История и структура Покаянного канона Андрея Критского

В дни Великого поста в православных храмах читается один из самых длинных канонов – канон Андрея Критского. Он призван настроить верующего человека на покаяние и очищение от всех грехов.

Андрей Критский

Покаянный канон Андрея Критского — православное церковное песнопение, которое исполняется во время Великого поста. Оно входит в состав богослужений на первой и пятой седмице.

Об авторе

Рисунок 1. Автор

Так в православии называют епископов, которые были известны своей святой жизнью и трудами во славу Господа и привели многих к христианской вере. Именно таким пастырем был автор канона.

Священник Андрей Критский отличался большим смирением и скромностью. И поэтому многие богословы считают, что работая над своим произведением, он не думал создавать серию молитв для богослужений. Эти исследователи полагают, что праведник создавал канон только для того, чтобы читать его самому, молясь келейно, наедине с самим собой. Сторонники этой гипотезы в качестве доказательства приводят тот факт, что это произведение было одним из первых в своём жанре.

Не случайно Андрея Критского называют основоположником богослужебного канона. Однако существует и другое мнение, согласно которому святитель Андрей целенаправленно писал тексты именно для церковной молитвы.

Песнь 1

Ирмос: Помо́щник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние, Сей мой Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ мое­го́, и воз­не­су́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

[Помощ­ник и Покро­ви­тель явил­ся мне ко спа­се­нию, Он Бог мой, и про­слав­лю Его, Бога отца мое­го, и пре­воз­не­су Его, ибо Он тор­же­ствен­но про­сла­вил­ся. – Пере­вод Н.И. Кед­ро­ва] (Исх.15:1–2)

При­пев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

А́гнче Бо́жий, взе́мляй гре­хи́ всех, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бен, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Агнец Божий, взяв­ший гре­хи всех, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ный, даруй мне сле­зы уми­ле­ния.] (Ин.1:29)

Тебе́ припа́даю, Иису́се, согреши́х Ти, очи́сти мя, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бен, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[К Тебе при­па­даю, Иису­се, согре­шил я пред Тобою, уми­ло­сер­дись надо мною, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ный, даруй мне сле­зы умиления.]

Не вни́ди со мно́ю в суд, нося́ моя́ дея́ния, сло­ве­са́ изыску́я, и исправля́я стремле́ния, но в щедро́тах Твои́х презира́я моя́ лю́тая, спа­си́ мя, Всеси́льне.

[Не вхо­ди со мною в суд, взве­ши­вая мои дела, иссле­дуя сло­ва и обли­чая стрем­ле­ния, но по Тво­им щед­ро­там пре­зи­рая мои зло­де­я­ния, спа­си меня, Всесильный.]

Покая́ния вре́мя, при­хо­жду́ Ти, Созда́телю мое­му́, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бен, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Вре­мя пока­я­ния: к Тебе при­хо­жу, мое­му Созда­те­лю, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ный, даруй мне сле­зы умиления.]

Бога́тство душе́вное ижди́в грехо́м, пуст есмь доброде́телей благочести́вых, гла́дствуя же зову́: ми́лости пода́телю, Го́споди, спа­си́ мя.

[Рас­то­чив в гре­хе духов­ное богат­ство, я чужд свя­тых доб­ро­де­те­лей, но, испы­ты­вая голод, взы­ваю: Источ­ник мило­сти, Гос­по­ди , спа­си меня.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Прикло́ньшися Христо́вым Боже́ственным зако́ном, к Сему́ приступи́ла еси́, сла́достей неудержи́мая стремле́ния оста́вивши, и вся́кую доброде́тель всеблагогове́йно, я́ко еди́ну испра́вила еси́.

[Поко­рив­шись перед Боже­ствен­ны­ми запо­ве­дя­ми Хри­ста, ты пре­да­лась Ему, оста­вив необуз­дан­ные стрем­ле­ния к удо­воль­стви­ям, и все доб­ро­де­те­ли, как одну, испол­ни­ла со всем благоговением.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Пресу́щественная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бна, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Пре­су­ще­ствен­ная Тро­и­ца, Кото­рой мы покло­ня­ем­ся как Еди­но­му Суще­ству, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ная, даруй мне сле­зы умиления.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Богоро́дице, Наде́ждо и Предста́тельство Тебе́ пою́щих, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася при­и­ми́ мя.

[Бого­ро­ди­це, Надеж­да и Помощь всем вос­пе­ва­ю­щим Тебя, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Вла­ды­чи­ца Непо­роч­ная, при­ми меня кающегося.]

Покаяние

Рисунок 2. Молитва

Пост в христианстве — время, когда человеку следует отвлечься от мирской суеты и обратить свои взоры внутрь себя, на свою душу, вспомнить о её бессмертной природе. А это невозможно без молитвы и покаяния.

В святоотеческой литературе можно встретить слова о том, что исповедь — это не только понимание своей греховности. Настоящее покаяние невозможно без душевного переживания. Настроиться на него помогает Канон Андрея Критского.

В самом его начале приводится молитва, в которой верующий, обращаясь к Всевышнему, раскаивается в своей духовной немощи. Он сожалеет о том, что его вера ничтожна по сравнению с той, которой обладали древние праведники.

Канон прп. Андрея Критского в четверг первой седмицы Великого Поста

Песнь 1, глас 6

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

Запев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Агнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Тебе припадаю Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Не вниди со мною в суд нося моя деяния, словеса изыскуя, и исправляя стремления; но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя Всесильне.

Покаяния время, прихожду Ти Создателю моему, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Богатство душевное иждив грехом, пуст есмь добродетелей благочестивых, гладствуя же зову: милости подателю Господи, спаси мя.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Приклоньшися Христовым Божественным законом, к Сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину исправила еси.

Слава,

Троичен: Пресущественная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

И ныне,

Богородичен: Богородице, Надеждо и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Песнь 2

Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою, и крепостию Моею.

Мужа убих, глаголет, в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше; ты же не трепещеши о душе моя, окалявши плоть, и ум осквернивши.

Столп умудрила еси создати о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя.

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

Одожди Господь от Господа огнь иногда, на беззаконие гневающее сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия уязвившыя мою душу и тело, се струпи, гноения, омрачения, вопиют раны самовольных моих страстей.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Простерла еси руце Твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно, руку Божественную простре, твое обращение всячески иский.

Слава,

Троичен: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади, и избави мя огненнаго осуждения.

И ныне,

Богородичен: Пречистая Владычице Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, милостиваго и Создателя, и Сына Твоего, умилостиви и мне молитвами Твоими.

Песнь 3

Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих, подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Агаре древле душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением, и рождши новаго Исмаила, презорство.

Иаковлю лествицу разумела еси душе моя, являемую от земли к небесем, почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

Священника Божия, и Царя уединена, Христово подобие, в мире жития, в человецех подражай.

Обратися, постени душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество, прежде даже дверь не заключит чертога Господь.

Не буди столп сланый душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский; горе в Сигор спасайся.

Моления Владыко, Тебе поющих не отвержи, но ущедри Человеколюбче, и подаждь верою просящым оставление.

Слава,

Троичен: Троице Простая, Несозданная, Безначальное Естество в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны верою покланяющыяся державе Твоей.

И ныне,

Богородичен: От Отца безлетна Сына, в лето Богородительнице, неискусомужно родила еси; странное чудо, пребывши Дева доящи.

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Время живота моего мало, и исполнено болезней и лукавства; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный богатством кипя и стады; внезапу богатства, славы царства обнищав лишися.

Аще праведен бяше он, и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети, ты же грехолюбива сущи окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем вотще и всуе; да не с фарисеем осудиши мя, паче же мытарево смирение подаждь ми Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем Щедре; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, сам мя ущедри.

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя Щедре, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Не послушах гласа Твоего, преслушах писание Твое Законоположника; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, сам мя ущедри.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим, к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество Марие, удививши.

Слава,

Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное; вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

И ныне,

Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева; Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин, творит бо елика хощет.

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Низу сничащую подражай о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

Аще и кладязь еси глубокий Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да яко самаряныня, не ктому пияй жажду; жизни бо струи источаеши.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя умно, Света Превечна.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Несравненным желанием всебогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания; сподоби убо и мене улучити вышния славы.

Слава,

Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога, Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

И ныне,

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Аз есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму; но вжег светильник Предтечу Твоего Слове, взыщи и обрящи Твой образ.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Да страстей пламень угасиши, слез капли источила еси присно, Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне твоему рабу.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Безстрастие небесное стяжала еси, крайним на земли житием Мати, темже тебе поющым, страстей избавитися молитвами твоими, молися.

Слава,

Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне,

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да Твоими молитвами оправдимся.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже яко Езекиа слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота; но кий Исаия предстанет тебе душе, аще не всех Бог.

Припадаю Ти, и приношу Тебе, якоже слезы глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли; но ущедри Владыко творение Твое, и воззови мя.

Погребох образ Твой, и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща; но ущедрив воздаждь ми якоже поет Давид, радование.

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе, но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго; но даждь ныне помощь от скорби, и мне рабу твоему.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Егоже возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради плоть изнурила еси преподобная, моли ныне Христа о рабех, яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающым Его.

Слава,

Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица, но воспой, прослави, Живот и Животы, душе, всех Бога.

И ныне,

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко Неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущым на земли небесная.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Слезную Спасе сткляницу, яко миро истощавая на главу, зову Ти якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу, и оставление прошу прияти.

Аще и никтоже, якоже аз, согреши Тебе, но обаче приими и мене, благоутробне Спасе, страхом кающася, и любовию зовуща: согреших Тебе Единому, помилуй мя, Милостиве.

Пощади Спасе Твое создание, и взыщи яко пастырь погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

Егда Судие сядеши яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою Спасе, о каковый страх тогда! Пещи горящей, всем боящымся нестерпимаго судища Твоего.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Света незаходимаго Мати, тя просветивши, от омрачения страстей разреши; темже вшедши в духовную благодать, просвети Марие, тя верно восхваляющыя.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Чудо ново видев, ужасашеся Божественный в тебе воистинну мати Зосима, ангела бо зряше во плоти, и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

Слава,

Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

И ныне,

Богородичен: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо рождение обновляет естества; темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Умилосердися спаси мя, Сыне Давидов помилуй, беснующыяся словом исцеливый, глас же благоутробный яко разбойнику мне рцы: аминь глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя, оба бо на кресте свисяста, но о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.

Тварь содрогашеся распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе Иисусе пригвождена ко кресту.

Достойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную, да сия Тебе принесу, яко приятную жертву, Едине Спасе.

Судие мой, и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком, тогда видев мя, пощади и ущедри мя Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины, и человеков соборы, невещественно поживши, и естество прешедши; имже, яко невещественныма ногама вшедши Марие, Иордан прешла еси.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей окрест нападающих, да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.

Запев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя, да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Слава,

Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

И ныне,

Богородичен: Град Твой сохраняй Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Песнь 8

Ирмос: Его́же во́инства Небе́сная сла́вят, и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тварь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

[Кого про­слав­ля­ют воин­ства небес­ные и пред Кем тре­пе­щут Херу­ви­мы и Сера­фи­мы, Того, все суще­ства и тво­ре­ния, вос­пе­вай­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века.]

Сле́зную, Спа́се, сткля́ницу, я́ко ми́ро истощава́я на гла­ву́, зову́ Ти я́коже блудни́ца, ми́лости и́щущая, моль­бу́ при­но­шу́, и оставле́ние про­шу́ прия́ти.

[Изли­вая сосуд слез, как миро на голо­ву, Спа­си­тель, взы­ваю к Тебе, как ищу­щая мило­сти блуд­ни­ца, при­но­шу моле­ние и про­шу о полу­че­нии мне про­ще­ния.] (Мф.26:6–7. Мк.14:3. Лк.7:37–38)

А́ще и никто́же, я́коже аз согре­ши́ Тебе́, но оба́че при­и­ми́ и мене́, Благоутро́бне Спа́се, стра́хом ка́ющася, и любо́вию зову́ща: согреши́х Тебе́ еди́ному, поми́луй мя, Ми́лостиве.

[Хотя никто не согре­шил пред Тобою, как я, но, Мило­серд­ный Спа­си­тель, при­и­ми меня, каю­ще­го­ся со стра­хом и с любо­вию взы­ва­ю­ще­го: я согре­шил пред Тобою Одним, поми­луй меня, Милосердный!

Поща­ди́, Спа́се, Твое́ созда́ние, и взы­щи́ я́ко Па́стырь поги́бшее, пред­ва­ри́ заблу́ждшаго, восхи́ти от во́лка, сотво­ри́ мя овча́ на па́стве Твои́х ове́ц.

[Поща­ди, Спа­си­тель, созда­ние Свое и, как Пас­тырь, оты­щи поте­рян­но­го, воз­вра­ти заблуд­ше­го, отни­ми у вол­ка и сде­лай меня агн­цем на паст­би­ще Тво­их овец.] (Пс.118:176)

Егда́, Судие́, ся́деши, я́ко Благоутро́бен, и пока́жеши стра́шную сла́ву Твою́, Спа́се, о каковы́й страх тогда́! Пе́щи горя́щей, всем боя́щимся нестерпи́маго суди́ща Твоего́.

[Когда Ты, Мило­серд­ный, вос­ся­дешь, как Судия и откро­ешь гроз­ное вели­чие Свое, Спа­си­тель, о, какой ужас тогда: печь будет гореть, и все тре­пе­тать пред неумо­ли­мым судом Тво­им.] (Мф.25:31, 41, 46)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Све́та незаходи́маго Ма́ти, тя просвети́вши, от омраче́ния страсте́й раз­ре­ши́. Те́мже вше́дши в духо́вную благода́ть, про­све­ти́, Мари́е, тя ве́рно восхваля́ющия.

[Матерь неза­хо­ди­ма­го Све­та – Хри­ста, про­све­тив тебя, осво­бо­ди­ла от мра­ка стра­стей; поэто­му, при­няв бла­го­дать Духа, про­све­ти, Мария, искрен­но про­слав­ля­ю­щих тебя.)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Чу́до но́во ви́дев, ужаса́шеся боже́ственный в тебе́ вои́стинну, ма́ти, Зоси́ма, а́нгела бо зря́ше во пло́ти, и у́жасом весь исполня́шеся, Хри­ста́ поя́ во ве́ки.

[Уви­дев в тебе, матерь, поис­ти­не новое чудо, свя­той Зоси­ма уди­вил­ся, ибо он уви­дел Анге­ла во пло­ти, и весь пре­ис­пол­нил­ся изум­ле­ни­ем, вос­пе­вая Хри­ста вовеки.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льне О́тче, Сы́не Собезнача́льне, Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый, Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ Безнача́льна Сло́ве, Ду́ше Живы́й и Зи́ждяй, Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

[Без­на­чаль­ный Отче, Собез­на­чаль­ный Сын, Уте­ши­тель Бла­гий, Дух Пра­вый, Роди­тель Сло­ва Божия, Без­на­чаль­ное Сло­во Отца, Дух, Живо­тво­ря­щий и Сози­да­ю­щий, Тро­и­ца Еди­ная, поми­луй меня.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, внутрь во чре́ве Твое́м плоть истка́ся. Те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя почита́ем.

[Мыс­лен­ная пор­фи­ра – плоть Емма­ну­и­ла сотка­лась внут­ри Тво­е­го чре­ва. Пре­чи­стая, как бы из веще­ства пур­пур­но­го; пото­му мы почи­та­ем Тебя, Истин­ную Богородицу.]

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: