в христианстве. Их почитают даже приверженцы ислама. По преданию, они были заживо замурованы в пещере, после чего проспали там несколько веков. Семерых мучеников звали Максимилиан, Иамвлих, Мартиниан, Иоанн, Дионисий, Ексакустодиан и Антонин. Все они жили в III веке.

Считается, что святой Максимилиан был сыном ефесского градоначальника, а остальные шесть юношей также происходили из достойных семей. Все они знали друг друга с самого детства, поскольку их объединяла крепкая дружба. К тому же они вместе несли военную службу и все являлись христианами.

По преданию, однажды в город Ефесс прибыл император Декий. Он сразу же потребовал, чтобы люди принесли жертвы языческим богам. Непокорных ожидала страшная участь (мучения, а потом смертная казнь). Предстали перед императором и семь юношей. Однако те не пожелали предавать свою веру. Тогда владыка велел снять с них воинские отличия и отпустить. Он посчитал, что юноши еще одумаются и изменят свое решение. Семь мучеников покинули город и укрылись на горе Охлон в пещере. Все это время они страстно молились и готовили себя к великому мученическому подвигу.

Однажды самый младший из друзей, Иамвлих, оделся в нищенские лохмотья и отправился в город за хлебом. Тогда-то он и услышал, что всех их ищут власти, чтобы отдать под суд. Юноши добровольно вышли из своего укрытия. В качестве смертного приговора император приказал замуровать мужчин в их же пещере, чтобы они умерли там от жажды и голода.

Однако считается, что по воле Господа отроки не умерли, а заснули крепким сном, проспав два столетия. В один прекрасный день владелец земли, на которой и располагалась гора Охлон, решил начать там строительство. Тогда по его приказу и был разобран вход в пещеру. Господь разбудил отроков, и они проснулись, даже не понимая, что прошло почти 200 лет со дня казни.

Что интересно, легенда стала известной не только в православном богословии, но и в мусульманской религии.

Христиане возносят молитвы в память семи отрокам Ефесским дважды в году: 4 августа и 22 октября (по Юлианскому календарю). Считается, что юноши, которые готовы были отдать свои жизни за веру, и молитва, посвященная их подвигу, символизируют не только время, когда все христиане страдали от гонений за свое вероисповедание, но и период, когда православие восторжествовало.

Помимо того, что молитвословия, посвященные семи отрокам Ефесским, читают именно в храмах в дни памяти, этот религиозный текст отличается неимоверной силой. Произносят такую молитву матери, если их младенцы плохо спят. Все дело в том, что малыши очень слабы в духовном и эмоциональном плане, поэтому часто подвергаются распространению негативных сгустков энергии. Из-за этого они могут не спать по ночам, плакать. Избавиться от такой неприятности у вас получится, если читать у изголовья кровати малыша молитву семи отрокам Ефесским.

Очень важно произносить такое молитвословие несколько раз, желательно делать это каждый вечер перед сном.

При этом обязательно прочувствуйте слова, с которыми обращаетесь к святым, тогда малыш будет спать спокойнее.

Видео «Молитва семи отрокам Ефесским»

В видео озвучивается молитва, которую читают при нарушении спокойного сна маленьких детей.

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: