Глава 49. Чи́н благослове́ния кампа́на, си́есть ко́локола или́ зво́на


Для чего проводят освящение храма

Обряд освящения культового здания проводится для введения его в духовный мир. Во время обряда обновления культовая постройка очищается от мирского влияния и становится вместилищем Божественной Благодати. Это происходит через древние обряды и молитвы, призывающие Господа в Его новый дом.

Важно! Часто церковные здания сравнивают с человеком, которого называют нерукотворным храмом. Этим объясняется подобие обряда освящения и Таинства крещения.

Чтобы ответить на эти вопросы, следует начать с самого, казалось бы, очевидного… Любой первоклассник расскажет нам, что православный храм ― это место, где люди молятся Богу.

Господь сподобил нас жить в те времена, когда купола церквей можно увидеть в каждом районе города, особенно в центре, и более того ― вход в эти церкви свободен для всех. «Но подождите, – возразят нам некоторые, – разве так это необходимо: идти в церковь, стоять среди теснящей тебя толпы и в определённые моменты со всеми просить об одном и том же? Мне дома спокойней, иной раз зажгу там свечу перед иконой, помолюсь своими словами об одном, о другом ― Бог же меня и так услышит…».

Да, совершенно верно, Господь слышит всякого, призывающего Его во истине, как сказано словами Апостолов, однако между этими двумя вещами есть огромная разница.

Преподобный Иосиф Волоцкий в своём труде «Просветитель» пишет: «Помолиться дома возможно – но помолиться так, как в церкви, где множество отцов, где единодушно воссылается к Богу пение, где единомыслие, и согласие, и союз любви, – невозможно.

В это время, о возлюбленный, не только люди вопиют трепетным гласом, но и ангелы припадают к Владыке, и архангелы молятся… И Петра избавила от темницы молитва: «Между тем церковь прилежно молилась о нем Богу» (Деян. 12, 5). Если Петру помогла церковная молитва – как же ты не веришь в ее силу, и какой ответ ты надеешься получить?».

освящение храма 1

Следовательно, храм ― место особенного присутствия Бога. Да, мы говорим о Творце в молитве Святому Духу, что Он «везде пребывает и всё наполняет Собой» («…иже везде Сый и вся исполняяй…»), однако очевидно, что Его присутствие в гипермаркете, где непрерывно играет рассеивающая внимание музыка, ощутимо различно с присутствием в храме, где совершается великое славословие Ему.

«Да будут очи Твои отверсты на храм сей день и ночь, на сие место, о котором Ты сказал: «Мое имя будет там», – молился некогда царь Соломон, построив Господу первый храм в Иерусалиме (3 Цар. 8:29). Эти же слова произносит во всеуслышание архиерей во время чина великого освящения храма. Во время этого священнодействия происходит нечто, очень напоминающее святые Таинства, совершаемые Богом над человеком.

Врата алтаря закрыты и ещё ни одна свеча в храме не горит. Священнослужители подготавливают престол за Царскими вратами и, подобно тому, как были вонзены в руки и ноги Христа гвозди, так и они вбивают их в четыре угла престола, заливая после этого ароматным составом, быстро застывающим на воздухе.

Будущий Престол омывается освящёнными молитвой архиерея водой и вином, смешанным с благовонием, в знак памяти о том, что из Раны Христа, когда Он был пронзён на Кресте сотником Лонгином, истекли Кровь и вода…

Престол помазывается миром ― тем самым миром, через которое на всех христиан сразу же после Крещения снисходит Святой Дух. Стяжание Духа Святого, по слову преподобного Серафима Саровского и есть цель христианской жизни. Такое миропомазание совершается в дальнейшем и над стенами храма. Удивительно, что миро, заготавливаемое исключительно для совершения Таинства над человеком, используется здесь, освящая неодушевлённые предметы. Именно это священнодействие порождает ту невыразимую разницу между обычным зданием и храмом, домом Всемогущего Господа. Благодаря ему даже полуразрушенные и осквернённые годами безбожия храмы сохраняют эту атмосферу некогда совершавшейся в нём молитвы…

Важным моментом является и то, что в основание престола обязательно закладывается частичка мощей мученика. Это преемственность от древности: первые три века после Рождества Спасителя, находясь в гонениях, христиане совершали своё самое главное священнодействие ― Божественную Литургию ― в катакомбах, подземных захоронениях.

И делали они это непременно над гробницами тех, кто своей жизнью даже до смерти засвидетельствовал о воплотившемся Спасителе, что Он победил смерть. Ведь именно так слово мученик изначально переводится с древнегреческого языка ― свидетель.

освящение храма 3

Логика древних была удивительно проста и изящна: на земле нет более достойного места для пребывания Тела и Крови Господа, чем мощи тех, кто за Него пострадал. Именно поэтому и по сей день священная Литургия совершается на мощах мучеников, вложенных в основание престола, и именно поэтому перед тем моментом службы, когда будет петься Херувимская песнь и хлеб с вином переноситься с Жертвенника на Престол, священник полностью раскрывает антиминс ― особый плат, лежащий на престоле, в котором также находится частичка мощей мученика Христова. Именно здесь хлеб и вино буду становиться Телом и Кровью воплотившегося Бога.

Мощи, перед тем, как быть заложенными в основание престола, торжественно износятся архиереем вместе со всем духовенством из церкви и совершается крестный ход вокруг новоосвящённого храма.

Процессия останавливается на улице перед закрытыми вратами, за которыми находится только церковный хор ― эти люди изображают ангельское воинство, которое, видя Иисуса Христа в день Его преславного Вознесения на Небо, недоумевая о тайне Боговоплощения, вопрошали словами Псалма: «Кто есть Сей Царь славы?» и слышали ответ: «Господь сил, Той есть Царь славы!». Такой диалог происходит и здесь, между архиереем и певчими, в память о тех событиях.

И только по окончании священнодействия архиерей возжигает первую свечу в храме, огонь от которой распространяется на все остальные свечи. Далее совершается первая литургия, после которой храм начинает жить новой богослужебной жизнью.

Как мы видим, освящение храма не только символичное действие, оно имеет, кроме того, очень важное духовное значение. Само место собрания людей во имя Господне становится приобщённым благодати Святой Троицы. Поэтому, подобно тому, как человек через Таинство Крещения и Миропомазания по слову апостола Петра, избирается в удел Господу (1 Пет. 2:9), так и православный храм становится особым местом присутствия Бога на Земле.

Диакон Даниил Маслов

Фото Антония Тополова/ryazeparh.ru

Глава 49. Чи́н благослове́ния кампа́на, си́есть ко́локола или́ зво́на

Иере́й облече́н в фело́нь, начина́ет:

Благослове́н Бо́г на́ш: Ли́к: Ами́нь. Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́. Царю́ Небе́сный: Трисвято́е по О́тче на́ш. Го́споди, поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, поклони́мся: три́жды. И псало́м 142: Го́споди, услы́ши моли́тву мою́: Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Та́же глаго́лет иере́й или́ диа́кон ектению́ сию́ о больно́м:

Ми́ром Го́споду помо́лимся.

О рабе́ Бо́жии (или́ рабе́ Бо́жией), и́мярек, и о е́же прости́ти ему́ (или́ е́й) вся́кое прегреше́ние во́льное и нево́льное, и ми́лостиву бы́ти ему́ (или́ е́й), Го́споду помо́лимся.

О е́же вско́ре, я́ко со́тнича о́трока, ханане́ину дще́рь и Петро́ву те́щу, сло́вом си́лы Своея́ ми́лостивно исцели́ти, и от одра́ боле́зни воздви́гнути его́ (или́ ю́), Го́споду помо́лимся.

О е́же, я́коже иногда́ разсла́бленнаго, сло́вом Боже́ственныя Своея́ благода́ти ско́ро от одра́ боле́зни воздви́гнути, и здра́ва (или́ здра́ву) сотвори́ти, Го́споду помо́лимся.

О е́же не презре́ти приле́жная моле́ния раба́ Своего́ (или́ рабы́ Своея́), но ми́лостивно услы́шати и поми́ловати его́ (или́ ю́) и здра́вие ему́ (или́ е́й) пода́ти, Го́споду помо́лимся.

О е́же посети́ти его́ (или́ ю́) посеще́нием Свята́го Своего́ Ду́ха, и исцели́ти вся́к неду́г, и вся́кую боле́знь в не́м (или́ в не́й) гнездя́щуюся, сла́вы ра́ди и́мене Своего́, Го́споду помо́лимся.

О е́же ми́лостивно, я́коже ханане́ин, услы́шати гла́с моле́ния на́с недосто́йных рабо́в Свои́х к Нему́ вопию́щих: и я́коже тоя́ дще́рь поми́ловати и исцели́ти больна́го раба́ Своего́ (или́ больну́ю рабу́ Свою́) и́мярек, Го́споду помо́лимся.

Заступи́, спаси́, поми́луй, и сохрани́ раба́ Твоего́ (или́ рабу́ Твою́) и́мярек, и на́с Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Пресвяту́ю, Пречи́стую:

Возгла́с: Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

И а́бие пою́т: Бо́г Госпо́дь и яви́ся на́м: Гла́с 4.

Сти́х: Исцели́ мя́, Го́споди, я́ко смято́шася ко́сти моя́, и душа́ моя́ смяте́ся зело́.

Тропа́рь, гла́с то́йже:

Ско́рый в заступле́нии Еди́н Сы́й Христе́, ско́рое свы́ше покажи́ посеще́ние стра́ждущему рабу́ Твоему́ (или́ стра́ждущей рабе́ Твое́й), изба́ви неду́гов, и го́рьких боле́зней: воздви́гни во е́же пе́ти Тя́ и сла́вити непреста́нно, моли́твами Богоро́дицы, Еди́не Человеколю́бче.

Сла́ва: При́зри ми́лостивно, Го́споди, милосе́рдым Твои́м о́ком на смире́нное на́ше моле́ние, и не презре́в е́, человеколю́бно посети́ боле́знию обдержи́маго раба́ Твоего́ (или́ рабу́ Твою́), на́ми ны́не к тебе́ припа́дающаго (или́ припа́дающую), и си́лою Твоего́ благосе́рдия воздви́гни его́ (или́ ю́) моли́твами Богоро́дицы, Еди́не Человеколю́бче.

И ны́не: Моле́ние те́плое, и Стена́ необори́мая, ми́лости Исто́чниче, ми́рови Прибе́жище, приле́жно вопие́м Ти́: Богоро́дице Влады́чице, предвари́, и от бе́д изба́ви раба́ Твоего́ (или́ рабу́ Твою́), еди́на вско́ре предста́тельствующая.

Посе́м псало́м 50: Поми́луй мя́ Бо́же:

А́бие пою́т, или́ са́м иере́й чте́т кано́н се́й, гла́с 3:

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пресека́емое мо́ре жезло́м дре́вле, Изра́иль про́йде я́ко по пусты́ни, и крестообра́зно я́ве предъуготовля́ет стези́. Сего́ ра́ди пои́м во хвале́нии чу́дному Бо́гу на́шему: я́ко просла́вися.

Сти́х: Го́споди, да не я́ростию Твое́ю обличи́ши мене́, ниже́ гне́вом Твои́м нака́жеши мене́.

В де́нь печа́ли, наше́дшия на ны́, к Тебе́, Спа́се, припа́дающе, Твоея́ ми́лости про́сим: облегчи́ боле́зни раба́ Твоего́ (или́ рабы́ Твоея́), рцы́ и на́м я́ко и со́тнику: се́ здра́в е́сть о́трок тво́й.

Сти́х: Поми́луй мя́ Го́споди, я́ко не́мощен е́смь.

Мольбы́ и моле́ния принося́ще, с воздыха́нием и ве́рою к Тебе́ вопие́м: Сы́не Бо́жий, поми́луй на́с, и воздви́гни от одра́ лежа́щаго (или́ лежа́щую) я́коже разсла́бленнаго сло́вом, реки́й: возми́ о́др тво́й, и отпуща́ют ти ся греси́ твои́.

Сла́ва: Твоего́, Христе́, о́браза подо́бию кла́няющеся, сего́ ве́рою лобза́ем, и боля́щему (или́ боля́щей) здра́вия про́сим, подража́юще кровоточи́вую, я́же воскри́лию ри́з Твои́х прикосну́вшися, исцеле́ние неду́га прия́ла е́сть.

И ны́не, богоро́дичен: Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, все́м изве́стная Помо́щнице, не пре́зри на́с, к Тебе́ припа́дающих, но моли́ я́ко Блага́я Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего пода́ти здра́вие боля́щему (или́ боля́щей), да Тя́ с на́ми прославля́ет.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Сти́х: Исцели́ мя, Го́споди, я́ко смято́шася ко́сти моя́, и душа́ моя́ смяте́ся зело́.

От тя́жких боле́зней в зе́млю приве́рженный к Тебе́, Христе́, на́ми вопие́т: пода́ждь здра́вие телеси́, я́коже Езеки́и пла́кавшуся к Тебе́.

Сти́х: И Ты́, Го́споди, доко́ле? обрати́ся, Го́споди, изба́ви ду́шу мою́.

При́зри на на́ше смире́ние, и не помяни́ беззако́ний на́ших, но ве́ры ра́ди боля́щаго (или́ боля́щую) я́коже прокаже́ннаго сло́вом исцели́, да Твое́ Христе́ сла́вит и́мя.

Сла́ва: Це́ркви ю́же освяти́л еси́, не да́ждь поноше́ния: воздви́гни неви́димо на одре́ боле́зни лежа́щаго (или́ лежа́щую), и́же мо́лится Тебе́, да не реку́т неве́рнии, где́ е́сть Бо́г и́х.

И ны́не: К Тебе́ Богоро́дице, ру́це возде́юще, вопие́м, услы́ши рабо́в Твои́х моли́тву, и спаси́ в неду́зе лежа́щаго (или́ лежа́щую), да от боле́зни воста́в (или́ воста́вши) возда́ст обе́ты, я́же в печа́ли глаго́лаша уста́ его́ (или́ ея́).

Посе́м глаго́лет иере́й, или́ диа́кон, ектении́ сия́:

Поми́луй на́с Бо́же:

Еще́ мо́лимся, Врачу́ ду́ш и теле́с, и со умиле́нием к Тебе́ в се́рдце сокруше́ннем припа́даем, и стеня́ще вопие́м: исцели́ боле́знь, уврачу́й стра́сти души́ и те́ла раба́ Твоего́ (или́ рабы́ Твоея́), и́мярек, и прости́ ему́ (или́ е́й) я́ко Благосе́рд вся́ согреше́ния, во́льная и нево́льная, и ско́ро воздви́гни от одра́ боле́зни, и ми́лостивно услы́ши, и вско́ре поми́луй.

Возгла́с: Я́ко Ты́ еси́ Исто́чник исцеле́ний, и благи́х Пода́тель, Христе́ Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Седа́лен, гла́с 8.

Я́коже дре́вле воздви́гл еси́ Петро́ву те́щу, и спа́сл еси́ разсла́бленнаго носи́ма на одре́, та́ко и ны́не посети́ боля́щаго раба́ Твоего́ (или́ боля́щую рабу́ Твою́), ми́лостиве: Ты́ бо еди́н еси́ понесы́й неду́ги ро́да на́шего, и Тебе́ еди́наго ве́мы терпели́ваго и милосе́рдаго, и ми́лостиваго Врача́ ду́ш и теле́с Христа́ Бо́га на́шего, наводя́щаго неду́ги, и па́ки возставля́ющаго, и подава́ющаго проще́ние ка́ющимся о согреше́ниих, еди́не Милосе́рде и Всеми́лостиве.

Сла́ва, гла́с 7: А́з гре́шный пла́чуся на одре́ мое́м лежа́, проще́ние пода́ждь, Христе́ Бо́же, грехо́м мои́м, я́же от ю́ности моея́ сотвори́х, и от боле́зни мя́ воздви́гни, да сла́влю Тя́ еди́наго всеми́лостиваго ду́ш и теле́с Врача́.

И ны́не: умилосе́рдися, Влады́чице, и воздви́гни мя́ от одра́ боле́зненнаго, кре́пость бо моя́ во мне́ изнемо́же, и ве́сь неча́янием одержи́мь е́смь: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, исцели́ мя неду́гующаго лю́те, Ты́ бо еси́ Помо́щница христиа́ном.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь Го́споди, Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й Го́споди.

Сти́х: Спаси́ мя ра́ди ми́лости Твоея́.

Тебе́, Тво́рче, мо́лимся, вся́ грехи́ раба́ Твоего́ (или́ рабы́ Твоея́) прости́, не хо́щеши бо сме́рти гре́шнаго: и оживи́ и уздра́ви его́ боле́знующаго (или́ ю́ боле́знующую), да воста́в (или́ воста́вши) послу́жит Ти́, испове́дая (или́ испове́дающи) с на́ми Твою́ благода́ть.

Сти́х: Я́ко не́сть в сме́рти помина́яй Тебе́, во а́де же кто́ испове́стся Тебе́.

Уже́ отча́яннаго лю́тым неду́гом и к сме́рти прибли́жившагося возврати́, Христе́, в живо́т, и да́ждь пла́чущим утеше́ние, да вси́ прославля́ют Твоя́ свята́я чудеса́.

Сла́ва: Сле́зы Манасси́ины, ниневи́тян покая́ние, и Дави́дово испове́дание прии́м, вско́ре си́х спа́сл еси́: и на́ша моли́твы ны́не приими́, благосе́рде Го́споди, и пода́ждь здра́вие боля́щему (или́ боля́щей), о не́мже (или́ о не́йже) Тя́ мо́лим.

И ны́не: Пода́ждь на́м Твою́ ми́лость, Госпоже́, всегда́ на Тя́ наде́ющимся: и испроси́ здра́вие боля́щему (или́ боля́щей), враче́бнеи Твои́ ру́це, с Предте́чею, Богоро́дице, ко Христу́ Бо́гу простира́ющи.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: На земли́ неви́димый яви́лся еси́, и челове́ком во́лею сожи́л еси́ Непостижи́мый, и к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Сти́х: Утруди́хся воздыха́нием мои́м.

Дще́рь Иаи́рову уже́ уме́ршую я́ко Бо́г оживи́л еси́: и ны́не возведи́, Христе́ Бо́же, от вра́т сме́ртных боля́щаго (или́ боля́щую), Ты́ бо еси́ все́м пу́ть Живота́.

Сти́х: Измы́ю на вся́ку но́щь ло́же мое́, слеза́ми мои́ми посте́лю мою́ омочу́.

Сы́на вдови́ча оживи́в, Спа́се, тоя́ сле́зы преложи́л еси́ на ра́дость: и ны́не спаси́ неду́гом тле́ющаго раба́ Твоего́ (или́ тле́ющую рабу́ Твою́), да и на́ша ско́рбь и боле́знь на ра́дость пре́йдет.

Сла́ва: О́гненная боле́знь иногда́, Христе́, те́щи Петро́вы прикоснове́нием Твоея́ руки́ исцеле́: и ны́не та́яжде всеси́льная Твоя́ десни́ца да возста́вит боля́щаго раба́ Твоего́ (или́ боля́щую рабу́ Твою́), да воста́в (или́ воста́вши), я́коже и сия́, послу́жит Тебе́.

И ны́не: В ско́рби су́ще гре́шнии, и не иму́ще к Бо́гу дерзнове́ния, к Тебе́, Пречи́стая Богома́ти, вопие́м: моли́ Сы́на Твоего́ пода́ти боля́щему (или́ боля́щей) здра́вие душе́вное же и теле́сное.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й: но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя́, упра́вителю, спаси́.

Сти́х: Смяте́ся от я́рости о́ко мое́.

Бе́здну ми́лости име́яй, Христе́ Бо́же, внуши́ моле́ние рабо́в Твои́х, и я́коже Петро́м Тави́фу воскреси́л еси́, си́це и ны́не в боле́зни лежа́щаго (или́ лежа́щую) воздви́гни, послу́шав церко́вныя моли́твенники.

Сти́х: Обетша́х во все́х вразе́х мои́х.

Врачу́ ду́ш и теле́с на́ших, понесы́й неду́ги всего́ ми́ра, Христе́, Ене́а Петро́м исцели́вый и Евти́ха Па́влом воскреси́вый, и ны́не боля́щаго (или́ боля́щую) исцели́, святы́х апо́стол моли́твами.

Сла́ва: Преложи́, Христе́, на ра́дость рыда́ние, о неду́жном ны́не скорбя́щих: да Твою́ получи́вше ми́лость, вни́дем в до́м Тво́й со обетова́нными да́ры, сла́вяще Тя́ со Отце́м и Ду́хом во Еди́нем Существе́ Неразде́льнаго Бо́га.

И ны́не: Прииди́те, о дру́зи, припаде́м к Бо́жией Ма́тери, Та́ бо и́мать вла́сть неду́жныя исцеля́ти с безме́здникома вку́пе, духо́вным помазу́юще моли́тв Свои́х богоприя́тных еле́ем.

Посе́м же а́бие иере́й, или́ диа́кон, глаго́лет ектению́:

Па́ки и па́ки: Заступи́, спаси́, и про́чая.

Возгла́с: Я́ко Ты́ еси́ Ца́рь ми́ра, благоутро́бия пучи́на, и ми́лости Исто́чник, и Спа́с душа́м на́шим, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

А́бие же пою́т, или́ чту́т, конда́к, гла́с 2:

На одре́ боле́зни лежа́щаго (или́ лежа́щую), и сме́ртною ра́ною уя́звленнаго (или́ уя́звленную), я́коже дре́вле воздви́гл еси́, Спа́се, Петро́ву те́щу и я́коже разсла́бленнаго на одре́ носи́маго, и ны́не, Милосе́рде, посети́ и исцели́: Ты́ бо еди́н еси́ боле́зни и неду́ги ро́да на́шего понесы́й, и вся́ моги́й, я́ко Многоми́лостив.

Та́же иере́й, или́ диа́кон, глаго́лет: Во́нмем. Иере́й: Ми́р все́м. Ли́к: И ду́хови твоему́.

Проки́мен, гла́с 1: Исцели́ мя́, Го́споди, я́ко смято́шася ко́сти моя́, и душа́ моя́ смяте́ся зело́. Сти́х: Поми́луй мя́, Го́споди, я́ко не́мощен е́смь.

Диа́кон: Го́споду помо́лимся. Ли́к: Го́споди поми́луй.

Свяще́нник возглаша́ет:

Я́ко Свя́т еси́, Бо́же на́ш, и во святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

И пою́т: Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода. Сти́х: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́. И посе́м возглаша́ет диа́кон:

И о сподо́битися на́м слы́шанию Свята́го Ева́нглиа Го́спода Бо́га мо́лим.

Ли́к: Го́споди поми́луй, три́жды.

Диа́кон: Прему́дрость, про́сти услы́шим Свята́го Ева́нглиа.

Свяще́нник: Ми́р все́м.

Лю́дие: И ду́хови твоему́.

И а́бие: От Иоа́нна (или́ Луки́, или́ Матфе́а) Свята́го Ева́нглиа чте́ние.

Ли́к: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Диа́кон: Во́нмем.

Иере́й же чте́т, а́ще му́жеский по́л е́сть больны́й, Ева́нглие сие́. А́ще в це́ркви, на престо́ле, а́ще же в до́му, над главо́ю больна́го:

Глава́ 4. зача́ло 13:

Во вре́мя о́но бе́ не́кий царе́в му́ж, его́же сы́н боля́ше в Капернау́ме. Се́й слы́шав, я́ко Иису́с прии́де от Иуде́и в Галиле́ю, и́де к Нему́ и моля́ше Его́, да сни́дет и исцели́т сы́на его́: име́яше бо умре́ти. Рече́ у́бо Иису́с к нему́: а́ще зна́мений и чуде́с не ви́дите, не и́мате ве́ровати. Глаго́ла к нему́ царе́в му́ж: Го́споди, сни́ди, пре́жде да́же не у́мрет отроча́ мое́. Глаго́ла ему́ Иису́с: иди́, сы́н тво́й жи́в е́сть. И ве́рова челове́к словеси́, е́же рече́ ему́ Иису́с, и идя́ше. А́бие же входя́щу ему́, се́, раби́ его́ срето́ша его́, и возвести́ша ему́, глаго́люще, я́ко сы́н тво́й жи́в е́сть. Вопроша́ше у́бо от ни́х о часе́, в кото́рый легча́е ему́ бы́сть, и ре́ша ему́, я́ко вчера́ в ча́с седмы́й оста́ви его́ о́гнь. Разуме́ же оте́ц, я́ко то́й бе́ ча́с, во́ньже рече́ ему́ Иису́с, я́ко сы́н тво́й жи́в е́сть: и ве́рова са́м и ве́сь до́м его́. Сие́ па́ки второ́е зна́мение сотвори́ Иису́с, прише́д от Иуде́и в Галиле́ю.

А́ще же жена́ е́сть больна́я, в дому́ над главо́ю ея́, в це́ркви же на престо́ле, сие́ Ева́нглие глаго́лет:

От Луки́, глава́ 4, зача́ло 16.

Во вре́мя о́но вни́де Иису́с в до́м Си́монов: те́ща же Си́монова бе́ одержи́ма огне́м ве́лиим: и моли́ша Его́ о не́й. И ста́в над не́ю, запрети́ огню́, и оста́ви ю́: а́бие же воста́вши служа́ше и́м. Заходя́щу же со́лнцу, вси́, ели́цы име́яху боля́щия неду́ги разли́чными, привожда́ху и́х к Нему́: О́н же на еди́наго коего́ждо и́х ру́це возло́жь, исцеля́ше и́х.

А́ще же деви́ца е́сть больна́я, сие́ Ева́нглие глаго́лет:

От Матфе́а, глава́ 9. Зача́ло 32.

Во вре́мя о́но кня́зь не́кий прише́д ко Иису́су кла́няшеся Ему́, глаго́ля, я́ко дщи́ моя́ ны́не у́мре: но прише́д возложи́ на ню́ ру́ку Твою́, и оживе́т. И воста́в Иису́с по не́м и́де, и ученицы́ Его́. И се́, жена́ кровоточи́ва двана́десяте ле́т, присту́пльши созади́, прикосну́ся воскри́лию ри́зы Его́, глаго́лаше бо в себе́: а́ще то́кмо прикосну́ся ри́зе Его́, спасе́на бу́ду. Иису́с же обра́щься и ви́дев ю́, рече́: дерза́й, дщи́, ве́ра твоя́ спасе́ тя. И спасе́на бы́сть жена́ от часа́ того́. И прише́д Иису́с в до́м кня́жь, и ви́дев сопцы́ и наро́д мо́лвящь, глаго́ла и́м: отиди́те, не у́мре бо деви́ца, но спи́т. И руга́хуся ему́. Егда́ же изгна́н бы́сть наро́д, вше́д я́т ю́ за ру́ку: и воста́ деви́ца. И изы́де ве́сть сия́ по все́й земли́ то́й.

Ли́к: Сла́ва Тебе́, Го́споди:

И а́бие пою́т сия́:

Сла́ва: Моли́твами все́х святы́х, Ми́лостиве, очи́сти мно́жества согреше́ний на́ших.

И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы, ми́лостиве, очи́сти мно́жества согреше́ний на́ших.

Та́же: Поми́луй мя́, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́.

И стихи́ру сию́, гла́с 6: Не оста́ви на́с тщи́х во упова́нии на́шем, Бо́же преми́лостивый, но приими́ я́ко Влады́ка моле́ния рабо́в Твои́х: ско́рби бо обдержа́т ны́, о боле́знующем рабе́ Твое́м (или́ о боле́знующей рабе́ Твое́й): прибе́жища же не стяжа́хом нигде́же в беда́х на́ших, утеше́ния не и́мамы, ниже́ по́мощи, ра́зве Тебе́, Тво́рче ми́ра, Упова́ние и Спасе́ние ве́рным: те́м к Тебе́ припа́даем и смире́нно мо́лим, воздви́гни ско́ро от одра́ боле́зни, на́ми ны́не Тебе́ приле́жно моля́щагося (или́ моля́щуюся), и изба́ви его́ (или́ ю́) от вся́каго зла́го обстоя́ния.

Посе́м же иере́й, или́ диа́кон глаго́лет:

Спаси́ Бо́же лю́ди Твоя́, и благослови́ достоя́ние Твое́; посети́ ми́р Тво́й ми́лостию и щедро́тами, возвы́си ро́г Христиа́н правосла́вных, и низпосли́ на ны́ ми́лости Твоя́ бога́тыя, моли́твами Всепречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и; си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́; предста́тельствы Честны́х Небе́сных Си́л Безпло́тных; честна́го, сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна; святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол; и́же во святы́х оте́ц на́ших, и вселе́нских вели́ких учи́телей и святи́телей, Васи́лиа Вели́каго, Григо́риа Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго; и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́а архиепи́скопа Мирлики́йскаго, Чудотво́рца; святы́х равноапо́стольных Мефо́диа и Кири́лла, учи́телей слове́нских; святы́х равноапо́стольных вели́каго кня́зя Влади́мира и вели́кия княги́ни О́льги; и́же во святы́х оте́ц на́ших, святи́теля Михаи́ла, пе́рваго митрополи́та Ки́евскаго; первосвяти́телей Моско́вских и всея́ Руси́, Петра́, Алекси́а, Ио́ны, Мака́риа, Фили́ппа, И́ова, Ермоге́на и Ти́хона; митрополи́тов Моско́вских Филаре́та, Инноке́нтиа и Мака́риа; святи́телей и́мярек [епархиа́льных]; святы́х сла́вных и добропобе́дных му́чеников; новому́чеников и испове́дников росси́йских Влади́мира, митрополи́та Ки́евскаго; Вениами́на, митрополи́та Петрогра́дскаго; Петра́, митрополи́та Крути́цкаго; Иларио́на, архиепи́скопа Вере́йскаго; святы́х ца́рственных страстоте́рпцев; преподо́бному́чениц вели́кия княги́ни Елисаве́ты и и́нокини Варва́ры; преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших; преподо́бных оте́ц ста́рцев О́птинских; святы́х пра́ведных Иоа́нна Кроншта́дтскаго и Алекси́а Моско́вскаго; святы́х блаже́нных Ксе́нии Петербу́ргския и Матро́ны Моско́вския; святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и свята́го [и́мярек, его́же е́сть хра́м] и все́х святы́х. Мо́лим Тя́, многоми́лостиве Го́споди, услы́ши на́с гре́шных, моля́щихся Тебе́, и поми́луй на́с.

Ли́к: Го́споди поми́луй, 12.

Возгла́с: Ми́лостию и щедро́тами и человеколю́бием Единоро́днаго Твоего́ Сы́на, с Ни́мже благослове́н еси́, со Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Пре́жде о́бразу злато́му, перси́дскому чти́лищу, о́троцы не поклони́шася, трие́ пою́ще посреде́ пещи́: отце́в Бо́же благослове́н еси́.

Сти́х: Отступи́те от Мене́, вси́ де́лающии беззако́ние.

Креста́ Твоего́, Го́споди, животво́рнаго, и́мже сме́рть поги́бе, и ме́ртвии оживотворе́ни бы́ша, Боже́ственным зна́мением, ны́не боля́щаго (или́ боля́щую) воздви́гни, я́коже при Еле́не уме́ршую деви́цу.

Сти́х: Я́ко услы́ша Госпо́дь гла́с пла́ча моего́.

До́лгую, Го́споди, и лю́тую боле́знь И́овлю на гно́ищи в че́рвиях седя́щаго, и благода́рне моля́щагося сло́вом исцели́л еси́: и ны́не боле́знующаго (или́ боле́знующую) и на́ми моля́щагося (или́ моля́щуюся) Тебе́, я́ко бла́г, исцели́ неви́димо моли́твами святы́х Твои́х.

Сла́ва: Вси́ ве́мы, я́ко вся́ко умре́ти на́м е́сть, Тебе́ Бо́гу та́ко изво́лившу: но на ма́лое вре́мя, ми́лостиве, здра́вие про́сим боля́щему (или́ боля́щей), премени́ от сме́рти того́ (или́ ту́) на живо́т, пода́ждь скорбя́щим утеше́ние.

И ны́не: Посо́бствуй и помози́ на́шей нищете́, Богоро́дице, Ты́ ве́си вре́мя и ча́с, когда́ умоли́ти Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего пода́ти здра́вие боля́щему (или́ боля́щей) и проще́ние все́х согреше́ний.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Служи́ти Живо́му Бо́гу в Вавило́не о́троки претерпе́вше, о Мусики́йских орга́нех неради́ша, и посреде́ пла́мене стоя́ще, благоле́пную пе́снь воспева́ху, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Сти́х: Услы́ша Госпо́дь моле́ние мое́.

Наказу́я наказа́л еси́, Влады́ко, боле́знию раба́ Твоего́ (или́ рабу́ Твою́), и ско́ро исцели́, ми́лостиве Христе́ Бо́же: и еще́ сме́рти не преда́ждь су́дне, да Тебе́ покая́нием возда́ст: Са́м бо ре́кл еси́: не хощу́ сме́рти гре́шнаго.

Сти́х: Госпо́дь моли́тву мою́ прия́т.

Го́споди ми́лостиве, Твоя́ пресла́вная чудеса́ и до на́с ны́не да дости́гнут: бе́сы прожени́, неду́ги и ра́ны исцели́, боле́зни уврачу́й, потво́ры и чародея́ния: и вся́кия ра́ны изба́ви ны́.

Сла́ва: Запрети́вый, Христе́, морски́м ве́тром, и стра́х ученико́в на ра́дость преложи́вый, запрети́ и ны́не тя́жким боле́знем, тружда́ющим Твоего́ раба́ (или́ Твою́ рабу́): да вси́ возвесели́мся, хва́ляще Тя́ во ве́ки.

И ны́не: Изба́ви, Богоро́дице, от обыше́дших на́с печа́лей, бе́д же и скорбе́й, и все́х разли́чных неду́гов, отра́вы и чародея́ний, и уро́ков разли́чных челове́к, и напра́сныя сме́рти, мо́лимся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя́ глубину́ Моисе́й, неопа́льно О́гнь Божества́ заче́ншую во чре́ве. Дании́л же Тя́ ви́де, Го́ру несеко́мую, Же́зл прозя́бший, Иса́иа взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.

Сти́х: Да постыдя́тся и смяту́тся вси́ врази́ мои́.

Исто́чниче жи́зни, Пода́телю ми́лости, Христе́, не отврати́ лица́ Твоего́ от на́с, но облегчи́ боле́зни, утружде́нному боле́знию, и воздви́гни его́, я́коже Фадде́ом А́вгаря: да при́сно Тебе́ сла́вит со Отце́м и Ду́хом Святы́м Еди́наго Бо́га.

Сти́х: Да возвратя́тся и устыдя́тся зело́ вско́ре.

Ева́нгльскому ве́рующе глаго́лу, Твое́ и́щем обеща́ние, Христе́, проси́те бо, ре́кл еси́, и да́стся ва́м: те́м ны́не прося́ще мо́лим Тя́: возста́ви от одра́ здра́ва лю́тым пове́рженнаго неду́гом: да Тя́ с на́ми вку́пе велича́ет.

Сла́ва: Уму́ченый неду́гом, и вну́трь неви́димыми ра́нами Тебе́, Христе́, на́ми вопие́т, не ра́ди на́с, Го́споди, вси́ бо есмы́ по́лны грехо́в, но ма́терними и предте́чи Твоего́ моли́твами, пода́ждь исцеле́ние боля́щему (или́ боля́щей).

И ны́не: Бо́жия Ма́ти Пречи́стая, со все́ми святы́ми призыва́ем Тя́, со А́нгелы и Арха́нгелы, с проро́ки и патриа́рхи, со апо́столы и святи́тели, с преподо́бными и пра́ведными, моли́ся Христу́ Бо́гу на́шему пода́ти здра́вие боля́щему: да Тя́ вси́ велича́ем.

Посе́м: Досто́йно е́сть: Трисвято́е по О́тче на́ш: Тропари́ сия́, гла́с 6:

Поми́луй на́с, Го́споди, поми́луй на́с: Сла́ва: Го́споди, поми́луй на́с: И ны́не: Милосе́рдия две́ри отве́рзи на́м, благослове́нная Богоро́дице:

А́бие же по си́х иере́й или́ диа́кон глаго́лет ектению́ сию́:

Поми́луй на́с, Бо́же:

Еще́ мо́лимся Тебе́, Всеми́лостивому Го́споду, я́коже Езеки́ины сле́зы, Манасси́ино и Ниневи́тян покая́ние, и Дави́дово испове́дание прия́л еси́, и ско́ро те́х поми́ловал еси́, и на́ша во умиле́нии приноси́мыя Ти́ мольбы́, приими́, Всеблаги́й Царю́, и я́ко ще́др поми́луй лю́те боля́щаго раба́ Твоего́ (или́ лю́те боля́щую рабу́ Твою́), здра́вие ему́ (или́ е́й) да́руя, со слеза́ми мо́лим Ти ся, Исто́чниче жи́зни и безсме́ртия, услы́ши и ско́ро поми́луй.

Диа́кон же возглаша́ет: Па́ки и па́ки со умиле́нием, коле́на прекло́нше, Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Иере́й же со все́ми предстоя́щими, коле́на прекло́нше, со вся́ким внима́нием и умиле́нием глаго́лет моли́тву сию́:

Бо́же си́льный и ми́лостивый, вся́ стро́яй на спасе́ние ро́да на́шего, при́зри, смире́нно мо́лим Тя́, на смире́нную мольбу́ на́шу, и ми́лостивно посети́ раба́ Твоего́ (или́ рабу́ Твою́), и́мярек, нарица́ющаго (или́ нарица́ющую) и́мя Христа́ Твоего́, и отпусти́ и прости́ ему́ (или́ е́й) вся́ согреше́ния во́льная и нево́льная, и́миже Твою́ благода́ть прогне́ва, и Твою́ я́рость раздражи́: вся́к же неду́г его́ (или́ ея́) теле́сный исцели́, и вся́кое наше́ствие неприя́зненное дале́че от него́ (или́ от нея́) сотвори́: воздви́гни его́ (или́ ю́) от одра́ боле́зненнаго, и да́руй его́ здра́ва (или́ ю́ здра́ву) душе́ю и те́лом Це́ркви твое́й святе́й, до́брыми де́лы, и словесы́ благи́ми сла́вяща (или́ сла́вящу) со все́ми ве́рными Твои́ми и́мя Христа́ Твоего́: с ни́мже благослове́н еси́ с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ли́к: Ами́нь.

А́бие же, воста́в, твори́т отпу́ст, ре́к: Прему́дрость. Ли́к: Честне́йшую херуви́м: Иере́й: Сла́ва тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Ли́к: Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, три́жды. Благослови́.

Иере́й же глаго́лет отпу́ст се́й:

Христо́с И́стинный Бо́г на́ш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, свята́го сла́внаго проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́столов, святы́х и безме́здных враче́в Космы́ и Дамиа́на и все́х святы́х свои́х, поми́лует и спасе́т на́с и раба́ Своего́ (или́ рабу́ Свою́) и́мярек я́ко Бла́г и Человеколю́бец.

Посе́м же а́ще изво́лят пою́т или́ чту́т:

При́зри на моле́ния Твои́х ра́б, Всенепоро́чная:

И отхо́дят во своя́ си благодаря́ще Бо́га.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: