Великий Канон преподобного Андрея Критского, читаемый в среду первой седмицы великого поста+аудио


Канон св. Андрея Критского в СРЕДУ + аудио

Великий канон святого Андрея Критского

Дорогие посетители православного островка “Семья и Вера”!

В среду 1-й седмицы Великого поста в храмах продолжается читаться Великий канон преподобного Андрея Критского. Не всем выпадает счастливая возможность посетить храм Божий в этот святой вечер. А те, кто посетил храм, нередко имеет желание продлить дивные постовые песнопения.

Ниже опубликованная аудиозапись (из московского Сретенского монастыря) с чтением Великого покаянного Канона, который был прочтен в среду первой седмицы Великого поста, наполнит наш ум молитвенным настроением.

Читает канон архимандрит Тихон (Шевкунов). Поют два хора: хор Сретенского монастыря и хор Сретенской духовной Семинарии.

Канон св. Андрея Критского в ЧЕТВЕРГ

Текст Великого покаянного канона, читаемого в СРЕДУ
Песнь 1
Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог Отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

От юности, Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегий, унынием преидох житие. Темже зову Ти, Спасе: поне на конец спаси мя.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Повержена мя, Спасе, пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща, но прежде конца, яко Человеколюбец, даждь ми прегрешений оставление.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Богатство мое, Спасе, изнурив в блуде, пуст есмь плодов благочестивых, алчен же зову: Отче щедрот, предварив, Ты мя ущедри.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

В разбойники впадый аз есмь помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне и исполнихся ран, но, Сам ми представ, Христе Спасе, исцели.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Священник, мя предвидев, мимо иде, и левит, видя в лютых нага, презре, но из Марии возсиявый Иисусе, Ты, представ, ущедри мя.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Ты ми даждь светозарную благодать от Божественнаго свыше промышления избежати страстей омрачения и пети усердно Твоего, Марие, жития красная исправления.

Слава: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

И ныне: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возьми бремя от мене тяжкое греховное, и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.
Песнь 2
Ирмос: Вонми, Небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Поползохся, яко Давид, блудно и осквернихся, но омый и мене, Спасе, слезами.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Ни слез, ниже покаяния имам, ниже умиления. Сам ми сия, Спасе, яко Бог, даруй.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Погубих первозданную доброту и благолепие мое и ныне лежу наг и стыждуся.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Дверь Твою не затвори мне тогда, Господи, Господи, но отверзи ми сию, кающемуся Тебе.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Внуши воздыхания души моея и очию моею приими капли, Спасе, и спаси мя.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Человеколюбче, хотяй всем спастися, Ты воззови мя и приими, яко благ, кающагося.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Пречистая Богородице Дево, Едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.

Иный ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Видите, видите, яко Аз есмь Бог, внушай, душе моя, Господа вопиюща, и удалися прежняго греха, и бойся, яко неумытнаго и яко Судии и Бога.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Видите, видите, яко Аз есмь Бог, внушай, душе моя, Господа вопиюща, и удалися прежняго греха, и бойся, яко неумытнаго и яко Судии и Бога.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Вся прежде закона претекши, о душе, Сифу не уподобилася еси, ни Еноса подражала еси, ни Еноха преложением, ни Ноя, но явилася еси убога праведных жизни.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Едина отверзла еси хляби гнева Бога Твоего, душе моя, и потопила еси всю, якоже землю, плоть, и деяния, и житие, и пребыла еси вне спасительнаго ковчега.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Всем усердием и любовию притекла еси Христу, первый греха путь отвращши, и в пустынях непроходимых питающися, и Того чисте совершающи Божественныя заповеди.

Слава: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави огненнаго мя осуждения.

И ныне: Пречистая Владычице, Богородительнице, Надеждо к Тебе притекающих и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.
Песнь 3
Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Благословения Симова не наследовала еси, душе окаянная, ни пространное одержание, якоже Иафеф, имела еси на земли оставления.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

От земли Харран изыди от греха, душе моя, гряди в землю, точащую присноживотное нетление, еже Авраам наследствова.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Авраама слышала еси, душе моя, древле оставльша землю отечества и бывша пришельца, сего произволению подражай.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

У дуба Мамврийскаго учредив патриарх ангелы, наследствова по старости обетования ловитву.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Исаака, окаянная душе моя, разумевши новую жертву, тайно всесожженную Господеви, подражай его произволению.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Исмаила слышала еси, трезвися, душе моя, изгнана, яко рабынино отрождение, виждь, да не како подобно что постраждеши, ласкосердствующи.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Содержим есмь бурею и треволнением согрешений, но сама мя, мати, ныне спаси и к пристанищу Божественнаго покаяния возведи.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Рабское моление и ныне, преподобная, принесши ко благоутробней молитвами твоими Богородице, отверзи ми Божественныя входы.

Слава: Троице Простая, Несозданная, Безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей.

И ныне: От Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.
Песнь 4
Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Тело осквернися, дух окаляся, весь острупихся, но яко врач, Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, покажи, Спасе мой, паче снега чистейша.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Тело Твое и кровь, распинаемый о всех, положил еси, Слове: тело убо, да мя обновиши, кровь, да омыеши мя. Дух же предал еси, да мя приведеши, Христе, Твоему Родителю.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Соделал еси спасение посреде земли, Щедре, да спасемся. Волею на древе распялся еси, Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси, спасени, покланяются Тебе.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Да будет ми купель кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия, яко помазание и питие, Слове, животочная Твоя словеса.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи оставления и разума во образ древняго и новаго, двоих вкупе заветов, Спасе наш.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся, аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.

Слава: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.
Песнь 5
Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Яко тяжкий нравом, фараону горькому бых, Владыко, Ианни и Иамври, душею и телом, и погружен умом, но помози ми.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Калом смесихся, окаянный, умом, омый мя, Владыко, банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив, яко снег.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Аще испытаю моя дела, Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй, согреших не неведением.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Пощади, пощади, Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый Един, и ин разве Тебе никтоже есть кроме скверны.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Мене ради Бог сый, вообразился еси в мя, показал еси чудеса, исцелив прокаженныя и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси, Спасе, прикосновением риз.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Струи Иорданския прешедши, обрела еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши, еяже и нас изми твоими молитвами, преподобная.

Слава: Тя, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

И ныне: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог, создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.
Песнь 6
Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Преиди, времене текущее естество, яко прежде ковчег, и земли оныя буди во одержании обетования, душе, Бог повелевает.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Яко спасл еси Петра, возопивша, спаси, предварив мя, Спасе, от зверя избави, простер Твою руку, и возведи из глубины греховныя.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Пристанище Тя вем утишное, Владыко, Владыко Христе, но от незаходимых глубин греха и отчаяния мя, предварив, избави.

Слава: Троица есмь Проста, Нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам: Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.
Господи помилуй (трижды).
Слава, и ныне:

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый и вся исполняяй.
Песнь 7
Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Манассиева собрала еси согрешения изволением, поставльши яко мерзости страсти и умноживши, душе, негодования, но того покаянию ревнующи тепле, стяжи умиление.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Ахаавовым поревновала еси сквернам, душе моя, увы мне, была еси плотских скверн пребывалище и сосуд срамлен страстей, но из глубины твоея воздохни и глаголи Богу грехи твоя.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Заключися тебе небо, душе, и глад Божий постиже тя, егда Илии Фесвитянина, якоже Ахаав, не покорися словесем иногда, но Сараффии уподобився, напитай пророчу душу.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Попали Илия иногда дващи пятьдесят Иезавелиных, егда студныя пророки погуби, во обличение Ахаавово, но бегай подражания двою, душе, и укрепляйся.

Слава: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

И ныне: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко Нераздельныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, Небесная.
Песнь 8
Ирмос: Егоже воинства Небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Правосуде Спасе, помилуй и избави мя огня и прещения, еже имам на суде праведно претерпети; ослаби ми прежде конца добродетелию и покаянием.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Яко разбойник, вопию Ти: помяни мя; яко Петр, плачу горце: ослаби ми, Спасе; зову, яко мытарь, слезю, яко блудница; приими мое рыдание, якоже иногда хананеино.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Гноение, Спасе, исцели смиренныя моея души, Едине Врачу, пластырь мне наложи, и елей, и вино, дела покаяния, умиление со слезами.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Хананею и аз подражая, помилуй мя, вопию, Сыне Давидов; касаюся края ризы, яко кровоточивая, плачу, яко Марфа и Мария над Лазарем.

Слава: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

И ныне: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.
Песнь 9
Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Недуги исцеляя, нищим благовествоваше Христос Слово, вредныя уврачева, с мытари ядяше, со грешники беседоваше, Иаировы дщере душу предумершую возврати осязанием руки.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Мытарь спасашеся, и блудница целомудрствоваше, и фарисей, хваляся, осуждашеся. Ов убо: очисти мя; ова же: помилуй мя; сей же величашеся вопия: Боже, благодарю Тя, и прочия безумныя глаголы.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Закхей мытарь бе, но обаче спасашеся, и фарисей Симон соблажняшеся, и блудница приимаше оставительная разрешения от Имущаго крепость оставляти грехи, юже, душе, потщися подражати.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Блуднице, о окаянная душе моя, не поревновала еси, яже приимши мира алавастр, со слезами мазаше нозе Спасове, отре же власы, древних согрешений рукописание Раздирающаго ея.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Грады, имже даде Христос благовестие, душе моя, уведала еси, како прокляти быша. Убойся указания, да не будеши якоже оны, ихже содомляном Владыка уподобив, даже до ада осуди.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Да не горшая, о душе моя, явишися отчаянием, хананеи веру слышавшая, еяже дщи словом Божиим исцелися; Сыне Давидов, спаси и мене, воззови из глубины сердца, якоже она Христу.

Слава: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

И ныне: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Припев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Великий канон св. Андрея Критского, читаемый в ЧЕТВЕРГ

Песнь 1

Ирмос: Помо́щник и покрови́тель бысть мне во спасе́ние, Сей мой Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ мое­го́, и воз­не­су́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

[Помощ­ник и Покро­ви­тель явил­ся мне ко спа­се­нию, Он Бог мой, и про­слав­лю Его, Бога отца мое­го, и пре­воз­не­су Его, ибо Он тор­же­ствен­но про­сла­вил­ся. – Пере­вод Н.И. Кед­ро­ва] (Исх.15:1–2)

При­пев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

От ю́ности, Хри­сте́, за́поведи Твоя́ преступи́х, всестра́стно небреги́й, уны́нием преидо́х житие́. Те́мже зову́ Ти, Спа́се: поне́ на коне́ц спа­си́ мя.

[С юно­сти, Хри­сте, я пре­не­бре­гал Тво­и­ми запо­ве­дя­ми, всю жизнь про­вел в стра­стях, бес­печ­но­сти и нера­де­нии. Поэто­му и взы­ваю к Тебе, Спа­си­тель: хотя при кон­чине спа­си меня.]

Пове́ржена мя, Спа́се, пред вра­ты́ Твои́ми, поне́ на ста́рость не отри́ни мене́ во ад тща, но пре́жде кон­ца́, я́ко Человеколю́бец, даждь ми прегреше́ний оставле́ние.

[Повер­жен­но­го пред вра­та­ми Тво­и­ми, Спа­си­тель, хотя в ста­ро­сти, не низ­ринь меня в , как невоз­дер­жан­но­го, но преж­де кон­чи­ны, как Чело­ве­ко­лю­бец, даруй мне остав­ле­ние прегрешений.]

Бога́тство мое́, Спа́се, изнури́в в блу­де́, пуст есмь плодо́в благочести́вых, а́лчен же зову́: О́тче щедро́т, предвари́в Ты мя уще́дри.

[Рас­то­чив богат­ство мое в рас­пут­стве, Спа­си­тель, я чужд пло­дов бла­го­че­стия, но, чув­ствуя голод, взы­ваю: Отец Мило­серд­ный, поспе­ши и уми­ло­сер­дись надо мною.] (Лк.15:11–32)

В разбо́йники впады́й аз есмь, помышле́ньми мои́ми, весь от них уязви́хся ны́не, и испо́лнихся ран, но Сам ми предста́в, Хри­сте́ Спа́се, исцели́.

[По помыс­лам моим я чело­век, попав­ший­ся раз­бой­ни­кам; теперь я весь изра­нен ими, покрыт язва­ми, но Ты Сам, Хри­стос Спа­си­тель, при­ди и исце­ли меня.] (Лк.10:30)

Свяще́нник, мя предви́дев ми́мо и́де, и леви́т, ви́дя в лю́тых на́га пре­з­ре́, но из Мари́и возсия́вый Иису́се, Ты предста́в, уще́дри мя.

[Свя­щен­ник, заме­тив меня, про­шел мимо, и левит, видя меня в беде обна­жен­но­го, пре­зрел; но Ты, вос­си­яв­ший от Марии Иису­се, при­и­ди и уми­ло­сер­дись надо мною.] (Лк.10:31–32)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Ты ми даждь светоза́рную благода́ть от Боже́ственнаго свы́ше промышле́ния, избежа́ти страсте́й омраче́ния, и пе́ти усе́рдно, тво­е­го́, Мари́е, жития́, кра́сная исправле́ния.

[Даруй мне, Мария, нис­по­слан­ную тебе свы­ше Боже­ствен­ным Про­мыс­лом све­то­зар­ную бла­го­дать – избе­жать мра­ка стра­стей и усерд­но вос­петь пре­крас­ные подви­ги тво­ей жизни.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бна даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Пре­су­ще­ствен­ная Тро­и­ца, Кото­рой мы покло­ня­ем­ся как Еди­но­му Суще­ству, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ная, даруй мне сле­зы уми­ле­ния.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Богоро́дице, Наде́жде и Предста́тельство Тебе́ пою́щих, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася при­и­ми́ мя.

[Бого­ро­ди­це, Надеж­да и Помощь всем вос­пе­ва­ю­щих Тебя, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Вла­ды­чи­ца Непо­роч­ная, при­ми меня кающегося.]

Песнь 4

Ирмос: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

[Услы­шал про­рок о при­ше­ствии Тво­ем, Гос­по­ди, и устра­шил­ся, что Тебе угод­но родить­ся от Девы и явить­ся людям, и ска­зал: услы­шал я весть о Тебе и устра­шил­ся; сла­ва силе Тво­ей, Господи.]

Те́ло оскверни́ся, дух окаля́ся, весь острупи́хся, но я́ко врач, Хри­сте́, обоя́ покая́нием мои́м уврачу́й, омы́й, очи́сти, пока­жи́, Спа́се мой, па́че сне́га чисте́йша.

[Тело мое осквер­не­но, дух гря­зен, весь я покрыт стру­па­ми, но Ты, Хри­сте, как врач, увра­чуй и то и дру­гое моим пока­я­ни­ем, омой, очи­сти, яви меня чище сне­га, Спа­си­тель мой.]

Те́ло Твое́ и кровь Распина́емый о всех положи́л еси́, Сло́ве: те́ло у́бо, да мя обнови́ши; кровь, да омы́еши мя; дух же пре́дал еси́, да мя приведе́ши, Хри­сте́, Тво­е­му́ Роди́телю.

[Твое тело и Кровь, Сло­во, Ты при­нес в жерт­ву за всех при рас­пя­тии; Тело – что­бы вос­со­здать меня, Кровь – что­бы омыть меня, и Дух Ты, Хри­сте, пре­дал, что­бы при­ве­сти меня к Тво­е­му Отцу.]

Соде́лал еси́ спасе́ние посре­де́ зем­ли́, Ще́дре, да спасе́мся. Во́лею на Дре́ве распя́лся еси́. Еде́м затворе́нный отве́рзеся, го́рняя и до́льняя тварь, язы́цы вси спасе́ни покланя́ются Тебе́.

[Посре­ди зем­ли Ты устро­ил спа­се­ние, Мило­серд­ный, что­бы мы спас­лись; Ты доб­ро­воль­но рас­пял­ся на дре­ве; Едем затво­рен­ный открыл­ся; Тебе покло­ня­ют­ся небес­ные и зем­ные и все спа­сен­ные Тобою наро­ды.] (Пс.73:12)

Да бу́дет ми купе́ль, кровь из ребр Твои́х, вку́пе и питие́, источи́вшее во́ду оставле́ния, да обою́ду очища́юся, помазу́яся и пия́, я́ко пома́зание и питие́, Сло́ве, живото́чная Твоя́ словеса́.

[Да будет мне омо­ве­ни­ем Кровь из ребр Тво­их и вме­сте пити­ем, исто­чив­шая остав­ле­ние гре­хов, что­бы мне и тем и дру­гим очи­щать­ся, Сло­ве, пома­зу­ясь и напоя­ясь живо­твор­ны­ми Тво­и­ми сло­ва­ми, как мазью и пити­ем.] (Ин.19:34)

Ча́шу Це́рковь стя­жа́, ре́бра Твоя́ живоно́сная, из ни́хже сугу́быя нам исто­чи́ то́ки, оставле́ния и ра́зума, во о́браз дре́вняго и но́ваго двои́х вку́пе заве́тов, Спа́се наш.

[Цер­ковь при­об­ре­ла себе Чашу в живо­нос­ном реб­ре Тво­ем, из кото­ро­го про­ис­тек нам двой­ной поток остав­ле­ния гре­хов и разу­ме­ния, Спа­си­тель наш, в образ обо­их Заве­тов, Вет­хо­го и Нового.]

Наг есмь черто́га, наг есмь и бра́ка, ку́пно и ве́чери, свети́льник уга­се́, я́ко безъеле́йный, черто́г заключи́ся мне спя́щу, ве́черя снеде́ся: аз же по руку́ и но́гу свя́зан, вон низве́ржен есмь.

[Я лишен брач­но­го чер­то­га, лишен и бра­ка, и вече­ри; све­тиль­ник, как без елея, погас; чер­тог закрыл­ся во вре­мя мое­го сна, вече­ря окон­че­на, а я, свя­зан­ный по рукам и ногам, извер­жен вон.] (Мф.25:1–13. Лк.12:35–37; 13:24–27; 14:7–24)

Сла­ва, Тро­и­чен: Неразде́льное существо́м, несли́тное Ли́цы, богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Боже­ство́, я́ко Единоца́рственное и Сопресто́льное, вопию́ Ти песнь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

[Нераз­дель­ным по суще­ству, нес­ли­ян­ным в Лицах бого­слов­ски испо­ве­дую Тебя, Тро­ич­ное Еди­ное Боже­ство, Соцар­ствен­ное и Сопре­столь­ное; воз­гла­шаю Тебе вели­кую песнь, в небес­ных оби­те­лях трое­крат­но вос­пе­ва­е­мую.] (Ис.6:1–3)

И ныне, Бого­ро­ди­чен: И ражда́еши, и де́вствуеши, и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва, Рожде́йся обновля́ет зако́ны есте­ства́, утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. Бог иде́же хо́щет, побежда́ется есте­ства́ чин, твори́т бо, ели́ка хо́щет.

[И рож­да­ешь Ты, и оста­ешь­ся Девою, в обо­их слу­ча­ях сохра­няя по есте­ству дев­ство. Рож­ден­ный Тобою обнов­ля­ет зако­ны при­ро­ды, а дев­ствен­ное чре­во рож­да­ет; когда хочет Бог, то нару­ша­ет­ся поря­док при­ро­ды, ибо Он тво­рит, что хочет.]

Песнь 8

Ирмос: Его́же во́инства Небе́сная сла́вят, и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тварь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

[Кого про­слав­ля­ют воин­ства небес­ные и пред Кем тре­пе­щут Херу­ви­мы и Сера­фи­мы, Того, все суще­ства и тво­ре­ния, вос­пе­вай­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века.]

Правосу́де Спа́се, поми́луй и изба́ви мя огня́, и преще́ния, е́же и́мам на суде́ пра́ведно претерпе́ти, осла́би ми пре́жде кон­ца́, доброде́телию и покая́нием.

[Пра­во­суд­ный Спа­си­тель, поми­луй и избавь меня от огня и нака­за­ния, кото­ро­му я дол­жен спра­вед­ли­во под­верг­нуть­ся на суде; про­сти меня преж­де кон­чи­ны, дав мне доб­ро­де­тель и покаяние.]

Я́ко разбо́йник вопию́ Ти: помя­ни́ мя. Я́ко Петр пла́чу го́рце: осла́би ми, Спа́се. Зову́ я́ко мыта́рь, сле­зю́ я́ко блудни́ца; при­и­ми́ мое́ рыда́ние, я́коже ино­гда́ ханане́ино.

[Как раз­бой­ник взы­ваю к Тебе: вспом­ни меня; как Петр, горь­ко пла­чу, Спа­си­тель; как мытарь, издаю вопль: будь мило­стив ко мне; про­ли­ваю сле­зы, как блуд­ни­ца; при­ми мое рыда­ние, как неко­гда от жены Хана­ней­ской.] (Лк.7:37–38; 18:13; 23:42; 22:62. Мф.15:22)

Гное́ние, Спа́се, исце­ли́ смире́нныя моея́ души́, еди́не Вра­чу́, пла́стырь мне нало­жи́, и еле́й и вино́, дела́ покая́ния, умиле́ние со слеза́ми.

[Один Врач – Спа­си­тель, исце­ли гни­е­ние моей сми­рен­ной души; при­ло­жи мне пла­стырь, елей и вино – дела пока­я­ния, уми­ле­ние со слезами.]

Ханане́ю и аз подража́я, поми́луй мя, вопию́, Сы́не Дави́дов; каса́юся кра́я ри́зы, я́ко кровоточи́вая, пла́чу, я́ко Ма́рфа и Мари́я над Ла́зарем.

[Под­ра­жая жене Хана­ней­ской, и я взы­ваю к Сыну Дави­до­ву: поми­луй меня; каса­юсь одеж­ды Его, как кро­во­то­чи­вая, пла­чу, как Мар­фа и Мария над Лаза­рем.] (Мф.9:20; Мф.15:22. Ин.11:33)

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льне О́тче, Сы́не Собезнача́льне, Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый, Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ Безнача́льна Сло́ве, Ду́ше Живы́й и Зи́ждяй, Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

[Без­на­чаль­ный Отче, Собез­на­чаль­ный Сын, Уте­ши­тель Бла­гий, Дух Пра­вый, Роди­тель Сло­ва Божия, Без­на­чаль­ное Сло­во Отца, Дух, Живо­тво­ря­щий и Сози­да­ю­щий, Тро­и­ца Еди­ная, поми­луй меня.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы, Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, внутрь во чре́ве Твое́м плоть истка́ся, те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя почита́ем.

[Мыс­лен­ная пор­фи­ра – плоть Емма­ну­и­ла сотка­лась внут­ри Тво­е­го чре­ва, Пре­чи­стая, как бы из веще­ства пур­пур­но­го; пото­му мы почи­та­ем Тебя, Истин­ную Богородицу.]

Песнь 3

Ирмос: Утвер­ди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко Еди́н Свят еси́ и Госпо́дь.

[Утвер­ди, Гос­по­ди, на камне Тво­их запо­ве­дей поко­ле­бав­ше­е­ся серд­це мое, ибо Ты один Свят и Господь.]

Благослове́ния Си́мова не насле́довала еси́, душе́ окая́нная, ни простра́нное одержа́ние, я́коже Иа́фет име́ла еси́ на зем­ли́ оставле́ния.

[Симо­ва бла­го­сло­ве­ния не насле­до­ва­ла ты, несчаст­ная душа, и не полу­чи­ла, подоб­но Иафе­ту, обшир­но­го вла­де­ния на зем­ле – отпу­ще­ния грехов.]

От зем­ли́ Харра́н изы́ди от гре­ха́, душе́ моя́, гря­ди́ в зе́млю точа́щую присноживо́тное нетле́ние, е́же Авраа́м насле́дствова.

[Уда­лись, душа моя, от зем­ли Хар­ран – от гре­ха; иди в зем­лю, исто­ча­ю­щую веч­но живое нетле­ние, кото­рую насле­до­вал Авра­ам.] (Быт.12:1–7)

Авраа́ма слы́шала еси́, душе́ моя́, дре́вле оста́вльша зе́млю оте́чества, и бы́вша прише́льца, сего́ произволе́нию подража́й.

[Ты слы­ша­ла, душа моя, как в древ­но­сти Авра­ам оста­вил зем­лю оте­че­скую и сде­лал­ся стран­ни­ком; под­ра­жай его реши­мо­сти.] (Быт.12:1–7)

У ду́ба Мамври́йскаго учреди́в патриа́рх А́нгелы, насле́дствова по ста́рости обетова́ния лови́тву.

[Уго­стив Анге­лов под дубом Маврий­ским, пат­ри­арх на ста­ро­сти полу­чил, как добы­чу, обе­щан­ное.] (Быт.18:1)

Исаа́ка, окая́нная душе́ моя́, разуме́вши но́вую же́ртву, та́йно всесожже́нную Го́сподеви, подража́й его́ произволе́нию.

[Зная, бед­ная душа моя, как Иса­ак при­не­сен таин­ствен­но в новую жерт­ву все­со­жже­ния Гос­по­ду, под­ра­жай его реши­мо­сти.] (Быт.22:2)

Исма́ила слы́шала еси́, трезви́ся, душе́ моя́, изгна́на, я́ко рабы́нино отрожде́ние, виждь, да не ка́ко подо́бно что постра́ждеши ласкосе́рдствующи.

[Ты слы­ша­ла, душа моя, что Изма­ил был изгнан, как рож­ден­ный рабы­ней, бодр­ствуй, смот­ри, что­бы и тебе не потер­петь бы чего-либо подоб­но­го за сла­до­стра­стие.] (Быт.21:10–11)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Содержи́мь есмь бу́рею, и треволне́нием согреше́ний, но сама́ мя, ма́ти, ны́не спа­си́, и к приста́нищу Боже́ственнаго покая́ния возведи́.

[Окру­жен я, матерь, бурей и силь­ным вол­не­ни­ем согре­ше­ний, но ты сама ныне спа­си меня и при­ве­ди к при­ста­ни­щу Боже­ствен­но­го покаяния.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Ра́бское моле́ние и ны́не, преподо́бная, прине́сши ко благоутро́бней моли́твами твои́ми Богоро́дице, отве́рзи ми Боже́ственныя вхо́ды.

[Усерд­ное моле­ние и ныне, пре­по­доб­ная, при­не­ся к уми­ло­стив­лен­ной тво­и­ми молит­ва­ми Бого­ро­ди­це, открой и для меня Боже­ствен­ные входы.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице Про́стая, Несозда́нная, Безнача́льное Есте­ство́, в Тро́ице пева́емая Ипоста́сей, спа­си́ ны ве́рою покланя́ющияся держа́ве Твое́й.

[Тро­и­ца Несо­став­ная, Несо­здан­ная, Суще­ство Без­на­чаль­ная, в тро­ич­но­сти Лиц вос­пе­ва­е­мая, спа­си нас, с верою покло­ня­ю­щих­ся силе Твоей.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: От Отца́ безле́тна Сы́на, в ле́то Богороди́тельнице неискусому́жно роди­ла́ еси́, стра́нное чу́до, пребы́вши Де́ва доя́щи.

[Ты, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, не испы­тав­ши мужа, во вре­ме­ни роди­ла Сына от Отца вне вре­ме­ни и – див­ное чудо: питая моло­ком, пре­бы­ла Девою.]

Песнь 7

Ирмос: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ нам; но не преда́ждь нас до кон­ца́, отце́в Бо́же.

[Мы согре­ши­ли, жили без­за­кон­но, непра­во посту­па­ли пред Тобою, не сохра­ни­ли, не испол­ни­ли, что Ты запо­ве­дал нам; но не оставь нас до кон­ца, Боже отцов.] (Дан.9:5–6)

Манасси́ева собра­ла́ еси́ согреше́ния изволе́нием, поста́вльши я́ко ме́рзости стра́сти, и умно́живши душе́ негодова́ние, но того́ покая́нию ревну́ющи те́пле, стя­жи́ умиле́ние.

[Ты, душа, доб­ро­воль­но вме­сти­ла пре­ступ­ле­ния Манас­сии, поста­вив вме­сто идо­лов стра­сти и умно­жив мер­зо­сти; но усерд­но под­ра­жай и его пока­я­нию с чув­ством уми­ле­ния.] (4Цар.21:1–2)

Ахаа́вовым поревнова́ла еси́ скве́рнам, душе́ моя́, увы мне, была́ еси́ плотски́х скверн пребыва́лище, и сосу́д сра́млен страсте́й, но из глу­би­ны́ тво­ея́ воз­дох­ни́, и глаго́ли Бо́гу гре­хи́ твоя́.

[Ты под­ра­жа­ла Аха­ву в мер­зо­стях, душа моя; увы, ты сде­ла­лась жили­щем плот­ских нечи­стот и постыд­ным сосу­дом стра­стей; но воз­дох­ни из глу­би­ны сво­ей и пове­дай Богу гре­хи свои.] (3Цар.16:30)

Заключи́ся тебе́ не́бо, душе́, и глад Бо́жий пости́же тя, егда́ Илии́ Фесви́тянина я́коже Ахаа́в, не покори́ся словесе́м ино­гда́, но Сара́ффии уподо́бився, напита́й проро́чу ду́шу.

[Заклю­чи­лось небо для тебя, душа, и голод от Бога послан на тебя, как неко­гда на Аха­ва за то, что он не послу­шал слов Илии Фес­фи­тя­ни­на; но ты под­ра­жай вдо­ве Сарепт­ской, напи­тай душу про­ро­ка.] (З Цар.17:1, 8–9)

Попа­ли́ Илия́ ино­гда́ два́щи пятьдеся́т Иезаве́линых, егда́ сту́дныя проро́ки погу­би́, во обличе́ние Ахаа́вово, но бе́гай подража́ния двою́, душе́, и укрепля́йся.

[Илия попа­лил неко­гда два­жды по пять­де­сят слу­жи­те­лей Иеза­ве­ли, когда истреб­лял гнус­ных про­ро­ков ее в обли­че­ние Аха­ва; но ты, душа, избе­гай под­ра­жа­ния обо­им им и кре­пись в воз­дер­жа­нии.] (4Цар.1:10–15)

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице Про́стая, Неразде́льная, Единосу́щная, и Есте­ство́ еди́но, Све́тове и Свет, и Свя́та Три: и Еди́но Свя́то пое́тся Бог Тро́ица. Но воспо́й, просла́ви Живо́т и Живо­ты́, душе́, всех Бо́га.

[Тро­и­ца Про­стая, Нераз­дель­ная, Еди­но­сущ­ная, и одно Боже­ство, Све­ты и Свет, Три Свя­ты и Одно Лицо Свя­то, Бог-Тро­и­ца, вос­пе­ва­е­мая в пес­но­пе­ни­ях; вос­пой же и ты, душа, про­славь Жизнь и Жиз­ни – Бога всех.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пое́м Тя, благослови́м Тя, покланя́емся Ти, Богороди́тельнице, я́ко неразде́льныя Тро́ицы, поро­ди­ла́ еси́ еди́наго Хри­ста́ Бо́га, и Сама́ отве́рзла еси́ нам су́щим на зем­ли́ небе́сная.

[Вос­пе­ва­ем Тебя, бла­го­слов­ля­ем Тебя, покло­ня­ем­ся Тебе, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, ибо Ты роди­ла Одно­го из Нераз­дель­ной Тро­и­цы, Хри­ста Бога, и Сама откры­ла для нас, живу­щих на зем­ле, небес­ные обители.]

Песнь 6

Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, и воз­ве­де́ от тли живо́т мой.

[От все­го серд­ца мое­го я воз­звал к мило­серд­но­му Богу, и Он услы­шал меня из ада пре­ис­под­не­го и воз­звал жизнь мою от погибели.]

Воста́ни и побо­ри́, я́ко Иису́с Амали́ка, плотски́я стра́сти, и гаваони́ты, ле́стныя по́мыслы при́сно побежда́ющи.

[Вос­стань и побеж­дай плот­ские стра­сти, как Иисус Ама­ли­ка, все­гда побеж­дая и гава­о­ни­тян – обо­льсти­тель­ные помыс­лы.] (Исх.17:8. Нав.8:21)

Прейди́, вре́мене теку́щее есте­ство́, я́ко пре́жде ковче́г, и зем­ли́ о́ныя бу́ди во одержа́нии обетова́ния, душе́, Бог повелева́ет.

[Душа, Бог пове­ле­ва­ет: перей­ди, как неко­гда ков­чег Иор­дан, теку­щее по сво­е­му суще­ству вре­мя и сде­лай­ся обла­да­тель­ни­цею обе­щан­ной зем­ли.] (Нав.3:14–17)

Я́ко спасл еси́ Пет­ра́ возопи́вша, спа­си́, предвари́в мя, Спа́се, от зве́ря изба́ви, просте́р Твою́ ру́ку, и воз­ве­ди́ из глу­би­ны́ грехо́вныя.

[Подоб­но тому как Ты спас Пет­ра, воз­звав­ше­го, поспе­ши, Спа­си­тель, спа­сти и меня, избавь меня от чудо­ви­ща, про­стер­ши Свою руку, и выве­ди из глу­би­ны гре­ха.] (Мф.14:31)

Приста́нище Тя вем ути́шное, Влады́ко, Влады́ко Хри­сте́, но от незаходи́мых глуби́н гре­ха́, и отча́яния мя предвари́в изба́ви.

[Тихое при­ста­ни­ще вижу в Тебе, Вла­ды­ка, Вла­ды­ка Хри­сте, поспе­ши же изба­вить меня от непро­хо­ди­мых глу­бин гре­ха и отчаяния.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ица есмь про́ста, неразде́льна, разде́льна Ли́чне, и Еди́ница есмь Естество́м соедине́на, Оте́ц глаго́лет, и Сын, и Боже́ственный Дух.

[Я – Тро­и­ца Несо­став­ная, Нераз­дель­ная, раз­дель­ная в лицах, и Еди­ни­ца, соеди­нен­ная по суще­ству; сви­де­тель­ству­ет Отец, Сын и Боже­ствен­ный Дух.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, воображе́нна по нам, Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.

[Чре­во Твое роди­ло нам Бога, при­няв­ше­го наш образ; Его, как Созда­те­ля все­го мира, моли, Бого­ро­ди­ца, что­бы по молит­вам Тво­им нам оправдаться.]

Го́споди, поми́луй (три­жды). Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 6:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. Вос­пря­ни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, вез­де́ сый и вся́ исполня́яй.

[Душа моя, душа моя, вос­стань, что ты спишь? Конец при­бли­жа­ет­ся, и ты сму­тишь­ся; про­бу­дись же, что­бы поща­дил тебя Хри­стос Бог, Вез­де­су­щий и все наполняющий.]

Песнь 2

Ирмос: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, и вос­пою́ Хри­ста́, от Де́вы пло́тию прише́дшаго.

[Внем­ли, небо, я буду воз­ве­щать и вос­пе­вать Хри­ста, при­шед­ше­го во пло­ти от Девы.]

Поползо́хся, я́ко Дави́д, блу́дно, и оскверни́хся, но омы́й и мене́, Спа́се, слеза́ми.

[От невоз­дер­жа­ния, как Давид, я пал и осквер­нил­ся, но омой и меня, Спа­си­тель, сле­за­ми.] (2Цар.11:4)

Ни слез, ниже́ покая́ния и́мам, ниже́ умиле́ния, Сам ми сия́, Спа́се, я́ко Бог да́руй.

[Ни слез, ни пока­я­ния, ни уми­ле­ния нет у меня; Сам Ты, Спа­си­тель, как Бог, даруй мне это.]

Погуби́х первозда́нную добро́ту и благоле́пие мое́, и ны́не лежу́ наг, и стыжду́ся.

[Погу­бил я пер­во­здан­ную кра­со­ту и бла­го­об­ра­зие мое и теперь лежу обна­жен­ным и стыжусь.]

Дверь Твою́ не затво­ри́ мне тогда́, Го́споди, Го́споди, но отве́рзи ми сию́ ка́ющемуся Тебе́.

[Не затво­ри пре­до мною теперь дверь Твою, Гос­по­ди, Гос­по­ди, но отво­ри ее для меня, каю­ще­го­ся Тебе.] (Мф.7:21–23; 25:11)

Вну­ши́ воздыха́ния души́ моея́, и о́чию мое́ю при­и­ми́ ка́пли, Спа́се, и спа­си́ мя.

[Внем­ли, Спа­си­тель, сте­на­ни­ям души моей, при­ми сле­зы очей моих и спа­си меня.]

Человеколю́бче, хотя́й всем спасти́ся, Ты воз­зо­ви́ мя, и при­и­ми́ я́ко Благ ка́ющагося.

[Чело­ве­ко­лю­бец, жела­ю­щий всем спа­се­ния, Ты при­зо­ви меня и при­ми, как Бла­гий, каю­ще­го­ся.] (1Тим.2:4)

При­пев: Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на Всепе́тая, моли́ приле́жно, во е́же спасти́ся нам.

[Пре­чи­стая Бого­ро­ди­це Дева, Ты Одна, все­ми вос­пе­ва­е­мая, усерд­но моли о нашем спасении.]

Иный ирмос: Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, ма́нну одожди́вый и во́ду из ка́мене источи́вый дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м, десни́цею еди́ною и кре́постию Мое́ю.

[Види­те, види­те, что Я – Бог, в древ­но­сти нис­по­слав­ший ман­ну и исто­чив­ший воду из кам­ня наро­ду Мое­му в пустыне – одним Сво­им все­мо­гу­ще­ством.] (Исх.16:14; 17:6)

Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, внуша́й, душе́ моя́, Го́спода вопию́ща, и удали́ся пре́жняго гре­ха́, и бо́йся я́ко неумы́тнаго, и я́ко Судии́ и Бо́га.

[Види­те, види­те, что Я – Бог. Вни­май, душа моя, взы­ва­ю­ще­му Гос­по­ду, оставь преж­ний грех и убой­ся как пра­вед­но­го Судию и Бога.]

Кому́ уподо́билася еси́, многогре́шная душе́, то́кмо пе́рвому Ка́ину и Ламе́ху о́ному, каменова́вшая те́ло злоде́йствы, и уби́вшая ум безслове́сными стремле́ньми.

[Кому упо­до­би­лась ты, мно­го­греш­ная душа, как не пер­во­му Каи­ну и тому Ламе­ху, жесто­ко ока­ме­нив тело зло­де­я­ни­я­ми и убив ум без­рас­суд­ны­ми стрем­ле­ни­я­ми.] (Быт.4:1–26)

Вся пре́жде зако́на прете́кши, о душе́, Си́фу не уподо́билася еси́, ни Ено́са подража́ла еси́, ни Ено́ха преложе́нием, ни Но́я, но яви́лася еси́ убо́га пра́ведных жи́зни.

[Имея в виду всех, жив­ших до зако­на, о душа, не упо­до­би­лась ты Сифу, не под­ра­жа­ла ни Ено­су, ни Ено­ху через пре­се­ле­ние духов­ное, ни Ною, но ока­за­лась чуж­дой жиз­ни пра­вед­ни­ков.] (Быт.5:1–32)

Еди́на отве́рзла еси́ хля́би гне́ва, Бо́га тво­е­го́, душе́ моя́, и потопи́ла еси́ всю, я́коже зе́млю плоть, и дея́ния и житие́, и пре­бы­ла́ еси́ вне спаси́тельнаго ковче́га.

[Ты одна, душа моя, откры­ла без­дны гне­ва Бога сво­е­го и пото­пи­ла, как зем­лю, всю плоть, и дела, и жизнь, и оста­лась вне спа­си­тель­но­го ков­че­га.] (Быт.7:1–24)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Всем усе́рдием и любо́вию при­тек­ла́ еси́ Хри­сту́, пе́рвый гре­ха́ путь отвра́щши, и в пусты́нях непроходи́мых пита́ющися, и Того́ чи́сте соверша́ющи Боже́ственныя за́поведи.

[Оста­вив преж­ний путь гре­ха, ты со всем усер­ди­ем и любо­вью при­бег­ла ко Хри­сту, живя в непро­хо­ди­мых пусты­нях и в чисто­те испол­няя Боже­ствен­ные Его заповеди.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льная, Несозда́нная Тро́ице, Неразде́льная Еди́нице, ка́ющася мя при­и­ми́, согреши́вша спа­си́, Твое́ есмь созда́ние, не пре́зри, но поща­ди́ и изба́ви о́гненнаго мя осужде́ния.

[Без­на­чаль­ная Несо­здан­ная Тро­и­ца, Нераз­дель­ная Еди­ни­ца, при­ми меня каю­ще­го­ся, спа­си согре­шив­ше­го, я – Твое созда­ние, не пре­зри, но поща­ди и избавь меня от осуж­де­ния в огонь.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Влады́чице, Богороди́тельнице, Наде́ждо к Тебе́ притека́ющих, и приста́нище су́щих в бу́ри, Ми́лостиваго и Созда́теля и Сы́на Тво­е­го́ уми́лостиви и мне моли́твами Твои́ми.

[Пре­чи­стая Вла­ды­чи­ца, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, Надеж­да при­бе­га­ю­щих к Тебе и при­ста­ни­ще для застиг­ну­тых бурей, Тво­и­ми молит­ва­ми при­к­ло­ни на милость и ко мне Мило­сти­во­го Твор­ца и Сына Твоего.]

Песнь 5

Ирмос: От нощи́ у́тренююща, Человеколю́бче, про­све­ти́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

[От ночи бодр­ству­ю­ще­го, про­све­ти меня, молю, Чело­ве­ко­лю­бец, путе­во­ди меня в пове­ле­ни­ях Тво­их и научи меня, Спа­си­тель, испол­нять Твою волю.] (Пс.62:2; 118:35)

Я́ко тя́жкий нра́вом, фарао́ну го́рькому бых, Влады́ко, Иан­ни́, и Иам­ври́, душе́ю и те́лом, и погруже́н умо́м, но помо­зи́ ми.

[По упор­ству я стал как жесто­кий нра­вом фара­он, Вла­ды­ко, по душе и телу я – Иан­ний и Иам­врий, и по уму погряз­ший, но помо­ги мне.] (Исх.7:11. 2Тим.3:8)

Ка́лу примеси́хся, окая́нный, умо́м, омы́й мя, Влады́ко, ба́нею мои́х слез, молю́ Тя, пло́ти моея́ оде́жду убели́в я́ко снег.

[Загряз­нил я, несчаст­ный, свой ум, но омой меня, Вла­ды­ко, в купе­ли слез моих молю Тебя, и убе­ли, как снег, одеж­ду пло­ти моей.]

А́ще испыта́ю моя́ дела́, Спа́се, вся́каго челове́ка превозше́дша греха́ми себе́ зрю, я́ко ра́зумом му́дрствуяй согреши́х, не неве́дением.

[Когда иссле­дую свои дела, Спа­си­тель, то вижу, что пре­взо­шел я гре­ха­ми всех людей, ибо я гре­шил с разум­ным созна­ни­ем, а не по неведению.]

Поща­ди́, поща­ди́, Го́споди, созда́ние Твое́, согреши́х, осла́би ми, я́ко естество́м чи́стый Сам сый еди́н, и ин ра́зве Тебе́ никто́же есть кро­ме́ скве́рны.

[Поща­ди, Гос­по­ди, поща­ди, созда­ние Твое: я согре­шил, про­сти мне, ибо толь­ко Ты один чист по при­ро­де, и никто, кро­ме Тебя, не чужд нечистоты.]

Мене́ ра́ди Бог сый, вообрази́лся еси́ в мя, показа́л еси́ чуде­са́, исцели́в прокаже́нныя, и разсла́бленнаго стягну́в, кровоточи́выя ток уста́вил еси́, Спа́се, прикоснове́нием риз.

[Ради меня, будучи Богом, Ты при­нял мой образ, Спа­си­тель, и, совер­шая чуде­са, исце­лял про­ка­жен­ных, укреп­лял рас­слаб­лен­ных, оста­но­вил кро­во­те­че­ние у кро­во­то­чи­вой при­кос­но­ве­ни­ем одеж­ды.] (Мф.9:20. Мк.5:25–27. Лк.8:43–44)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Струи́ Иорда́нския преше́дши, обре­ла́ еси́ поко́й безболе́зненный, пло́ти сла́сти избежа́вши, ея́же и нас изми́ твои́ми моли́твами, преподо́бная.

[Ты пере­шла поток Иор­дан­ский и при­об­ре­ла покой без­бо­лез­нен­ный, оста­вив плот­ское удо­воль­ствие, от кото­ро­го избавь и нас тво­и­ми молит­ва­ми, преподобная.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га, Свят, Свят, Свят еси́ О́тче, Сы́не, и Ду́ше, про́стое Суще­ство́, Еди́нице при́сно покланя́емая.

[Тебя, Пре­свя­тая Тро­и­ца, про­слав­ля­ем за Еди­но­го Бога: Свят, Свят, Свят Отец, Сын и Дух, Про­стое Суще­ство, Еди­ни­ца веч­но поклоняемая.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная безму́жная Ма́ти Де́во, Бог созда́вый ве́ки, и соеди­ни́ Себе́ челове́ческое естество́.

[В Тебе, Нетлен­ная, не познав­шая мужа Матерь-Дево, облек­ся в мой состав сотво­рив­ший мир Бог и соеди­нил с Собою чело­ве­че­скую природу.]

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: