КАНОН СВЯТИТЕЛЮ СПИРИДОНУ, ЕПИСКОПУ ТРИМИФУНТСКОМУ, ЧУДОТВОРЦУ

Тропарь , глас 1:

Собо́ра Пе́рваго показа́лся еси́ побо́рник и чудотво́рец, / Богоно́се Спиридо́не, о́тче наш. / Те́мже ме́ртву ты во гробе возгласи́в, / и змию́ в зла́то претвори́л еси́, / и внегда́ пе́ти тебе́ святы́я моли́твы, / А́нгелы, сослужа́щия тебе́, име́л еси́, свяще́ннейший. / Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость, / сла́ва Венча́вшему тя, / сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Канон святаго, глас 2.

Песнь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Кро́тких зе́млю дости́г, о́тче, я́ко кро́ток, и ми́лостив, и чи́ст быв, / настоя́щую се́рдца моего́ укроти́ бу́рю, / я́ко да, в тишине́ Боже́ственней быв, песносло́влю тя.

Де́лании Боже́ственными ду́шу, о́тче, очи́стив, / Богови́ден, Спиридо́не, был еси́ / и Боже́ственнаго Ду́ха пресве́тлым обогати́лся еси́ осия́нием; / тем озаря́еши чи́сто блажа́щия тя.

Слава:

От па́ствы, я́коже Дави́д, тя восприе́м, Соде́тель / слове́сныя тя поста́ви па́ствы па́стыря всеизя́щнейша, / простото́ю и кро́тостию сия́юща / и беззло́бием, преподо́бне па́стырю, украша́ема.

И ныне:

Пресвята́я Де́во Чи́стая, / просвети́ и освяти́ помышле́ния и ду́шу мою́, молю́ся, / о́блаки разоря́ющи неве́жества моего́ и тьму отъе́млющи грехо́вную, / я́ко да по до́лгу ублажа́ю Тя.

Песнь 3.

Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в, / разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, / возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти: / несть свят, я́коже Бог наш, / и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Ум твой безстра́стием просвети́в и Боже́ственным смире́нием украси́вся, / дарова́ния Ду́ха прия́л еси́ отгони́ти ду́хи / и реши́ти неду́ги ве́рно чту́щих тя, свяще́ннейше.

Зми́я началозло́бнаго уби́в, / нрав сребролю́бный попра́в, ми́луя тре́бующаго, святи́телю, / зми́я преложи́л еси́ в злату́ю у́тварь свяще́нными твои́ми моли́твами, / о́тче преподо́бне.

Слава:

Возше́л еси́ на го́ру безстра́стия, / вшел еси́ во храм Боговиде́ния, / в скрижа́ли же се́рдца твоего́ прия́л еси́ зако́н спаси́тельный, / я́ко свяще́ннейший и уго́дник при́сный Влады́ки Твоего́.

И ныне:

Уврачи́ стру́пы души́ моея́, / ум мой, омраче́нный нераде́нием, Богоневе́сто, озари́, да пою́: / несть непоро́чны, па́че Тебе́, Непоро́чная, / и несть чи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Седален, глас 8. Подобен: Премудрости:

От па́ствы ове́ц предста́тельствовати Христо́ве Це́ркви вручився, / па́стырь Богопроизведе́н ты, Спиридо́не, возсия́л еси́, / злосла́вия во́лки отгна́л еси́ словесы́ твои́ми, на благоче́стия па́жити сию́ воспита́в. / Те́мже посреде́ Богоно́сных отце́в ве́ру утверди́л еси́ му́дростию ду́ха, / иера́рше блаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, и ныне, Богородичен:

Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творцу́, / я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Всепе́тая, / беззако́ния мя су́ща скве́рное оби́телище / и де́монов игра́лище в ра́зуме бы́вша, / потщи́ся от тех злоде́йства мя изба́вити / и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, светоно́сная, нетле́нная. / Отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би / и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Песнь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

У́гльми Честна́го разже́гся Ду́ха, / страсте́й удобопопаля́емую вещь, всеблаже́нне, поже́гл еси́, / мир же огнесия́ньми доброде́телей твои́х, Спиридо́не, просвети́л еси́.

Умертви́в твоя́ плотска́я движе́ния, Богодохнове́нне, / ме́ртвыя возста́вил еси́ животво́рным твои́м приглаго́ланием. / Те́мже молю́ тя: / умерщвле́нную ду́шу мою́, о́тче, оживи́.

Слава:

Повину́ющися, ме́ртвая тебе́ глас, о́тче, даде́ / и ре́чная стремле́ния твои́ми удержа́шася повеле́нии: / яви́лся еси́ бо, блаже́нне, чудоде́латель, / Боже́ственную благода́ть прие́мь.

И ныне:

Проро́цы Твоего́ та́инства глубину́ провозвести́ша недомы́сленную: / еди́на бо родила́ еси́, Чи́стая, Недоразумева́емаго, / воплоще́нна за милосе́рдие неисповеди́мое.

Песнь 5.

Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Река́ су́щих в тебе́ дарований вся́кое напоя́ет, преподо́бне, се́рдце, / всем да́рует бога́тно здра́вие, / вся Бо́га к сла́ве возставля́ет, тебе́ просла́вльшаго / и чудоде́йствы вся́кими почествова́вшаго.

Тя царь земны́й, блаже́нне, / Царя́ Небе́снаго я́ве позна́ и́скренняго раба́ / и дарова́ний Боже́ственных испо́лненнаго, внегда́ приити́ тебе́ к нему́ / вели́каго врача́ к Бо́гу возвеща́я.

Слава:

Авраа́мову страннолю́бному нра́ву ты уподо́бився, / всем до́ма твоего́ вхо́ды отве́рзл еси́, / и всем всяк был еси́, и промышля́я су́щими во обстоя́нии, / Спиридо́не блаже́нне.

И ныне:

Но́ва нам породила́ еси́ Младе́нца, / пре́жде веко́в, Отрокови́це, рожде́нна от Отца́ Безнача́льна. / Его́же умоли́, я́ко Сы́на и Бо́га Твоего́, / уще́дрити Богоро́дицу Тя, Пречи́стая, душе́ю чи́стою возвеща́ющия.

Песнь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Зла́то, я́ко кал, тебе́ вмени́ся, па́че зла́та безстра́стием сия́ющу / и обогати́вшуся, преподо́бне, дарова́нии всезлаты́ми Ду́ха.

Чи́сто служа́ Влады́це Твоему́, / мно́жество име́л еси́, преподо́бне, послу́шающее Тебе́ а́нгельских сил / неви́димыми гла́сы, свяще́ннейше.

Слава:

Пресла́вное, всему́дре, житие́ твое́ ми́ру тя пресла́вна, о́тче, соде́ла. / Те́мже Боже́ственную па́мять твою́, / ра́дующеся, соверша́ем, пою́щии Тя.

И ныне:

Небе́с ши́рши чре́во Твое́ бысть, Неискусому́жная, Бо́га вмести́вшее, / нигде́же вмести́маго, Всесвята́я Де́во Богоневе́сто.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 2:

Любо́вию Христо́вою уязви́вся, свяще́ннейший, / ум впери́в заре́ю Ду́ха, / де́тельным виде́нием твои́м дея́ние обре́л еси́, Богоприя́тне, / же́ртвенник Боже́ственный быв, / прося́ всем Боже́ственнаго сия́ния.

Икос: Из чре́ва освяще́ннаго иера́рха Госпо́дня, восхва́лим ны́не Спиридо́на, / благода́ти скрижа́ли прие́мшаго Боже́ственныя сла́вы, / и в чудесе́х пресла́внаго всей тва́ри, / и я́ко те́пла и самови́дца Боже́ственнаго осия́ния, / я́ко ни́щих предста́теля и согреша́ющих душево́дца: / той бо Боже́ственна Престо́лу Христо́ву же́ртва бысть, / прося́ всем Боже́ственнаго сия́ния.

Песнь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля / высо́к пла́мень вознесло́ есть. / Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, / Сый благослове́н и препросла́влен.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Моисе́ево незло́бие, Дави́дову кро́тость, И́ова Авси́тидскаго непоро́чное стяжа́в, / Ду́ха был еси́ жили́ще, поя́, свяще́ннейше: / Сый благослове́н и препросла́влен.

Проше́ния на главу́ твою́ во вре́мя жа́твы небеса́ иска́паша, бу́дущее прозна́меноваша: / Бог бо, я́коже рече́, Боже́ственную па́мять твою́, преподо́бне, просла́ви, / ве́рныя освяща́я хода́тайством твои́м.

Слава:

В собо́ре отце́в тя Бог прославля́ет, / на суде́ словеса́ твоя́ сохра́ньша, блаже́нне, / я́же ве́рою прине́сл еси́, безслове́снейшаго А́рия обуя́ющая я́ве / и упраздня́ющая сего́ противле́ние.

И ныне:

Грозд возрасти́ла еси́ неизрече́нным сло́вом, / я́ко лоза́, Де́во, Еди́наго невозде́ланнаго, / вино́ источа́юща, вся веселя́щее, вся освяща́юща земны́я / и вся́ко пия́нство лю́тых отъе́млюща.

Песнь 8.

Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, / Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, / ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Пещь страсте́й Боже́ственными одожде́ньми Боже́ственнаго Ду́ха погаси́л еси́ / и ро́су источи́л еси́ неду́гов, о́тче, зной отъе́млющую / ве́рно к тебе́ приходя́щих всегда́, блаже́нне Спиридо́не пребога́те.

Беззло́бив, прав, кро́ток же, и ми́лостив, и незлопа́мятлив был еси́, / любо́вен, страннолю́бец, иера́рх свяще́ннейший, / му́дростию укра́шен, преподо́бне, Правосла́вия. / Те́мже тя ве́рою почита́ем.

Слава:

Дре́вле тебе́ глас, я́ко жива́, уме́ршая вопро́шшу ти, о́тче, даде́. / О, чудесе́ изря́дна! / О, пресла́внаго та́инства! / О, благода́ти, ю́же получи́л еси́, / житие́м украша́емь а́нгельским, досточу́дне!

И ныне:

Стра́сти моего́ се́рдца исцели́ ми́лостию Твое́ю, Всепе́тая, / ум мой умири́, и ду́шу мою́ просвети́, / и ходи́ти мя возблагопу́тстви на стези́ спаси́тельныя, / я́ко да при́сно пою́ Тя, Всепе́тая.

Песнь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Припев: Святи́телю о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о нас.

Безнача́льна Роди́теля Сы́на я́сно пропове́дал еси́, / Единосу́щна Отцу́ и Соприсносу́щна, / посреде́ Богоно́сных отце́в возвели́чився, / и беззако́ннующих загради́л еси́ уста́, / святи́телю всеблаже́нне.

Многосве́тлое со́лнце, отце́в украше́ние, / иере́ев сла́ва, А́нгелов совсе́льниче, / твою́ светоно́сную па́мять ра́достно ны́не соверша́ющия / Све́та сподо́би невече́рняго моли́твами твои́ми.

Слава:

Боже́ственная селе́ния, град Небе́сный, пра́зднующих кра́сный лик / освяще́нную ду́шу твою́ и доброде́тельми укра́шенную, всеблаже́нне, / прия́т во гла́се ра́дования.

И ныне:

Ве́лие та́инство па́че ума́ Рождества́ Твоего́ удивля́ет А́нгелы, Богора́дованная, / наслажда́ет преподо́бных собо́р, свяще́нныя же весели́т отцы́, / Боже́ственно пою́щия тя, наде́жду душ на́ших.

Светилен. Подобен: Небо звездами:

Тя от безслове́сныя па́ствы преведе́ в слове́сную Дух, Богоно́се, / я́коже Моисе́я и Дави́да, и́хже уподо́бился еси́ нра́ву, Спиридо́не, / све́те вселе́нныя.

Слава, и ныне, Богородичен:

Су́щих от Бо́га ми́ру пода́нных благи́х Ты вина́ была́ еси́, Богоро́дице, / но и ны́не уми́лостиви о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

Молитва первая:

О вели́кий и пречу́дный святи́телю Христо́в и чудотво́рче Спиридо́не, Керки́рская похвало́, всея́ вселенныя свети́льниче пресве́тлый, те́плый к Бо́гу моли́твенниче и всем к тебе́ прибега́ющим и с ве́рою моля́щимся скоропредста́тельный засту́пниче! Ты веру правосла́вную на Нике́йстем Собо́ре посреде́ отце́в пресла́вно изъясни́л еси́, ты Еди́нство Святы́я Тро́ицы чуде́сною си́лою показа́л еси́ и еретико́в до конца́ посрами́л еси́. Услы́ши нас, гре́шных, святи́телю Христо́в, моля́щихся тебе́ и си́льным твои́м предста́тельством у Го́спода изба́ви нас от вся́каго зла́го обстоя́ния: от гла́да, пото́па, огня́ и сме́ртоносныя я́звы.

Ты бо во вре́менней жи́зни своей от всех сих бед́ствий избавля́л еси́ люде́й твои́х: от наше́ствия ага́рян и от гла́да стра́ну твою́ сохрани́л еси́, царя́ от неисце́льнаго неду́га изба́вил и мно́гия гре́шники к покая́нию приве́л еси́, ме́ртвых пресла́вно воскреша́л еси́, за свя́тость жития́ твоего́ А́нгелы, неви́димо в це́ркви пою́щия и сослужа́щия тебе́, име́л еси́. Си́це у́бо просла́ви тебе́, ве́рнаго Своего́ раба́, Влады́ко Христо́с, я́ко вся та́йная челове́ческая дея́ния дарова́ тебе́ разуме́ти и облича́ти непра́ведно живу́щия. Мно́гим, в ску́дости и недоста́точестве живу́щим, ты усе́рдно помога́л еси́, лю́ди убо́гия изоби́льно во вре́мя гла́да напита́л еси́ и и́на мно́га знаме́ния си́лою в тебе́ живу́щаго Ду́ха Бо́жия сотвори́л еси́. Си́це и нас не оста́ви, святи́телю Христо́в, помина́й нас, чад свои́х, у Престо́ла Вседержи́теля и умоли́ Го́спода, да пода́ст мно́гих на́ших грехо́в проще́ние, безбе́дное и ми́рное житие́ да да́рует нам, кончи́ны же живота́ непосты́дныя и ми́рныя, и блаже́нства ве́чнаго в бу́дущем ве́це сподо́бит нас, да вы́ну возсыла́ем сла́ву и благодаре́ние Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху Свято́му, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Молитва вторая:

О всеблаже́нный святи́телю Спиридо́не, вели́кий уго́дниче Христо́в и пресла́вный чудотво́рче! Предстоя́й на Небеси́ Престо́лу Бо́жию с ли́ки А́нгел, при́зри ми́лостивым о́ком на предстоя́щия зде лю́ди и прося́щия си́льныя твоея́ по́мощи. Умоли́ благоутро́бие Человеколю́бца Бо́га, да не осу́дит нас по беззако́ниим на́шим, но да сотвори́т и с на́ми по ми́лости Своей! Испроси́ нам у Христа́ и Бо́га на́шего ми́рное и безмяте́жное житие́, здра́вие душе́вное и теле́сное, земли́ благопло́дие и во всем вся́кое изоби́лие и благоде́нствие, и да не во зло обрати́м блага́я, да́руемая нам от ще́драго Бо́га, но во сла́ву Его́ и прославле́ние твоего́ заступле́ния! Изба́ви всех ве́рою несумне́нною к Бо́гу приходя́щих от вся́ких бед душе́вных и теле́сных, от всех томле́ний и диа́вольских наве́тов! Бу́ди печа́льным уте́шитель, неду́гующим врач, в напа́стех помо́щник, наги́м покрови́тель, вдови́цам засту́пник, си́рым защи́тник, младе́нцем пита́тель, ста́рым укрепи́тель, стра́нствующим путево́ждь, пла́вающим ко́рмчий и исхода́тайствуй всем кре́пкия по́мощи твоея́ тре́бующим вся, я́же ко спасе́нию, поле́зная! Я́ко да, твои́ми моли́твами наставля́еми и соблюда́еми, дости́гнем в ве́чный поко́й и ку́пно с тобо́й просла́вим Бо́га, в Тро́ице Святе́й сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

История и значение

Впервые акафист был составлен в Византии в конце V – начале VI века. Это сочинение, автором которого принято считать диакона великой Константинопольской Церкви Георгия Писидийского, было обращено к Божией Матери и состояло из двух частей:

  • первая рассказывала о земной жизни Пречистой Девы;
  • вторая была посвящена учению о Боговоплощении и спасении человечества.

Первоначально он читался в единственной церкви: Влахернском храме Константинополя перед чудотворным образом Божией Матери «Одигитрии».

В тех православных церквях, где богослужение совершается на греческом языке, под термином “акафист” и сегодня понимается только одно произведение – акафист, посвящённый Богоматери.

В Русской Православной Церкви он читается один раз в году на пятой Седмице Великого Поста. Эта служба носит название “Похвала Пресвятой Богородице”.

Акафист как жанр начал формироваться гораздо позже. В XIV веке в Византийской империи, которая в то время находилась в состоянии упадка, начали создавать произведения, посвящённые праздникам или святым и повторяющие структуру текста, обращённого к Божией Матери.

В тот период были написаны акафисты Иоанну Крестителю, святителю Николаю, архангелу Михаилу, первоверховным апостолам Петру и Павлу, двенадцати апостолам, Успению Пресвятой Богородицы, Воскресению Христову. «Византийский» период завершился составлением акафиста апостолу и евангелисту Иоанну Богослову.

После падения Византии в 1453 году в сложной исторической обстановке акафистов создавалось меньше, и они были посвящены, в основном, спискам с икон Пресвятой Богородицы. К этому времени этот жанр проникает на Русь, где появляются сочинения, посвящённые русским святым.

Акафистное творчество довольно быстро прижилось и распространилось в России. К середине XIX века их количество стало так велико и разнообразно, что была введена практика проверки и утверждения текстов Святейшим Синодом.

РЕКОМЕНДУЕМ: Молитвы Спиридону Тримифунтскому о благосостоянии и работе.

Те сочинения, которые не получали грифа высшего органа церковного управления, не допускались к печати и распространению. Причины отказа в регистрации, были следующими:

  • лингвистическая безграмотность;
  • искажение богословских смыслов;
  • дублирование акафиста с существовавшим посвящением.

К 1901 году в Русской Церкви имело хождение более 450 акафистов. Однако только 158 из них были разрешены Синодом для распространения. К такому всплеску богословской самодеятельности церковные иерархи зачастую относились настороженно.

Святитель Филарет Московский (Дроздов)

Мы недовольно ревнуем установленное Церковью богослужение исполнять так, чтобы ничто не было опущено и все было пропето и прочтено неспешно и внятно. Не нужнее ли, не полезнее ли поревновать о сем, нежели расширять богослужение множеством акафистов, произвольно вновь составляемых из множества неопределенных, изысканных хвалебных выражений, мало способных вразумлять и назидать читающего или слышащего? Каждый, кому вздумается, каждому святому, к которому почувствует усердие, не затрудняется написать акафист и дать его в правило Церкви. В порядке ли это? Сообразно ли с тем, что такое множество древних великих святых, апостолов, пророков, мучеников, святителей, преподобных остаются без акафистов? Но не должно ли благоприятствовать проявлению благочестивого усердия? Правда, но со многим рассуждением и осмотрительностью, чтобы принести Церкви Божией дар истинно для нее полезный.

В этот же период, в 1886 году, был составлен акафист святителю Спиридону Тримифунтскому. Его автором стал московский священник Александр Цветков. В основу содержания автор положил житие святого и богослужебные песнопения в его честь, которые на тот момент существовали в Русской Православной Церкви.

В книге А.Попова «Православные русские акафисты, изданные с благословения Святейшего Синода. История их происхождения и цензуры, особенности содержания и построения» приводится положительный отзыв цензора на представленное сочинение.

Как следует из его содержания, новый акафист предполагалось читать перед чтимой иконой святителя, которая находилась в храме, где служил отец Александр Цветков.

Молитва третия:

О преблаже́нне святи́телю Спиридо́не! Умоли́ благосе́рдие Человеколю́бца Бо́га, да не осу́дит нас по беззако́нием на́шим, но да сотвори́т с на́ми по ми́лости Свое́й. Испроси́ нам, раба́м Бо́жиим (имя рек), у Христа́ и Бо́га на́шего ми́рное и безмяте́жное житие́, здра́вие душе́вное и теле́сное. Изба́ви нас от вся́ких бед душе́вных и теле́сных, от всех томле́ний и диа́вольских наве́тов. Помина́й нас у престо́ла Вседержи́теля и умоли́ Го́спода, да пода́ст мно́гих на́ших грехо́в проще́ние, безбе́дное и ми́рное житие́, да да́рует нам, кончи́ны же живота́ непосты́дныя и ми́рныя и блаже́нства ве́чнаго в бу́дущем ве́це сподо́бит нас, да непреста́нно возсыла́ем сла́ву и благодаре́ние Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху Свято́му, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Канон святителю Спиридону Тримифунтскому

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ:

Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть: препросла́вленный гдⷭ҇ь, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Кро́ткихъ зе́млю дости́гъ, ѻ҆́ч҃е, ꙗ҆́кѡ кро́токъ и҆ ми́лостивъ и҆ чи́стъ бы́въ, настоѧ́щꙋю се́рдца моегѡ̀ ᲂу҆кротѝ бꙋ́рю, ꙗ҆́кѡ, да, въ тишинѣ̀ бжⷭ҇твеннѣй бы́въ, пѣсносло́влю тѧ̀.

Дѣ̑ланїи бжⷭ҇твенными дꙋ́шꙋ, ѻ҆́ч҃е, ѡ҆чи́стивъ, бг҃ови́дѣнъ, спѷрїдѡ́не, бы́лъ є҆сѝ, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а пресвѣ́тлымъ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ ѡ҆сїѧ́нїемъ: тѣ́мъ ѡ҆зарѧ́еши чи́стѡ бл҃жа́щыѧ тѧ̀.

Ѿ па́ствы, ꙗ҆́коже дв҃дъ, тѧ̀ воспрїе́мъ содѣ́тель, слове́сныѧ тѧ̀ поста́ви па́ствы па́стырѧ всеизѧ́щнѣйша, простото́ю и҆ кро́тостїю сїѧ́юща, и҆ безѕло́бїемъ, преподо́бне па́стырю, ᲂу҆краша́ема.

Бг҃оро́диченъ:

Прест҃а́ѧ дв҃о чⷭ҇таѧ, просвѣтѝ и҆ ѡ҆свѧтѝ помышлє́нїѧ и҆ дꙋ́шꙋ мою̀, молю́сѧ, ѻ҆́блаки разорѧ́ющи невѣ́жества моегѡ̀, и҆ тмꙋ̀ ѿе́млющи грѣхо́внꙋю, ꙗ҆́кѡ да по до́лгꙋ ᲂу҆блажа́ю тѧ̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ:

На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Оу҆́мъ тво́й безстра́стїемъ просвѣти́въ, и҆ бжⷭ҇твеннымъ смире́нїемъ ᲂу҆краси́всѧ, дарова̑нїѧ дх҃а прїѧ́лъ є҆сѝ ѿгони́ти дꙋ́хи, и҆ рѣши́ти недꙋ́ги вѣ́рнѡ чтꙋ́щихъ тѧ̀ свѧще́ннѣйше.

Ѕмі́ѧ началоѕло́бнаго ᲂу҆би́въ, нра́въ сребролю́бный попра́въ, ми́лꙋѧ тре́бꙋющаго, ст҃и́телю, ѕмі́ѧ преложи́лъ є҆сѝ въ златꙋ́ю ᲂу҆́тварь свѧще́нными твои́ми моли́твами, ѻ҆́ч҃е преподо́бне.

Возше́лъ є҆сѝ на го́рꙋ безстра́стїѧ, вше́лъ є҆сѝ во хра́мъ бг҃овидѣ́нїѧ, въ скрижа́ли же се́рдца твоегѡ̀ прїѧ́лъ є҆сѝ зако́нъ спаси́тельный, ꙗ҆́кѡ свѧще́ннѣйшїи и҆ ᲂу҆го́дникъ при́сный влⷣки твоегѡ̀.

Бг҃оро́диченъ:

Оу҆врачѝ стрꙋ́пы дꙋшѝ моеѧ̀, ᲂу҆́мъ мо́й ѡ҆мраче́нный нерадѣ́нїемъ, бг҃оневѣ́сто, ѡ҆зарѝ, да пою̀: нѣ́сть непоро́чны па́че тебє̀, непоро́чнаѧ, и҆ нѣ́сть чи́сты па́че тебє̀, влⷣчце.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ѿ па́ствы ѻ҆ве́цъ предста́тельствовати хрⷭ҇то́вѣ цр҃кви врꙋчи́всѧ, па́стырь бг҃опроизведе́нъ ты̀, спѷрїдѡ́не, возсїѧ́лъ є҆сѝ: ѕлосла́вїѧ во́лки ѿгна́лъ є҆сѝ словєсы̀ твои́ми, на благоче́стїѧ па́жити сїю̀ воспита́въ. тѣ́мже посредѣ̀ бг҃оно́сныхъ ѻ҆ц҃є́въ вѣ́рꙋ ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ мꙋ́дростїю дх҃а, і҆ера́рше бл҃же́нне, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, пра́зднꙋющымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ:

Ꙗ҆́кѡ всенепоро́чнаѧ невѣ́сто творцꙋ̀, ꙗ҆́кѡ неискꙋсомꙋ́жнаѧ мт҃и и҆зба́вителѧ: прїѧ́телище ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи ᲂу҆тѣ́шителѧ, всепѣ́таѧ, беззако́нїѧ мѧ̀ сꙋ́ща скве́рное ѻ҆би́телище, и҆ де́мѡнѡвъ и҆гра́лище въ ра́зꙋмѣ бы́вша, потщи́сѧ ѿ тѣ́хъ ѕлодѣ́йства мѧ̀ и҆зба́вити, и҆ свѣ́тлое жили́ще добродѣ́телей совершѝ, свѣтоно́снаѧ, нетлѣ́ннаѧ: ѿженѝ ѻ҆́блакъ страсте́й, и҆ вы́шнѧгѡ прича́стїѧ сподо́би, и҆ свѣ́та невече́рнѧгѡ, моли́твами твои́ми.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ:

А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧй тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве, гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ:

Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего́ мѧ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ́ ти: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Оу҆́гльми честна́гѡ разже́гсѧ дх҃а, страсте́й ᲂу҆добопопалѧ́емꙋю ве́щь, всебл҃же́нне, поже́глъ є҆сѝ: мі́ръ же ѻ҆гнесїѧ́ньми добродѣ́телей твои́хъ, спѷрїдѡ́не, просвѣти́лъ є҆сѝ.

Оу҆мертви́въ твоѧ̑ плотска̑ѧ движє́нїѧ, бг҃одохнове́нне, мє́ртвыѧ возста́вилъ є҆сѝ животво́рнымъ твои́мъ приглаго́ланїемъ. тѣ́мже молю̀ тѧ̀: ᲂу҆мерщвле́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀, ѻ҆́ч҃е, ѡ҆живѝ.

Повинꙋ́ющисѧ ме́ртваѧ тебѣ̀ гла́съ, ѻ҆́ч҃е, дадѐ, и҆ рѣ̑чнаѧ стремлє́нїѧ твои́ми ᲂу҆держа́шасѧ повелѣ̑нїи: ꙗ҆ви́лсѧ є҆си́ бо, бл҃же́нне, чꙋдодѣ́латель, бжⷭ҇твеннꙋю бл҃года́ть прїе́мь.

Бг҃оро́диченъ:

Прⷪ҇ро́цы твоегѡ̀ та́инства глꙋбинꙋ̀ провозвѣсти́ша недомы́сленнꙋю: є҆ди́на бо родила̀ є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, недоразꙋмѣва́емаго, воплоще́нна за милосе́рдїе неисповѣди́мое.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ:

Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ: и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́ю.

Рѣка̀ сꙋ́щихъ въ тебѣ̀ дарова́нїй всѧ́кое напоѧ́етъ, прпⷣбне, се́рдце, всѣ̑мъ да́рꙋетъ бога́тнѡ здра́вїе: всѧ̑ бг҃а къ сла́вѣ возставлѧ́етъ тебѐ просла́вльшаго, и҆ чꙋдодѣ́йствы всѧ́кими почествова́вшаго.

Тѧ̀ ца́рь земны́й, бл҃же́нне, цр҃ѧ̀ нбⷭ҇нагѡ ꙗ҆́вѣ позна̀ и҆́скреннѧго раба̀, и҆ дарова́нїй бжⷭ҇твенныхъ и҆спо́лненнаго, внегда̀ прїитѝ тебѣ̀ къ немꙋ̀, вели́каго врача̀ къ бг҃ꙋ возвѣща́ѧ.

А҆враа́мовꙋ страннолю́бномꙋ нра́вꙋ ты̀ ᲂу҆подо́бивсѧ, всѣ̑мъ до́ма твоегѡ̀ вхо́ды ѿве́рзлъ є҆сѝ, и҆ всѣ̑мъ всѧ́къ бы́лъ є҆сѝ, и҆ промышлѧ́ѧ сꙋ́щими во ѡ҆бстоѧ́нїи, спѷрїдѡ́не блаже́нне.

Бг҃оро́диченъ:

Но́ва на́мъ породила̀ є҆сѝ млⷣнца, пре́жде вѣкѡ́въ, ѻ҆трокови́це, рожде́нна ѿ ѻ҆ц҃а̀ безнача́льна. є҆го́же ᲂу҆молѝ ꙗ҆́кѡ сн҃а и҆ бг҃а твоего̀, ᲂу҆ще́дрити бцⷣꙋ тѧ̀, пречⷭ҇таѧ, дꙋше́ю чи́стою возвѣща́ющыѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ:

Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Зла́то ꙗ҆́кѡ ка́лъ тебѣ̀ вмѣни́сѧ, па́че зла́та безстра́стїемъ сїѧ́ющꙋ, и҆ ѡ҆богати́вшꙋсѧ, прпⷣбне, дарова̑нїи всезлаты́ми дх҃а.

Чи́стѡ слꙋжѧ̀ влⷣцѣ твоемꙋ̀, мно́жество и҆мѣ́лъ є҆сѝ, прпⷣбне, послꙋ́шающее тебѐ а҆́гг҃льскихъ си́лъ, неви́димыми гла́сы, свѧще́ннѣйше.

Пресла́вное, всемꙋ́дре, житїѐ твоѐ мі́рꙋ тѧ̀ пресла́вна, ѻ҆́ч҃е, содѣ́ла. тѣ́мже бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть твою̀, ра́дꙋющесѧ соверша́емъ пою́щїи тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ:

Нб҃съ ши́рши чре́во твоѐ бы́сть неискꙋсомꙋ́жнаѧ, бг҃а вмѣсти́вшее, нигдѣ́же вмѣсти́маго, всест҃а́ѧ дв҃о бг҃оневѣ́сто.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Любо́вїю хрⷭ҇то́вою ᲂу҆ѧзви́всѧ свѧще́ннѣйшїй, ᲂу҆́мъ впери́въ заре́ю дх҃а, дѣ́тельнымъ видѣ́нїемъ твои́мъ дѣѧ́нїе ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ, бг҃опрїѧ́тне, же́ртвенникъ бжⷭ҇твенный бы́въ, просѧ̀ всѣ̑мъ бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ.

І҆́косъ:

И҆зъ чре́ва ѡ҆свѧще́ннаго і҆ера́рха гдⷭ҇нѧ восхва́лимъ ны́нѣ спѷрїдѡ́на, бл҃года́ти скрижа̑ли прїе́мшаго бжⷭ҇твенныѧ сла́вы, и҆ въ чꙋдесѣ́хъ пресла́внаго все́й тва́ри, и҆ ꙗ҆́кѡ те́пла и҆ самови́дца бжⷭ҇твеннагѡ ѡ҆сїѧ́нїѧ, ꙗ҆́кѡ ни́щихъ предста́телѧ, и҆ согрѣша́ющихъ дꙋшево́дца: то́й бо бж҃е́ственна прⷭ҇то́лꙋ хрⷭ҇то́вꙋ же́ртва бы́сть, просѧ̀ всѣ̑мъ бж҃е́ственнагѡ сїѧ́нїѧ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ:

Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть: хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дх҃о́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Мѡѷсе́ево неѕло́бїе, дв҃довꙋ кро́тость, і҆́ѡва а҆ѵсі́тїдскагѡ непоро́чное стѧжа́въ, дх҃а бы́лъ є҆сѝ жили́ще, поѧ̀ свѧще́ннѣйше: сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Ѡ҆рошє́нїѧ на главꙋ̀ твою̀ во вре́мѧ жа́твы нб҃са̀ и҆ска́паша, бꙋ́дꙋщее прозна́меноваша: бг҃ъ бо, ꙗ҆́коже речѐ, бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть твою̀, прпⷣбне, просла́ви, вѣ̑рныѧ ѡ҆свѧща́ѧ хода́тайствомъ твои́мъ.

Въ собо́рѣ ѻ҆тцє́въ тѧ̀ бг҃ъ прославлѧ́етъ, на сꙋдѣ̀ словеса̀ твоѧ̑ сохра́нша, бл҃же́нне: ꙗ҆̀же вѣ́рою прине́слъ є҆сѝ, безслове́снѣйшаго а҆́рїа ѡ҆бꙋѧ̑ющаѧ ꙗ҆́вѣ, и҆ ᲂу҆празднѧ́ющаѧ сегѡ̀ противле́нїе.

Бг҃оро́диченъ:

Гро́здъ возрасти́ла є҆сѝ неизрече́ннымъ сло́вомъ, ꙗ҆́кѡ лоза̀, дв҃о, є҆ди́наго невоздѣ́ланнаго, вїно̀ и҆сточа́юща, всѧ̑ веселѧ́щее, всѧ̑ ѡ҆свѧща́юща земны̑ѧ, и҆ всѧ́ко пїѧ́нство лю́тыхъ ѿе́млюща.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ:

Пе́щь и҆ногда̀ ѻ҆́гненнаѧ въ вавѷлѡ́нѣ дѣ́йства раздѣлѧ́ше бж҃їимъ велѣ́нїемъ, халдє́и ѡ҆палѧ́ющаѧ, вѣ̑рныѧ же ѡ҆роша́ющаѧ, пою́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пе́щь страсте́й бжⷭ҇твенными ѡ҆дожде́ньми бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а погаси́лъ є҆сѝ, и҆ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ недꙋ́гѡвъ, ѻ҆́ч҃е, зно́й ѿе́млющꙋю, вѣ́рнѡ къ тебѣ̀ приходѧ́щихъ всегда̀, бл҃же́нне спѷрїдѡ́не пребога́те.

Безѕло́бивъ, пра́въ, кро́токъ же и҆ ми́лостивъ, и҆ неѕлопа́мѧтливъ бы́лъ є҆сѝ, любо́венъ, страннолю́бецъ, і҆ера́рхъ свѧще́ннѣйшїй, мꙋ́дростїю ᲂу҆кра́шенъ, прпⷣбне, правосла́вїѧ. тѣ́мже тѧ̀ вѣ́рою почита́емъ.

Дре́вле тебѣ̀ гла́съ, ꙗ҆́кѡ жива̀, ᲂу҆ме́ршаѧ, вопро́шшꙋ тѝ, ѻ҆́ч҃е, дадѐ. ѽ чꙋдесѐ и҆зрѧ́дна! ѽ пресла́внагѡ та́инства! ѽ бл҃года́ти, ю҆́же полꙋчи́лъ є҆сѝ, житїе́мъ ᲂу҆краша́емь а҆́гг҃льскимъ, досточꙋ́дне!

Бг҃оро́диченъ:

Стра̑сти моегѡ̀ се́рдца и҆сцѣлѝ ми́лостїю твое́ю, всепѣ́таѧ, ᲂу҆́мъ мо́й ᲂу҆мирѝ, и҆ дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ: и҆ ходи́ти мѧ̀ возблагопꙋ́тстви на стєзѝ спаси́тєльныѧ, ꙗ҆́кѡ да при́снѡ пою́ тѧ, всепѣ́таѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ:

Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щсѧ ѿ дв҃ы, на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ. тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Безнача́льна роди́телѧ сн҃а ꙗ҆́снѡ проповѣ́далъ є҆сѝ, є҆диносꙋ́щна ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ соприсносꙋ́щна, посредѣ̀ бг҃оно́сныхъ ѻ҆ц҃є́въ возвели́чивсѧ, и҆ беззако́ннꙋющихъ загради́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀, ст҃и́телю всебл҃же́нне.

Многосвѣ́тлое со́лнце, ѻ҆тцє́въ ᲂу҆краше́нїе, і҆ере́євъ сла́ва, а҆́гг҃лѡвъ совсе́льниче, твою̀ свѣтоно́снꙋю па́мѧть ра́достнѡ ны́нѣ соверша́ющыѧ, свѣ́та сподо́би невече́рнѧгѡ моли́твами твои́ми.

Бжⷭ҇твєннаѧ селє́нїѧ, гра́дъ нбⷭ҇ный, пра́зднꙋющихъ кра́сный ли́къ, ѡ҆свѧще́ннꙋю дꙋ́шꙋ твою̀, и҆ добродѣ́тельми ᲂу҆кра́шеннꙋю, всеблаже́нне, прїѧ́тъ во гла́сѣ ра́дованїѧ.

Бг҃оро́диченъ:

Ве́лїе та́инство па́че ᲂу҆ма̀ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀, ᲂу҆дивлѧ́етъ а҆́гг҃лы, бг҃ора́дованнаѧ, наслажда́етъ прпⷣбныхъ собо́ръ, свѧщє́нныѧ же весели́тъ ѻ҆тцы̀, бжⷭ҇твеннѡ пою́щыѧ тѧ̀, наде́ждꙋ дꙋ́шъ на́шихъ.

Свѣти́ленъ.

Тѧ̀ ѿ безслове́сныѧ па́ствы преведѐ въ слове́снꙋю дх҃ъ, бг҃оно́се, ꙗ҆́коже мѡѷсе́а и҆ дв҃да, и҆́хже ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ нра́вꙋ, спѷрїдѡ́не, свѣ́те вселе́нныѧ.

Бг҃оро́диченъ:

Сꙋ́щихъ ѿ бг҃а мі́рꙋ пода́нныхъ благи́хъ ты̀ вина̀ была̀ є҆сѝ, бцⷣе: но и҆ ны́нѣ ᲂу҆ми́лостиви ѡ҆ ѻ҆́бщемъ спасе́нїи благопремѣ́ннаго бг҃а.

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: