Когда молятся Курской Коренной иконе Божией Матери «Знамение»

История иконы «Знамение»

Первые прообразы чудодейственного лика относятся к четвертому веку, Богородица с поднятыми руками и Спасом — Эммануилом на руках нарисована на римской усыпальнице, в которой похоронена святая Агния. Известно изображение шестого столетия Божьей Матери «Никопея», на нем Богородица держит щит, на котором изображен Спас — Эммануил.

Необычна история появления древнейшего образа Руси, которая восхищает православные умы своими знамениями и чудесами.

13 век для Курского края был временем разорений и опустошений от набегов татарской орды. По преданию, 8 сентября 1295 года житель города пошел в лес по дрова и увидел под деревом икону. Как только мужчина прикоснулся к святому образу, взял его в руки, из-под дерева забил источник родниковой воды.

Горожане, услышав о приобретении святого лика, построили на том месте церквушку, где и хранилась приобретенная святыня. Вскоре все в округе знали об исцеляющей силе светлого образа Богородицы, к церкви «Знамение» потянулись паломники со всего края.

Интересно! Курско-Коренную икону поместили в храме Богородицы, в котором вскоре было явленного чудо — исцеление мальчика, впоследствии ставшего известным Серафимом Саровским.

Читайте об иконах:

  • Икона Богородицы «Песчанская»
  • Икона Богородицы «Игоревская»
  • Икона Богородицы «Отрада и утешение»

Чудеса перемещения святого лика

По приказу князя Василия Шемяки, услышавшего о чудесах, святыня была перенесена в Рыльск.

Для ее встречи был организован крестный ход, но сам князь проигнорировал встречу святыни, за это был наказан слепотой. Слепой князь проводил целые дни в молитве перед целительным образом и получил прозрение. В благодарность за явленное исцеление он построил Рождественский храм, куда и перенесли чудодейственную икону «Знамение».

Прошло совсем мало времени, и святыня исчезла, появившись на месте своего обретения. Несколько раз жители Рыльска возвращали ее в храм, но бесполезно, икона возвращалась на речной берег.

По доброй воле священником Боголюбом проводились богослужения в маленькой часовне, в которую постоянно стекались паломники.

Новое чудо явил святой лик Богородицы во время пожара 1383 года, устроенного татарами при очередном набеге. Святой лик басурмане разрубили пополам, церковь сожгли, священника взяли в плен, через несколько лет он был выкуплен русскими купцами.

Важно! Сразу по возвращении из плена священник побрел на пепелище, какого же было его удивление, когда он нашел обе половинки святого образа, сложил их, икона срослась сама по себе так, что не было видно никакого следа.

Переезд в Москву

Два столетия хранилась святая икона «Курская-Коренная» в возведенной для нее часовне, а в 1597 году по приказу царя Феодора была перевезена в Москву. Навстречу вышел сам царь Феодор, Патриарх Иов, весь священный собор, бояре, войско и жители Москвы.

После молебна, по царскому распоряжению, святок лик был дополнен изображением Господа Саваофа и Святого Духа в верхней части, а по бокам святой образ как бы оберегали ветхозаветные пророки.

  • В 1615 святыня была перенесена в нововозведенный монастырь Коренная пустынь, большую часть времени икона пребывает в Знаменском монастыре Курска. В 1676 году святок лик Богородицы впервые вывезли на Дон, где нею благословляли казаков.
  • Во время войны с французами в 1812 году с чудодейственного образа был написан список и подарен Кутузовскому войску.
  • В 1898 году икона Курская-Коренная явила вновь чудо, когда революционеры подложили бомбу в Знаменском храме, от взрыва пострадало здание, а святыня осталась невредимой. Через 50 лет один из террористов покаялся и рассказал, что именно это чудо повернуло его к Богу.
  • В 1918 году оригинал и ее список были украдены из-за роскошного оклада из Знаменского храма. Революционные власти обвинили в краже самих монахов и не вели поисков.

Во всех храмах и монастырях Курска шла круглосуточная молитва о святом образе. Божья Матерь сама о себе заявила через 30 дней.

Две девчушки стирали белье в ручье, складывали его у Феодосиевского колодца, заглянув в который они увидели мешок. Воды в колодце не было, и любопытные подружки вытащили находку, обнаружив в ней две деревянные доски, о чем сообщили родным и священнику, который сопровождал похоронную процессию.

Быстро собрали комиссию и установили, что на деревянных досках святыня и ее список. В честь благодатного события на Красной площади тысячи людей присутствовали на торжественном молебне.

Под звон колоколов крестным ходом Курская-Коренная икона и ее список были возвращены на место обретения святыни.

Интересно, что оригинал и копия были настолько идентичными, что отличить их смог только Григорий Шуклин, иконописец, автор списка.

Шуклин моментально нашел оригинал по едва заметному рубцу, который остался от сабли татарина. На святой образ надели голубую ризу, в которой она представлена и сегодня.

После революции начались «путешествия» святого лика Богородицы по городам и странам.

Генерал Деникин вывез святыню в Новороссийск, в 1920 году она была переправлена епископом Феофаном в Крым, затем в Сербию, где обосновалась в монастыре Язак.

В 1927 году святыню перевозят в Белград. Особую благодать явила Богородица жителям Белграда во время войны. Город накрывали постоянные бомбежки, но ни одна бомба не упала в русские храмы и те дома, в которых проходили молебны с чудодейственной святыней Божьей Матери.

Свидетели впоследствии писали, среди руин и полных развалин нетронутые бомбежками дома казались чудом, а в другом месте описывался случай, когда упавшие около храма, в котором хранилась икона, три бомбы не разорвались и были впоследствии обезврежены саперами.

Сербы приглашали священников в дома во время крестных ходов, совершаемых со святым образом по улицам города даже по время бомбардировок. Митрополит Анастасий показывал мирянам пример веры, не покидая храм Святой Троицы даже во время налетов авиации, и ни разу не был постыжен.

Канон Пресвятей Богородице пред чудотворною иконою Ея, яже нарицается Курская-Коренная

10 декабря

Общее начало и окончание канонов Тропари, кондаки, величания святым Акафисты святым угодникам Божиим

Тропа́рь, гла́с 4:

Яко необори́мую сте́ну и исто́чник чуде́с, стяжа́вше Тя́ раби́ Твои́, Богоро́дице Пречи́стая, сопроти́вных ополче́ния низлага́ем, те́мже мо́лим Тя́: ми́р оте́честву на́шему да́руй и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кано́н Богоро́дицы, гла́с 4, его́же краегране́сие: Хвалу́ Ти приноси́ти дерза́ю, Богоро́дице.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ху́дость мою́ не пре́зри, Богоро́дице, и не́мощь мою́ воспо́лни, се́рдце же и у́м освяти́ и уста́ моя́ отве́рзи, пе́сни Ти́ приноси́ти дерза́ющу.

Ве́рою серде́чною пречи́стый Тво́й о́браз почита́ем, и тому́ со умиле́нием покланя́емся, я́ко и́стинную Самую Тя́, зря́ще Богоро́дице, ка́пли же сле́зныя точа́ще, взыва́ем: ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Ма́ти Бо́жия благослове́нная.

Ангельския си́лы подража́юще, обстои́м Тво́й о́браз стра́хом и любо́вию, Тебе́, Первообра́зную, согла́сно велича́юще, и и́мя Твое́ пресла́дкое призыва́юще: ра́дуйся, Всенепоро́чная Богоневе́сто.

Любо́вию, ве́рнии прииди́те, святу́ю ико́ну Богома́тере облобыза́им, то́чит бо от тоя́ исцеле́ния неоску́дно, и неисче́тная соверша́ет чудеса́ ве́рою и наде́ждою к не́й притека́ющим, те́мже зове́м Присноде́ве: ра́дуйся, Упова́ние нело́жное христиа́ном.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Умныя о́чи во глубину́ веко́в устремля́юще, зри́м у́бо и та́мо ико́ну Твою́, Пречи́стая, луча́ми ми́лости па́че со́лнца сея́ющу, и зе́млю Росси́йскую — До́м Тво́й, Богоро́дице, озаря́ющу, те́мже зове́м Ти́: ра́дуйся, Покро́ве на́ш и Заступле́ние.

Те́мная дубра́ва Ку́рская в не́драх свои́х храня́ще све́тлое чу́до — пречи́стую ико́ну Богома́тере, нечести́выми у́бо разсече́нную, си́лою же Бо́жиею пресла́вно сраще́нную, те́мже и обре́тше ю́, я́ко сокро́вище вели́кое, лю́дие Росси́йстии взыва́ху: отку́ду на́м сие́, я́ко прии́де к на́м Преблагослове́нная Ма́ти Бо́жия.

Исто́чник воды́ живы́я истече́ на ме́сте, иде́же пребыва́ше о́браз Богоро́дицы, цельбоно́сными струя́ми ве́рныя напоя́я, и вся́кую я́зю и неду́г врачу́я, те́мже возопии́м Благода́тней: ра́дуйся, и́стинный Живоно́сный Исто́чниче.

При ко́рени дре́ва ико́на обре́теся, дре́во Жи́зни неизрече́нно прозя́бшия и ми́рови благослове́нный Пло́д израсти́вшая, те́мже ны́не тоя́ явле́ния пра́здник соверша́юще, вопие́м Пречи́стей: о, Всеблага́я Влады́чице, злы́я на́ша стра́сти из ко́рене посецы́, до́брыя обы́чаи в на́с вкореня́ющи, и доброде́телей са́д насажда́ющи, и прича́стники ра́йския жи́зни бы́ти на́с сподобля́ющи.

По 3-й пе́сни, седа́лен, гла́с 7:

Ки́й у́бо пра́здник светле́йший и красне́йший, па́че пра́здника Пречи́стыя Богома́тере? ко́е же у́бо и́мя по и́мени Сладча́йшаго Иису́са сладча́йшее, па́че и́мене Богоро́дицы Мари́и? Се́ бо чистото́ю и сла́вою вся́ ли́цы Ангельския превозше́дши, я́ко Ма́ти сея́ющи Вседержи́теля, ве́сь ми́р любо́вию Ма́тернею объе́млет, гре́шники спаса́ет и пра́ведныя в небе́сныя оби́тели вво́дит, враги́ низлага́ет и главу́ зми́еву пресла́вно попира́ет, те́мже зове́м Ей: о Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тва́рь, сла́ва Тебе́.

[Сла́ва, и ны́не, то́йже.]

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Росси́йская Це́рковь дне́сь торжеству́ет, сла́вою новоявле́нныя, Богоро́дичныя ико́ны, боголе́пно украша́яся, пе́сни же богокра́сныя воспева́ющи, ве́рныя вся́ призыва́ет, глаго́ля: прииди́те, возра́дуемся Ма́тери Бо́га на́шего, и честно́му Ея́ о́бразу поклони́мся, от него́же Пречи́стая Де́ва благода́тныя да́ры бога́тно подае́т христоимени́тым лю́дем, взыва́юще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Избра́нниче Ма́тере Бо́жия, преподо́бне о́тче Серафи́ме, моли́твенниче неусыпа́ющий за зе́млю Ру́сскую, зри́ши на́ше усе́рдие те́плое, слы́шиши моле́ния пред ико́ною Пречи́стыя на́ми возноси́мыя, от нея́же и тебе́ иногда́, о́троку лю́те стра́ждущу, исцеле́ние подаде́ся, те́мже у́бо ста́ни с на́ми, возде́я преподо́бнеи твои́ ру́це, и возопи́й о на́с к Богоро́дице, я́ко да тебе́ ра́ди моли́твы на́ша прия́ти благоволи́т.

Нечести́вых безбо́жник безу́мный сове́т, ико́ну Твою́, Влады́чице, разори́ти си́лою Твое́ю боже́ственною посрами́ла еси́, и соблюла́ еси́ сию́ от вся́каго де́йства сокруши́тельна невреди́му, земли́ у́бо сотря́сшейся и столпо́м разруша́емым, ико́на Твоя́ то́кмо лице́ свое́ от скве́рных де́л челове́ческих отвраща́ющи обрати́, те́мже, пресла́вному чу́ду дивя́щеся, мо́лим Ти́ ся приле́жно, лиц́а Твоего́ пречи́стаго не отврати́ от на́с, се́ бо се́рдцем сокруше́нным к Тебе́ прибега́ем, и пла́чем, и уми́льно вопие́м: да не одоле́ет на́ша зло́ба Твоему́ милосе́рдию, но поми́луй и спаси́ ны.

От руки́ злоде́й и лю́тых безбо́жник, вся́ святы́ни Бо́жия попра́вших, ико́ну Твою́ честну́ю соблюла́ еси́ невреди́му, и сию́ лю́дем Твои́м дарова́ла еси́, Богоро́дице, ю́же и храни́м, я́ко зе́ницу о́ка, те́мже, Влады́чице, то́ю на́м зна́мения ми́лости Твоея́ при́сно явля́й.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Светоно́сный де́нь дне́шний све́тло да пра́зднуем, в о́ньже заря́ духо́вная во спасе́ние ми́ру возсия́ Рождество́м Пречи́стыя Богоневе́сты, в о́ньже и стране́ Росси́йстей, во тме́ бе́д и скорбе́й пребыва́ющей, я́ко звезда́ у́тренняя ико́на Богоро́дицы яви́ся, избавле́ния де́нь возвеща́ющи, те́мже зове́м Преблагослове́нней: ра́дуйся, я́ко свети́льник неме́ркнущий упова́ния на́м возжгла́ еси́.

Иде́же гре́х приумножа́ется, та́мо благода́ть Бо́жия преизбы́точествует, те́мже, Влады́чице, при́зри на не́мощь на́шу, ви́ждь уничиже́ние безме́рное, но и ве́ру ви́ждь и во́пль услы́ши, и на по́мощь на́м безпомо́щным ускори́, ми́лостию Твое́ю на́с облиста́ющи.

Те́мных си́л а́довых не убои́мся, па́че же во ору́жия све́та обо́лкшеся, те́м противоста́нем мужему́дренно, Воево́ду иму́ще Непобеди́мую — Всепе́тую Богоро́дицу: се́ бо враги́ держа́вно побора́ет и ве́рныя заступа́ет, и́мя Ея́ пречи́стое призыва́ющия.

Истинную Богоро́дицу Тя́ испове́дуем и зра́к лица́ Твоего́ пречи́стаго правосла́вно почита́ем, греха́ же и скве́рны вся́кия отвраща́емся, и блага́я соверша́ти мо́лимся пода́ти, и ду́ши на́ша смиря́юще, вопие́м: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Да бежи́т от на́с, бра́тие, уны́ние, ту́чи по́мыслов Ду́хом Бо́жиим да развева́ются, се́ бо Сама́ Богома́терь посреде́ на́с пребыва́ет я́вственно, во ико́не Свое́й чудотво́рней поклоня́ема, и чудесы́ от тоя́ исходя́щими па́че со́лнца сия́ющи, те́мже из глубины́ се́рдца возопии́м: Пресвята́я Влады́чице, благода́тию Твое́ю неотсту́пно с на́ми пребу́ди.

Егда́ наити́ на на́с искуше́нию, егда́ впа́сти на́м в ско́рби и боле́зни, егда́ терпе́нию в на́с оскудева́ти и ду́ху на́шему смуща́тися, притеце́м к о́бразу Пречи́стыя Де́вы и сле́зы точа́ще, То́й от се́рдца возопии́м: богно́снеи ру́це Твои́ на́м простира́ющи, из глубины́ зо́л возведи́ ны́.

Ра́дость у́бо еси́ все́х ра́достей, ве́чную Ра́дость ми́рови ро́ждшая, и грехо́вную печа́ль разори́вшая, и отра́ду Боже́ственную душа́м смяте́нным подаю́щая, в моли́твах за ми́р христиа́нский не усыпа́й, Богоро́дице, Тобо́ю бо по Бо́зе вся́к спаса́ется и из бе́здны паде́ний возво́дится.

Зло́бнии де́монстии полцы́, на христиа́н вою́ющии, се́ стоя́т зря́ще издале́ча, не дерза́юще приступи́ти, трепе́щуще сла́вы Богоро́дичныя ико́ны, я́же нечести́выя и бе́сы попаля́ет, ве́рныя же держа́вно заступа́ет, от все́х вра́г покрыва́ющи.

Конда́к, гла́с 4:

Прииди́те, ве́рнии, све́тло да пра́зднуем всечестна́го о́браза Богома́тере чу́дное явле́ние и, от того́ благода́ть почерпа́юще, Первообра́зней уми́льно возопии́м: ра́дуйся, Мари́е Богоро́дице, Ма́ти Бо́жия, Благослове́нная.

Икос:

Тобо́ю, Богоро́дице, Сло́во предве́чное пло́ть бы́сть, Тобо́ю узре́ша челове́цы Со́лнце пра́вды, на Него́же Ангели не сме́ют взира́ти; на Твои́х бо объя́тиях херуви́мы Носи́мый ноша́шеся, и Твои́ма рука́ма пречи́стыма держи́мь бе́ Вседержи́тель и Творе́ц вся́ческих; Ада́ма сме́ртнаго дщи́, Бо́гу нарекла́ся еси́ Роди́тельница, те́мже, я́ко еди́на к Тому́ Ма́тернее дерзнове́ние уму́щи, в моли́твах за ми́р ве́сь не усыпа́еши, богоприя́тнеи Твои́ ру́це к Сы́ну воздева́ющи и Того́ человеколю́бие к рабо́м Твои́м преклоня́ющи, и́же Ти́ благода́рными усты́ непреста́нно зову́т: ра́дуйся, Мари́е Богоро́дице, Ма́ти Бо́жия, Благослове́нная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ангели в служе́нии Тебе́ благогове́инствуют, серафи́ми стра́хом Тебе́ сла́вят, Богоро́дице, ка́ко у́бо мы́, земноро́днии, нечи́стыми усты́ воспе́ти Тя́ дерза́ем? Оба́че на ми́лость Твою́ упова́ем, и о Тебе́ непреста́нно Влады́це и Творцу́ вся́ческих вопие́м: Благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Юже да́л еси́ на́м заступле́ние, Ма́терь Твою́ Пречи́стую, Христе́, приими́ ны́не за ны́ те́пле Моля́щуюся, да Тоя́ хода́тайствы в живо́т присносу́щный дости́гше, со все́ми, и́же спасе́ние улучи́ша, возопии́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, Тоя́ мольба́ми, умоле́н бу́ди, Го́споди, и да зна́менуется на на́с све́т лица́ Твоего́, да от сна́ грехо́внаго, воспряну́вше, я́ко во дни́ благоче́стно ходи́ти на́чнем, в сердца́х на́ших непреста́нно зову́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Отроко́м вавило́нским подо́бящеся, о́бразу злато́му мамо́ны и человекоуго́дия не поклони́мся, о́браз же Непоро́чныя Ма́тере Бо́га на́шего почти́м, преми́рныя ра́дости исполня́ющеся, и Благоде́телю все́х Христу́ возопии́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Гла́сы немо́лчными серафи́ми Тя́ пою́т, Присноде́во, святы́х ли́цы сы́тости похва́л Твои́х не ве́дят, вся́ тва́рь славосло́вит непреста́нно, мы́ ли у́бо еди́ны то́кмо в молча́нии пребу́дем? Оба́че на милосе́рдие Твое́ дерза́юще, а́ще и недосто́йни су́ще, Тя́ превозно́сим во ве́ки.

О Тебе́ хвали́тися, Богоро́дице, сотворе́нная вся́ николи́же преста́нут, се́ бо, по глаго́лу апо́столову, язы́цы умо́лкнут и зна́ние упраздни́тся, любы́ же непреста́нно пребу́дет, те́мже и славословле́ния, я́же от любве́ Тебе́ приноси́мая, воспева́тися и́мут во ве́ки.

Рцы́ у́бо на́м, Пречи́стая, ку́ю Ти́ похвалу́ досто́йную на́ше принесе́т неможе́ние? Ко́има ли очи́ма взира́ти на честны́й Тво́й о́браз дерзне́м? Но оба́че, Блага́я су́щи, и ны́не пе́ний на́ших не возгнуша́йся, и в земли́ земна́го прише́льствия зра́к лица́ Твоего́ пресве́тлаго яви́ на́м, я́ко да Тя́ славосло́вим во ве́ки.

Обстоя́ще о́браз Тво́й приснопоклоня́емый, Влады́чице, стра́хом и любо́вию, жите́йская попече́ния вся́ отло́жше, о́чи же мы́сленныя на небеса́ возводя́ще, ра́йскую сла́дость предвкуша́ем, ея́же наслади́тися на́с сподо́би, да спасе́ние и живо́т безконе́чный улучи́вше, в ра́дости Тя́ воспева́ем во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Де́во Всепе́тая, пе́ния на́ша приими́, я́коже Сы́н Тво́й вдови́чу ле́пту, и пода́ждь на́м всегда́ Тебе́ сия́ приноси́ти, живо́т на́ш в ми́ре управля́ющи и грехо́м проще́ние да́рующи, я́ко да в небе́сныя оби́тели Тобо́ю вше́дше, милосе́рдие Твое́ велича́ем.

Иже Тя́, Богоро́дице, не испове́дуют и ико́ны Твоея́ не почита́ют, да посра́мятся всеконе́чно, ве́рнии же о Тебе́ да возвеселя́тся, да бу́дет и страна́ Росси́йская, я́ко же дре́вле, До́м Тво́й, да умно́жатся святы́я оби́тели, и хра́мы да благоукра́сятся, лю́дие же да освятя́тся и да торжуству́ют с весе́лием, Тя́ велича́юще.

Цари́це Богоро́дице, одесну́ю Христа́ Бо́га в небе́снем Ца́рствии предстоя́щи, ца́рства христоимени́тая на земли́ утверди́, нечести́вых сове́ты разоря́ющи и ве́ру со благоче́стием укрепля́ющи, да вси́ земноро́днии Тя́ единомы́сленно велича́ют.

Еда́ Ти́ хвалу́, Влады́чице, досто́йную принесо́хом? Еда́ о́браз Тво́й честны́й по до́лгу просла́вихом? Ве́мы бо, я́ко пе́сни, а́ще и тмочи́сленныя, к прославле́нию Твоему́, Де́во, не су́ть дово́льны; а́ще бо на́м усе́рдия серде́чнаго послу́шати, пе́ниям на́шим то́кмо начина́тися подоба́ше, что́ у́бо сотвори́м, недоумева́ем и ужаса́емся, зна́мения ми́лости Твоея́ сла́вим, оба́че и усто́м умо́лкшим, любо́вию серде́чною при́сно Тя́ пое́м и велича́ем.

Свети́лен, гла́с 3:

Со́лнца светле́йшая Де́во Богоро́дице, ве́ры Христо́вы свети́льник неме́ркнущий во стране́ на́шей благода́тию Твое́ю возжги́, да те́м неве́рия тма́ просвети́тся, сердца́ же ве́рных о то́м да возра́дуются, благодаре́ние принося́ще Христу́ Человеколю́бцу, подаю́ще все́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, гла́с то́йже:

Ри́зы креще́ния грехми́ совлеко́хся, ка́ко вни́ду на ве́черю Госпо́дню, не имы́й одея́ния бра́чна? Аще не Ты́, Богоро́дице, ри́зою Твое́ю мя́ покры́еши и сло́во о мне́ окая́ннем к Царю́ сла́вы рече́ши. Те́мже на Тя́ еди́ну наде́яся, ру́це моя́ к Тебе́ простира́ю, услы́ши, покры́й и заступи́ мя.

Молитва первая

О, Царице Небесная! Кто изочтет великое множество чудес Твоих, кто исчислит вопли молитвенных прошений, токи умиленных слез, благодарных воздыханий, пролитых пред иконою Твоею. Овеяна убо вся она скорбию народною, плачем угнетенных и радостною хвалою утешенных. Припадаху к ней людие, понесшие агарянское иго, плакаху Москва в смутное время, взываше Курск в нашествие вражеское. Вопияше вся область во дни смертоносных болезней и бед, и вся скорби на радость прелагала еси. Темже и ныне благослови землю Русскую. Спаси от греха, погибели и соблазнов страну нашу. Излей благодать на труд земледельческий и на всякое благое начинание общественное. Помяни, Пресвятая Дево, по имени всех предстоящих и молящихся и вся люди, требующия Твоего утешения, помощи и милосердия. Ты убо веси тайная сердец наших. Темже всем по потребе их прошения исполни. Изряднее же заблудших обрати к покаянию, нас же всех умудри светом Евангельския любви и добрых дел. Архипастыри и пастыри и вся верныя в Православии до смерти тверды покажи, в Царство Небесное управи и со Христом жити сотвори во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Царица наша преблагая, надеждо наша, Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам яко немощным, окорми нас яко странных. Обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имярек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати, яко да сохраниши ны и покрыеши во веки веков. Аминь.

Написание списка

В 1944 году икона Божьей Матери оказывается в Мюнхене, куда переезжает Синод Зарубежной православной церкви. Перед передачей чудотворного лика Богородицы в Америку, чтобы спасти его от уничтожения, было решено сделать список.

Работа была поручена иеромонаху Киприану, который с благоговением открыл святыню и остолбенел, ибо перед ним лежала черная от копоти доска с едва видимыми рисунками. Иконописец не знал, как правильно поступить, ведь он не получил благословение на реставрацию, а писать было нечего.

На свой страх и риск, без позволения митрополита, Киприан стал штрих за штрихом отмывать икону, и пред ним засияла Богоматерь с Младенцем под покровом Господа в окружении ветхозаветных пророков.

Не дожидаясь утра, Киприан разбудил архимандрита Серафима, который был поражен увиденным, но не знал, как признаться владыке, что через непослушание явилось чудо. Прибывший владыка увидел в непослушании волю Божью, отслужил около иконы молебен и благословил отца Киприана на написание списка.

После того как оба образа были одеты в ризы, от оригинала отщепили кусочек дерева и укрепили его на списке. Оригинал улетел в Америку, а список остался в Европе.

В 1950 году недалеко от Нью-Йорка строится Курская-Коренная Пустынь, в нее переезжает чудотворная икона Богородицы. В 1957 году Курская-Коренная икона становится хранительницей собора Знамение, построенного в честь этого святого образа.

В Россию Курская святыня прибывает в 2000 году на время поклонения ей, а затем вновь возвращается в Америку.

На заметку! Христиане Северо-Американской и Канадской епархии каждый год имеют возможность приложиться к иконе Курская-Коренная и в настоящее время.

В год празднования тысячелетия Крещения Руси она побывала в австралийских церквях, приходах Южной Америки.

Чудотворная святыня наполняет сердца христиан радостью, утешением и надеждой на помощь от Пречистой Богоматери. Для западного мира, русских православных христиан, разбросанных по всем уголкам земли, Оранта стала символом единства. Ныне хранителем Курской иконы Богородицы «Знамение» является епископ Николай Ольховский.

Лики святых на иконе

На иконе изображена Богоматерь с младенцем на руках. Дева Мария сидит в молитвенной позе с поднятыми кверху руками. Подобное изображение считается одним из наиболее ранних образов Божьей Матери в иконописи. Еще одна известная святыня этого типа — Абалацкая, но на краях Курско-коренной святыни расположились изображения Саваофа Господа и пророков из Ветхого завета.

Пророки обращены к Богородице. Справа — лик царя Соломона. Около него — лики пророка Даниила, Иеремии, Илии. С противоположной стороны представлены лики Царя Давида, пророка Моисея, Исаия и Гедеона. У каждого из них в руках свитки, а в каждом из свитков представлено по одному мудрому высказыванию, имеющих особое значение.

Богоматерь причисляют к «Оранте» — типу «знамение», как и Абалакскую икону.

Описание святыни

Древние образа — Оранта, олицетворяют Мать —Заступницу, они легко узнаваемы по расположению в Ее чреве Младенца.

На иконе Божьей Матери Курская-Коренная изображена Богородица с поднятыми вверх для молитвы руками. Вместе с Младенцем Божья Матерь составляют единую композицию, а вокруг них совершенно другой сюжет, который был добавлен по изволению царя Феодора Иоанновича.

Сверху мы видим Господа Саваофа и Святого Духа в виде голубя. Справа и слева от Богородицы располагаются ветхозаветные пророки. В руках их свитки, в которых записано пророчество о приходе Миссии.

Как оригинал, так и списки иконы Божьей матери «Знамение» щедро украшался золотом, серебром, бархатом. Изображения Господа Саваофа. Богородицы и Младенца покрывает россыпь бриллиантов. Аметистов. Бирюзы и других полудрагоценных камней. Короны из бриллиантов расположились над головами Вседержителя и Богородицы.

О молитвах перед Богородичными иконами:

  • «Неупиваемая Чаша»
  • «Владимирская»
  • «Тихвинская»

Песнь 6

Духовенство:Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Лик:Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Духовенство:Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лик:И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибегáем, я́ко неруши́мей стене́ и предстáтельству.

При́зри благосе́рдием, всепе́тая Богоро́дице, на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, и исцели́ души́ моея́ боле́знь.

Диакон:Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.
Лик:Го́споди, поми́луй.
Диакон:Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.
Лик:Го́споди, поми́луй.
Диакон:Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу, и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помянýвше, са́ми себе́, и дрyг дрýга, и вeсь живо́т нaш Христу́ Бо́гу предади́м.
Лик:Тебе́, Го́споди.
Священник:Ты бо еси́ Царь ми́ра, и Спас дyш на́ших, и Тебе́ сла́ву возсыл́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в
Лик:Ами́нь. Посем Акафист.
Диакон:Во́нмем. Прему́дрость. Во́нмем.
Проки́мен, гла́с 4: Помяну́ и́мя Твое́ / во вся́ком ро́де и ро́де.
Лик:Помяну́ и́мя Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де.
Диакон:Слыши, Дщи, и виждь, и приклони́ у́хо Твое́.
Лик:Помяну́ и́мя Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де.
Диакон:Помяну́ и́мя Твое́.
Лик:Во вся́ком ро́де и ро́де.
Диакон:Го́споду помо́лимся.
Лик:Го́споди, поми́луй.
Священник:Я́ко свят еси́, Бо́же наш, и во святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Лик:Ами́нь.
Диакон:Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода.
Лик:Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода.
Диакон:Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Лик:Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода.
Диакон:Вся́кое дыха́ние.
Лик:Да хва́лит Го́спода.
Диакон:И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия Го́спода Бо́га мо́лим.
Лик:Го́споди, поми́луй. трижды.
Диакон:Прему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.
Священник:Мир всем.
Лик:И ду́хови твоему́.
Священник:От Луки́ свята́го Ева́нгелия чте́ние.
Лик:Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Диакон:Во́нмем.

И чтет священник Евангелие от Луки, зачало 4:

Во дни о́ны, воста́вши, Мариа́м, и́де в го́рняя со тща́нием, во град Иу́дов. И вни́де в дом Заха́риин, и целова́ Елисаве́т. И бысть я́ко услы́ша Елисаве́т целова́ние Мари́ино, взыгра́ся младе́нец во чре́ве ея́: и испо́лнися Ду́ха Свя́та Елисаве́т. И возопи́ гла́сом ве́лиим, и рече́: благослове́на Ты в жена́х, и благослове́н плод чре́ва Твоего́. И отку́ду мне сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне? Се бо, я́ко бысть глас целова́ния Твоего́ во у́шию мое́ю, взыгра́ся младе́нец ра́дощами во чре́ве мое́м. И блаже́нна Ве́ровавшая, я́ко бу́дет соверше́ние глаго́ланным Ей от Го́спода. И рече́ Мариа́м: вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м. Я́ко призре́ на смире́ние Рабы́ Своея́: се бо, отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди. Я́ко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́. Пребы́сть же Мариа́мь с не́ю я́ко три ме́сяцы, и возврати́ся в дом Свой.

Лик:Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Чтимые даты

21 марта православные христиане благодарят Бога и Богородицу за спасение святого образа во время террористического акта, когда под нее была заложена и взорвана бомба.

На девятую пятницу после Воскресения Господнего тысячи прихожан участвуют в крестном ходу от Знаменской обитель в Коренную Пустынь. В праздник Рождества Пречистой Девы Марии 21 сентября отмечается день обретения святого образа на берегу реки.

10 декабря православные всего мира воздают честь иконе Богородицы «Знамение».

Песнь 3

Духовенство:Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Лик:Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Духовенство:Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лик:И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибегáем, я́ко неруши́мей стене́ и предстáтельству.

При́зри благосе́рдием, всепе́тая Богоро́дице, на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, и исцели́ души́ моея́ боле́знь.

Диакон:Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.
Лик:Го́споди, поми́луй. трижды.
Диакон:Еще́ мо́лимся о Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рсе Кири́лле, и о Господи́не на́шем Высокопреосвяще́ннейшем митрополии́те Иларио́не, первоиера́рсе Русския зарубе́жныя це́ркве, и о господи́не на́шем преосвяще́ннейшем епи́скопе Ирине́е, и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.
Лик:Го́споди, поми́луй. трижды.
Диакон:Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ Росси́йстей, и Богохрани́мей стране́ сей, власте́х, во́инстве и наро́де ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.
Лик:Го́споди, поми́луй. трижды.
Диакон:Еще́ мо́лимся за всю бра́тию и за вся христиа́ны.
Лик:Го́споди, поми́луй. трижды.
Священник:Я́ко Ми́лостив и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.
Лик:Ами́нь.
Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4.5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: