Последование Воскресных Изобразительных, вместо Литургии, глас 3. Для домашнего (келейного) совершения


Глас 1

Про­ки­мен: Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, / я́коже упова́хом на Тя.

Пере­вод: Да будет, Гос­по­ди, милость Твоя на нас, / как мы упо­ва­ем на Тебя (Пс.32:22).

Стих: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

Пере­вод: Радуй­тесь, пра­вед­ные, о Гос­по­де – пра­вым подо­ба­ет хва­ла (Пс.32:1).

Алли­лу­иа: Бог дая́й отмще́ние мне и покори́вый лю́ди под мя.

Пере­вод: Бог совер­ша­ет мще­ние за меня и поко­ря­ет наро­ды мне (Пс.17:48).

Стих: Велича́яй спасе́ния царе́ва и творя́й ми́лость хри­сту́ Сво­е­му́ Дави́ду и се́мени его́ до ве́ка.

Пере­вод: Вели­че­ствен­но спа­са­ет царя и тво­рит милость пома­зан­ни­ку Сво­е­му Дави­ду и семе­ни его наве­ки (Пс.17:51).

Глас 2

Про­ки­мен: Кре́пость моя́ и пе́ние мое́ Госпо́дь, / и бысть мне во спасе́ние.

Пере­вод: Кре­пость моя и пение моё Гос­подь, / и Он мне во спа­се­ние (Пс.117:14).

Стих: Наказу́я нака­за́ мя Госпо́дь, сме́рти же не пре­да­де́ мя.

Пере­вод: Настав­ляя, нака­зал меня Гос­подь, смер­ти же не пре­дал меня (Пс.117:18).

Алли­лу­иа: Услы́шит тя Госпо́дь в день печа́ли, защи́тит тя и́мя Бо́га Иа́ковля.

Пере­вод: Да услы­шит тебя Гос­подь в день печа­ли, да защи­тит тебя имя Бога Иако­ва (Пс.19:2).

Стих: Го́споди, спа­си́ царя́ и услы́ши ны, во́ньже а́ще день призове́м Тя.

Пере­вод: Гос­по­ди, спа­си царя и услышь нас в день, когда мы при­зо­вём Тебя (Пс.19:10).

Тропарь пророчества, глас 6.

Благоутро́бне, долготерпели́ве, Вседержи́телю Го́споди, низпосли́ ми́лость Твою́ на лю́ди Твоя́.

Сла́ва, и ны́не: тойжде.

Прокимен, глас 6.

Госпо́дь воцари́ся, / да ра́дуется земля́. Стих: Да веселя́тся о́строви мно́зи.

Пророчества Исаина чтение.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь Бог, сотвори́вый не́бо, и водрузи́вый е́, утвержде́й зе́млю, и я́же на ней, и дая́й дыха́ние лю́дем, и́же на ней, и дух ходя́щим на ней. Аз Госпо́дь Бог, призва́х тя в пра́вде, и удержу́ за ру́ку твою́, и укреплю́ тя, и дах тя в заве́т ро́да Изра́илева, во свет язы́ков, отве́рсти о́чи слепы́х, извести́ от уз свя́занныя, и из до́му темни́цы, и седя́щия во тьме. Аз Госпо́дь Бог, сие́ Мое́ есть и́мя, сла́вы Моея́ ино́му не дам, ниже́ доброде́телей Мои́х истука́нным. Я́же из нача́ла, се приидо́ша, и но́вая, я́же Аз возвещу́, и пре́жде не́же возвести́ти, яви́шася вам. Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, нача́льство Его́, просла́вите и́мя Его́ от коне́ц земли́, сходя́щии в мо́ре, и пла́вающии по нему́, о́строви и живу́щии на них. Возвесели́ся пусты́не, и ве́си ея́, придво́рия, и живу́щии в Кида́ре, возвеселя́тся живу́щии на ка́мени, от кра́я гор возопию́т. Дадя́т Бо́гу сла́ву, доброде́тели Его́ во о́стровех возвестя́т. Госпо́дь Бог сил изы́дет, и сокруши́т рать, воздви́гнет рве́ние, и возопие́т на враги́ Своя́ с кре́постию. Молча́х, еда́ и всегда́ умолчу́, и потерплю́? Терпе́х я́ко ражда́ющая, истреблю́ и изсушу́ вку́пе, опустошу́ го́ры и хо́лми, и вся́ку траву́ их изсушу́, и положу́ ре́ки во о́стровы, и лу́ги изсушу́. И наведу́ слепы́я на путь, его́же не ви́деша, и по стезя́м, и́хже не зна́ша, ходи́ти сотворю́ им, сотворю́ им тьму во свет, и стро́потная в пра́вая. Сия́ глаго́лы сотворю́, и не оста́влю их.

Прокимен, глас 6.

Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, я́ко ди́вна сотвори́ Госпо́дь, / спасе́ Его́ десни́ца Его́. Стих: Ви́деша вси концы́ земли́ спасе́ние Бо́га на́шего.

На 9-м часе кафизма 11-я.

В ЧЕТВЕРТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ ВЕЧЕРА

По предначинательном стихословим, вместо, Ко Го́споду внегда́ скорбе́ти ми, кафисму 18. Клеплет же светильничное поскору, труда ради бденнаго. На Го́споди воззва́х, поставим стихов, 10.

И поем самогласен, дважды. Глас 8:

Самовла́стно совлеко́хся, / пе́рвым мои́м преступле́нием, / доброде́телей благоле́пия, / облеко́хся же в сие́ а́бие / ко мне снизхожде́нием Твои́м, Сло́ве Бо́жий. / Не презре́л бо мя еси́ в лю́тых страсте́х впа́дша, / и разбо́йнически на пути́ попра́на, / но всекре́пкою Твое́ю си́лою снабде́в мя, / заступле́ния сподо́бил еси́, Многоми́лостиве.

Мученичен: Му́ченицы Госпо́дни, / вся́ко ме́сто освяща́ете, / и всяк неду́г врачу́ете, / и ны́не моли́те, / изба́витися се́тей вра́жиих душа́м на́шим, мо́лимся.

Ины стихиры, глас 1. Подобен: Всехвальнии мученицы:

Пригвожде́н, Го́споди, на Кресте́, / Ада́мово рукописа́ние Боже́ственным копие́м растерза́л еси́, / те́мже расто́ргни у́зы моя́, Сло́ве, / я́ко да Тебе́ хвале́ния же́ртву пожру́ ве́рою, ра́дуяся, / вре́мя благоприя́тное поста́ ны́не обреты́й, / е́же всех во спасе́ние показа́л еси́.

Поще́ния све́тлостию иногда́ Моисе́й сия́я, / сла́ву Бо́жию ви́де, / сему́ поревнова́вши смире́нная, душе́ моя́, / на Кресте́ распросте́ршему дла́ни тебе́ ра́ди бла́гостию, / де́лы угоди́, воздержа́нием и моли́твою, / я́ко да улучи́ши Боже́ственное наслажде́ние.

Ина стихира, глас 6. Подобен: Архангельски воспоим:

Животворя́щему покланя́ющеся Твоему́ Кресту́, / неизрече́нныя к нам безме́рныя Твоея́ бла́гости, Христе́, / и тем просвети́вше ду́ши, воспева́ем Тя непреста́нно, / прося́ще благоду́шно, ра́достию сконча́ти по́прище поще́ния, / и дости́гнути стра́сти Твоя́ воспе́ти, Го́споди, / и́миже спасл еси́ ны.

И в Минеи 4. Сла́ва, и ны́не, Крестобогородичен.

Вход. Све́те ти́хий:

Прокимен, глас 7.

Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, / и покланя́йтеся подно́жию но́гу Его́, я́ко свя́то есть. Стих: Госпо́дь воцари́ся, да гне́ваются лю́дие.

Бытия чтение.

Рече́ Госпо́дь: вопль содо́мский и гомо́ррский умно́жися ко Мне, и греси́ их вели́цы зело́; соше́д у́бо узрю́, а́ще по во́плю их гряду́щему ко Мне соверша́ются; а́ще же ни, да разуме́ю. И обрати́вшеся отту́ду, му́жие приидо́ша в Содо́м; Авраа́м же еще́ бя́ше стоя́й пред Го́сподем. И прибли́жився, Авраа́м рече́: погуби́ши ли пра́веднаго с нечести́вым, и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый? А́ще бу́дут пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, погуби́ши ли я́? Не пощади́ши ли всего́ ме́ста пяти́десяти ра́ди пра́ведных, а́ще бу́дут в нем? Ника́коже Ты сотвори́ши по глаго́лу сему́, е́же уби́ти пра́ведника с нечести́вым, и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый: ника́коже. Судя́й всей земли́, не сотвори́ши ли суда́? Рече́ же Госпо́дь: а́ще бу́дут в Содо́мех пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, оста́влю весь град и все ме́сто их ра́ди. И отвеща́в, Авраа́м рече́: ны́не нача́х глаго́лати ко Го́споду моему́, аз же есмь земля́ и пе́пел; а́ще же ума́лятся пятьдеся́т пра́ведницы в четы́редесять пять, погуби́ши ли четы́редесяти пяти́х ра́ди весь град? И рече́: не погублю́, а́ще обря́щу та́мо четы́редесять пять. И приложи́ еще́ глаго́лати к Нему́, и рече́: а́ще же обря́щутся та́мо четы́редесять? И рече́: не погублю́ ра́ди четы́редесяти. И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю? А́ще же обря́щется та́мо три́десять? И рече́: не погублю́ три́десятих ра́ди. И рече́: поне́же и́мам глаго́лати ко Го́споду, а́ще же обря́щутся та́мо два́десять? И рече́: не погублю́, а́ще обря́щутся та́мо два́десять. И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю еще́ еди́ною? А́ще же обря́щутся та́мо де́сять? И рече́: не погублю́ десяти́х ра́ди. Оты́де же Госпо́дь, я́ко преста́ глаго́ля ко Авраа́му, и Авраа́м возврати́ся на ме́сто свое́.

Прокимен, глас 6.

Воскли́кните Го́сподеви / вся земля́. Стих: Рабо́тайте Го́сподеви в весе́лии.

Притчей чтение.

Прие́мляй наказа́ние, во благи́х бу́дет, храня́й же обличе́ния, умудри́тся. И́же храни́т своя́ пути́, соблюда́ет свою́ ду́шу, любя́й же живо́т свой, щади́т своя́ уста́, пре́жде сокруше́ния предваря́ет досажде́ние, пре́жде же паде́ния, злопомышле́ние. Лу́чше кроткоду́шен со смире́нием, не́жели и́же разделя́ет коры́сти с досади́тельми. Разу́мный в ве́щех, обрета́тель благи́х, наде́яйся же на Го́спода, блаже́н. Прему́дрыя и разу́мныя злы́ми нари́чут, сла́дции же в словеси́, мно́жае услы́шани бу́дут. Исто́чник живо́тен ра́зум стяжа́вшим, наказа́ние же безу́мных зло. Се́рдце прему́драго уразуме́ет я́же от свои́х ему́ уст, во устна́х же но́сит ра́зум. Со́тове медо́внии, словеса́ до́брая, сла́дость же их исцеле́ние души́. Суть путие́ мня́щиися пра́ви бы́ти му́жу, оба́че после́дняя их зрят во дно а́дово. Муж в труде́х тружда́ется себе́, и изнужда́ет поги́бель свою́, стропти́вый во свои́х уста́х но́сит поги́бель. Муж безу́мен копа́ет себе́ зла́я, и во устна́х свои́х сокро́виществует огнь. Муж стропти́вый разсыла́ет зла́я, и свети́льник льсти вжига́ет злым, и разлуча́ет дру́ги. Муж законопресту́пен прельща́ет дру́ги, и отво́дит их в пути́ небла́ги. Утвержда́яй о́чи свои́, мы́слит развраще́нная, грызы́й же устне́ свои́, определя́ет вся зла́я, сей пещь есть зло́бы. Вене́ц хвалы́ ста́рость, на путе́х же пра́вды обрета́ется. Лу́чше муж долготерпели́в па́че кре́пкаго, и муж ра́зум име́яй па́че земледе́льца вели́каго, удержава́яй же гнев, па́че взе́млющаго град. В не́дра вхо́дят вся непра́ведным, от Го́спода же вся пра́ведная. Лу́чше укру́х хле́ба с сла́стию в ми́ре, не́жели дом испо́лнен мно́гих благи́х, и непра́ведных жертв с бра́нию. Раб смы́слен облада́ет влады́ки безу́мными, в бра́тиях же раздели́т име́ние на ча́сти. Я́коже искуша́ется в пещи́ сребро́ и зла́то, та́ко избра́нная сердца́ у Го́спода. Злый послу́шает язы́ка законопресту́пных, пра́ведный же не внима́ет устна́м лжи́вым. Руга́яйся убо́гому, раздража́ет сотво́ршаго его́, ра́дуяйся же о погиба́ющем, не обезвини́тся, ми́луяй же поми́лован бу́дет. Вене́ц ста́рых ча́да чад, похвала́ же ча́дом отцы́ их. Ве́рному весь мир бога́тство, неве́рному же ниже́ пе́нязь. Не прили́чны суть безу́мному устне́ ве́рны, ниже́ пра́ведному устне́ лжи́вы. Мзда благода́тей наказа́ние употребля́ющим, и а́може а́ще обрати́тся, успе́ет. И́же таи́т оби́ды, и́щет любве́, а и́же ненави́дит скрыва́ти, разлуча́ет дру́ги и дома́шния. Сокруша́ет преще́ние се́рдце му́драго, безу́мный же бие́мь не чу́вствует ран. Прекосло́вия воздви́жет всяк злый, Госпо́дь же А́нгела неми́лостна по́слет нань. Впаде́т попече́ние му́жу смы́сленну, безу́мнии же размышля́ют зла́я. Не воздае́т зла́я за блага́я, не подви́гнутся зла́я из до́му его́. Власть дае́т словесе́м нача́ло пра́вды, предводи́тельствует же ску́дости пря и брань. И́же су́дит пра́веднаго непра́ведным и непра́веднаго же пра́ведным нечи́ст и ме́рзок у Го́спода. Вску́ю бя́ше име́ние безу́мному, стяжа́ти бо прему́дрости безсе́рдый не мо́жет. И́же высо́к твори́т свой дом, и́щет сокруше́ния, остроптева́яй же учи́тися, впаде́т в зла́я. На вся́кое вре́мя друг да бу́дет тебе́, бра́тия же в ну́ждах поле́зни да бу́дут.

И прочее последование Преждеосвященных, в немже причащаемся и святых Христовых Таинств. На трапезе же ядим елей и вино пием, труда ради бденнаго. В Студитове же Уставе повелевает сухо ясти всю тую неделю, паче иных, яко дние плача суть, а не праздника: в сих бо убо пети должно есть и Аллилуиа. Во святыя же горы Типице разсуждает, на святых мученик 40, на Предтечевы главы обретение, и в среду Крестопоклонную, и на Великий канон, и на Неседальное, ясти два варения с елеем, и испивати по две чаши вина. Сия же назнаменовахом любви вашей от обоих, да произволяяй спастися, благоугоднейшее пред Богом избирает.

Подобает ведати, яко аще случится Благовещение Пресвятыя Богородицы в сей день, поется последование Великаго канона прежде, с понедельника во вторник, сиречь в понедельник вечера. Праздник же бывает непреложный.

В ПЯТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ НА 6-М ЧАСЕ

Благоутро́бне, долготерпели́ве, Вседержи́телю Го́споди, низпосли́ ми́лость Твою́ на лю́ди Твоя́.

Сла́ва, и ны́не: тойжде.

Прокимен, глас 6.

Госпо́дь воцари́ся, / да ра́дуется земля́. Стих: Да веселя́тся о́строви мно́зи.

Пророчества Исаина чтение.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь Бог, сотвори́вый не́бо, и водрузи́вый е́, утвержде́й зе́млю, и я́же на ней, и дая́й дыха́ние лю́дем, и́же на ней, и дух ходя́щим на ней. Аз Госпо́дь Бог, призва́х тя в пра́вде, и удержу́ за ру́ку твою́, и укреплю́ тя, и дах тя в заве́т ро́да Изра́илева, во свет язы́ков, отве́рсти о́чи слепы́х, извести́ от уз свя́занныя, и из до́му темни́цы, и седя́щия во тьме. Аз Госпо́дь Бог, сие́ Мое́ есть и́мя, сла́вы Моея́ ино́му не дам, ниже́ доброде́телей Мои́х истука́нным. Я́же из нача́ла, се приидо́ша, и но́вая, я́же Аз возвещу́, и пре́жде не́же возвести́ти, яви́шася вам. Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, нача́льство Его́, просла́вите и́мя Его́ от коне́ц земли́, сходя́щии в мо́ре, и пла́вающии по нему́, о́строви и живу́щии на них. Возвесели́ся пусты́не, и ве́си ея́, придво́рия, и живу́щии в Кида́ре, возвеселя́тся живу́щии на ка́мени, от кра́я гор возопию́т. Дадя́т Бо́гу сла́ву, доброде́тели Его́ во о́стровех возвестя́т. Госпо́дь Бог сил изы́дет, и сокруши́т рать, воздви́гнет рве́ние, и возопие́т на враги́ Своя́ с кре́постию. Молча́х, еда́ и всегда́ умолчу́, и потерплю́? Терпе́х я́ко ражда́ющая, истреблю́ и изсушу́ вку́пе, опустошу́ го́ры и хо́лми, и вся́ку траву́ их изсушу́, и положу́ ре́ки во о́стровы, и лу́ги изсушу́. И наведу́ слепы́я на путь, его́же не ви́деша, и по стезя́м, и́хже не зна́ша, ходи́ти сотворю́ им, сотворю́ им тьму во свет, и стро́потная в пра́вая. Сия́ глаго́лы сотворю́, и не оста́влю их.

Прокимен, глас 6.

Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, я́ко ди́вна сотвори́ Госпо́дь, / спасе́ Его́ десни́ца Его́. Стих: Ви́деша вси концы́ земли́ спасе́ние Бо́га на́шего.

На 9-м часе кафизма 11-я.

В ЧЕТВЕРТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ ВЕЧЕРА

По предначинательном стихословим, вместо, Ко Го́споду внегда́ скорбе́ти ми, кафисму 18. Клеплет же светильничное поскору, труда ради бденнаго. На Го́споди воззва́х, поставим стихов, 10.

И поем самогласен, дважды. Глас 8:

Самовла́стно совлеко́хся, / пе́рвым мои́м преступле́нием, / доброде́телей благоле́пия, / облеко́хся же в сие́ а́бие / ко мне снизхожде́нием Твои́м, Сло́ве Бо́жий. / Не презре́л бо мя еси́ в лю́тых страсте́х впа́дша, / и разбо́йнически на пути́ попра́на, / но всекре́пкою Твое́ю си́лою снабде́в мя, / заступле́ния сподо́бил еси́, Многоми́лостиве.

Мученичен: Му́ченицы Госпо́дни, / вся́ко ме́сто освяща́ете, / и всяк неду́г врачу́ете, / и ны́не моли́те, / изба́витися се́тей вра́жиих душа́м на́шим, мо́лимся.

Ины стихиры, глас 1. Подобен: Всехвальнии мученицы:

Пригвожде́н, Го́споди, на Кресте́, / Ада́мово рукописа́ние Боже́ственным копие́м растерза́л еси́, / те́мже расто́ргни у́зы моя́, Сло́ве, / я́ко да Тебе́ хвале́ния же́ртву пожру́ ве́рою, ра́дуяся, / вре́мя благоприя́тное поста́ ны́не обреты́й, / е́же всех во спасе́ние показа́л еси́.

Поще́ния све́тлостию иногда́ Моисе́й сия́я, / сла́ву Бо́жию ви́де, / сему́ поревнова́вши смире́нная, душе́ моя́, / на Кресте́ распросте́ршему дла́ни тебе́ ра́ди бла́гостию, / де́лы угоди́, воздержа́нием и моли́твою, / я́ко да улучи́ши Боже́ственное наслажде́ние.

Ина стихира, глас 6. Подобен: Архангельски воспоим:

Животворя́щему покланя́ющеся Твоему́ Кресту́, / неизрече́нныя к нам безме́рныя Твоея́ бла́гости, Христе́, / и тем просвети́вше ду́ши, воспева́ем Тя непреста́нно, / прося́ще благоду́шно, ра́достию сконча́ти по́прище поще́ния, / и дости́гнути стра́сти Твоя́ воспе́ти, Го́споди, / и́миже спасл еси́ ны.

И в Минеи 4. Сла́ва, и ны́не, Крестобогородичен.

Вход. Све́те ти́хий:

Прокимен, глас 7.

Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, / и покланя́йтеся подно́жию но́гу Его́, я́ко свя́то есть. Стих: Госпо́дь воцари́ся, да гне́ваются лю́дие.

Бытия чтение.

Рече́ Госпо́дь: вопль содо́мский и гомо́ррский умно́жися ко Мне, и греси́ их вели́цы зело́; соше́д у́бо узрю́, а́ще по во́плю их гряду́щему ко Мне соверша́ются; а́ще же ни, да разуме́ю. И обрати́вшеся отту́ду, му́жие приидо́ша в Содо́м; Авраа́м же еще́ бя́ше стоя́й пред Го́сподем. И прибли́жився, Авраа́м рече́: погуби́ши ли пра́веднаго с нечести́вым, и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый? А́ще бу́дут пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, погуби́ши ли я́? Не пощади́ши ли всего́ ме́ста пяти́десяти ра́ди пра́ведных, а́ще бу́дут в нем? Ника́коже Ты сотвори́ши по глаго́лу сему́, е́же уби́ти пра́ведника с нечести́вым, и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый: ника́коже. Судя́й всей земли́, не сотвори́ши ли суда́? Рече́ же Госпо́дь: а́ще бу́дут в Содо́мех пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, оста́влю весь град и все ме́сто их ра́ди. И отвеща́в, Авраа́м рече́: ны́не нача́х глаго́лати ко Го́споду моему́, аз же есмь земля́ и пе́пел; а́ще же ума́лятся пятьдеся́т пра́ведницы в четы́редесять пять, погуби́ши ли четы́редесяти пяти́х ра́ди весь град? И рече́: не погублю́, а́ще обря́щу та́мо четы́редесять пять. И приложи́ еще́ глаго́лати к Нему́, и рече́: а́ще же обря́щутся та́мо четы́редесять? И рече́: не погублю́ ра́ди четы́редесяти. И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю? А́ще же обря́щется та́мо три́десять? И рече́: не погублю́ три́десятих ра́ди. И рече́: поне́же и́мам глаго́лати ко Го́споду, а́ще же обря́щутся та́мо два́десять? И рече́: не погублю́, а́ще обря́щутся та́мо два́десять. И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю еще́ еди́ною? А́ще же обря́щутся та́мо де́сять? И рече́: не погублю́ десяти́х ра́ди. Оты́де же Госпо́дь, я́ко преста́ глаго́ля ко Авраа́му, и Авраа́м возврати́ся на ме́сто свое́.

Прокимен, глас 6.

Воскли́кните Го́сподеви / вся земля́. Стих: Рабо́тайте Го́сподеви в весе́лии.

Притчей чтение.

Прие́мляй наказа́ние, во благи́х бу́дет, храня́й же обличе́ния, умудри́тся. И́же храни́т своя́ пути́, соблюда́ет свою́ ду́шу, любя́й же живо́т свой, щади́т своя́ уста́, пре́жде сокруше́ния предваря́ет досажде́ние, пре́жде же паде́ния, злопомышле́ние. Лу́чше кроткоду́шен со смире́нием, не́жели и́же разделя́ет коры́сти с досади́тельми. Разу́мный в ве́щех, обрета́тель благи́х, наде́яйся же на Го́спода, блаже́н. Прему́дрыя и разу́мныя злы́ми нари́чут, сла́дции же в словеси́, мно́жае услы́шани бу́дут. Исто́чник живо́тен ра́зум стяжа́вшим, наказа́ние же безу́мных зло. Се́рдце прему́драго уразуме́ет я́же от свои́х ему́ уст, во устна́х же но́сит ра́зум. Со́тове медо́внии, словеса́ до́брая, сла́дость же их исцеле́ние души́. Суть путие́ мня́щиися пра́ви бы́ти му́жу, оба́че после́дняя их зрят во дно а́дово. Муж в труде́х тружда́ется себе́, и изнужда́ет поги́бель свою́, стропти́вый во свои́х уста́х но́сит поги́бель. Муж безу́мен копа́ет себе́ зла́я, и во устна́х свои́х сокро́виществует огнь. Муж стропти́вый разсыла́ет зла́я, и свети́льник льсти вжига́ет злым, и разлуча́ет дру́ги. Муж законопресту́пен прельща́ет дру́ги, и отво́дит их в пути́ небла́ги. Утвержда́яй о́чи свои́, мы́слит развраще́нная, грызы́й же устне́ свои́, определя́ет вся зла́я, сей пещь есть зло́бы. Вене́ц хвалы́ ста́рость, на путе́х же пра́вды обрета́ется. Лу́чше муж долготерпели́в па́че кре́пкаго, и муж ра́зум име́яй па́че земледе́льца вели́каго, удержава́яй же гнев, па́че взе́млющаго град. В не́дра вхо́дят вся непра́ведным, от Го́спода же вся пра́ведная. Лу́чше укру́х хле́ба с сла́стию в ми́ре, не́жели дом испо́лнен мно́гих благи́х, и непра́ведных жертв с бра́нию. Раб смы́слен облада́ет влады́ки безу́мными, в бра́тиях же раздели́т име́ние на ча́сти. Я́коже искуша́ется в пещи́ сребро́ и зла́то, та́ко избра́нная сердца́ у Го́спода. Злый послу́шает язы́ка законопресту́пных, пра́ведный же не внима́ет устна́м лжи́вым. Руга́яйся убо́гому, раздража́ет сотво́ршаго его́, ра́дуяйся же о погиба́ющем, не обезвини́тся, ми́луяй же поми́лован бу́дет. Вене́ц ста́рых ча́да чад, похвала́ же ча́дом отцы́ их. Ве́рному весь мир бога́тство, неве́рному же ниже́ пе́нязь. Не прили́чны суть безу́мному устне́ ве́рны, ниже́ пра́ведному устне́ лжи́вы. Мзда благода́тей наказа́ние употребля́ющим, и а́може а́ще обрати́тся, успе́ет. И́же таи́т оби́ды, и́щет любве́, а и́же ненави́дит скрыва́ти, разлуча́ет дру́ги и дома́шния. Сокруша́ет преще́ние се́рдце му́драго, безу́мный же бие́мь не чу́вствует ран. Прекосло́вия воздви́жет всяк злый, Госпо́дь же А́нгела неми́лостна по́слет нань. Впаде́т попече́ние му́жу смы́сленну, безу́мнии же размышля́ют зла́я. Не воздае́т зла́я за блага́я, не подви́гнутся зла́я из до́му его́. Власть дае́т словесе́м нача́ло пра́вды, предводи́тельствует же ску́дости пря и брань. И́же су́дит пра́веднаго непра́ведным и непра́веднаго же пра́ведным нечи́ст и ме́рзок у Го́спода. Вску́ю бя́ше име́ние безу́мному, стяжа́ти бо прему́дрости безсе́рдый не мо́жет. И́же высо́к твори́т свой дом, и́щет сокруше́ния, остроптева́яй же учи́тися, впаде́т в зла́я. На вся́кое вре́мя друг да бу́дет тебе́, бра́тия же в ну́ждах поле́зни да бу́дут.

И прочее последование Преждеосвященных, в немже причащаемся и святых Христовых Таинств. На трапезе же ядим елей и вино пием, труда ради бденнаго. В Студитове же Уставе повелевает сухо ясти всю тую неделю, паче иных, яко дние плача суть, а не праздника: в сих бо убо пети должно есть и Аллилуиа. Во святыя же горы Типице разсуждает, на святых мученик 40, на Предтечевы главы обретение, и в среду Крестопоклонную, и на Великий канон, и на Неседальное, ясти два варения с елеем, и испивати по две чаши вина. Сия же назнаменовахом любви вашей от обоих, да произволяяй спастися, благоугоднейшее пред Богом избирает.

Подобает ведати, яко аще случится Благовещение Пресвятыя Богородицы в сей день, поется последование Великаго канона прежде, с понедельника во вторник, сиречь в понедельник вечера. Праздник же бывает непреложный.

В ПЯТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ НА 6-М ЧАСЕ

Глас 3

Про­ки­мен: По́йте Бо́гу на́шему, по́йте, / по́йте Царе́ви на́шему, по́йте.

Пере­вод: Пой­те Богу наше­му, пой­те, / пой­те Царю наше­му, пой­те. (Пс.46:7).

Стих: Вси язы́цы, восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом ра́дования.

Пере­вод: Все наро­ды, руко­пле­щи­те, вос­клик­ни­те Богу гла­сом радо­сти (Пс.46:2).

Алли­лу­иа: На Тя, Го́споди, упова́х, да не постыжу́ся во век.

Пере­вод: На Тебя, Гос­по­ди, я упо­ваю, да не посты­жусь вовек (Пс.30:2).

Стих: Бу́ди ми в Бо́га Защи́тителя и в дом прибе́жища, е́же спа­сти́ мя.

Пере­вод: Стань для меня Богом-Защит­ни­ком и домом при­бе­жи­ща, что­бы спа­сти меня (Пс.30:3).

Всенощная и Литургия. Глас 3-й

Всенощное бдение и Воскресная Литургия. Глас 3-й

З

дравствуйте, дорогие посетители православного сайта “Семья и Вера”!

Давайте вознесем с Вами домашнее воскресное молитвословие, прослушав аудиозапись воскресного Богослужения 3-го гласа, состоящую из Всенощного бдения (Великой вечерни, Утрени) и Божественной Литургии.

Богослужение проходило в Московском Сретенской обители в сопровождении хора Сретенского монастыря.

Сию Воскресную службу следует прослушивать в нынешнем 2022 году в следующие Воскресные дни: 11 февраля; 24 июня; 19 августа; 14 октября; 9 декабря.

К аудиозаписи служб прилагаем текст воскресных стихир 3-го гласа и воскресный канон.

ВЕЧЕРНЯ. ГЛАС 3-Й

Воскресные стихиры на Господи воззвах

Твоим Крестом, Христе Спасе, / смерти держава разрушися, / и диаволя прелесть упразднися, / род же человеческий, верою спасаемый, / песнь Тебе всегда приносит.

[Перевод с церковнославянского языка на русский]

[Твоим Крестом, Христе Спаситель, / смерти могущество разрушено / и обольщение диавола уничтожено; / род же человеческий, верою спасаемый, / песнь Тебе всегда приносит.]

Просветишася всяческая / Воскресением Твоим, Господи, / и рай паки отверзеся, / вся же тварь восхваляющи Тя, / песнь Тебе всегда приносит.

[Просветился весь мир / воскресением Твоим, Господи, / и рай снова открыт; / все же творение, прославляя Тебя, / песнь Тебе всегда приносит.]

Славлю Отца и Сына силу, / и Святаго Духа пою власть, / нераздельное, несозданное Божество, / Троицу Единосущную, / царствующую в век века.

[Прославляю Отца и Сына силу, / и воспеваю Святого Духа власть, / – нераздельное, не созданное Божество, / единосущную Троицу, / царствующую во век века.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Како не дивимся / Богомужному Рождеству Твоему, Пречестная? / Искушения бо мужескаго не приемши, Всенепорочная, / родила бо еси без Отца Сына плотию. / Прежде век от Отца рожденнаго без матере, / никакоже претерпевшаго изменения, / или смешения, или разделения, / но обою существу / свойство цело сохраншаго. / Темже, Мати Дево Владычице, / Того моли спастися душам, / православно Богородицу исповедающих Тя.

[Как не удивиться нам / рождению от Тебя Богочеловека, Всесвященная! / Ибо общения с мужем не испытав, Пренепорочная, / родила Ты без отца Сына во плоти, / прежде веков от Отца рожденного без матери, / и ни в чем не испытавшего при этом изменения, / или смешения, или разделения, / но свойства каждого естества / в целости сохранившего. / Потому, Матерь-Дева, Владычица, / моли Его о спасении душ / православно Богородицею исповедующих Тебя.]

Воскресные стихиры на стиховне, глас 3-й

Страстию Твоею, Христе, / омрачивый солнце / и светом Твоего Воскресения, / просветивый всяческая, / приими нашу вечернюю песнь, Человеколюбче.

Страданиями Своими, Христе, / омрачивший солнце, / и светом Своего воскресения / осветивший все! / Прими нашу вечернюю песнь, Человеколюбец.

Живоприемное Твое востание, Господи, / вселенную всю просвети, / и Твое создание истлевшее призва. / Темже клятвы Адамовы изменшеся, вопием: / Всесильне Господи, слава Тебе.

Животворное воскресение Твое, Господи, / всю вселенную просветило / и Твое погибшее создание воззвало к жизни. / Потому мы, от проклятия Адамова избавившись, взываем: / “Всесильный Господи, слава Тебе!”

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Без семене от Божественнаго Духа, / волею же Отчею зачала еси Сына Божия, / от Отца без матере прежде век суща: / нас же ради, из Тебе без отца бывша, / плотию родила еси, / и Младенца млеком питала еси. / Темже не престай молити, / избавитися от бед душам нашым.

[Без семени от Божественного Духа / и по воле Отчей зачала Ты Сына Божия. / От Отца без матери прежде веков Имеющего начало, / но ради нас от Тебя без отца Происшедшего / Ты по плоти во чреве носила / и как младенца молоком питала. / Потому не переставай ходатайствовать / о избавлении от бед душ наших.]

Тропарь, глас 3-й

Да веселятся небесная, / да радуются земная; / яко сотвори державу мышцею Своею Господь, / попра смертию смерть, / первенец мертвых бысть; / из чрева адова избави нас, / и подаде мирови велию милость.

[Да веселится все небесное, / да радуется все земное, / ибо явил могущество руки Своей Господь: / попрал смертию смерть, / сделался первенцем из мертвых, / из чрева ада избавил нас / и даровал миру великую милость.]

Тя ходатайствовавшую Спасение рода нашего, / воспеваем, Богородице Дево; / плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть, / избави нас от тли, яко Человеколюбец.

[Тебя, как Посредницу спасения рода нашего, / воспеваем, Богородица Дева, / ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш, / на Кресте претерпев страдания, / избавил нас от тления, как Человеколюбец.]

Воскресная песнь после Евангелия

Воскресение Христово видевше, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему покланяемся, Христе, / и святое Воскресение Твое поем и славим: / Ты бо еси Бог наш, / разве Тебе иного не знаем, / имя Твое именуем. / Приидите вси вернии, / поклонимся Святому Христову Воскресению: / се бо прииде крестом радость всему миру. / Всегда благословяще Господа, / поем Воскресение Его: / распятие бо претерпев, / смертию смерть разруши.

[Воскресение Христа увидев, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему поклоняемся, Христе, / и Святое воскресение Твоё поём и славим, / ибо Ты – Бог наш, / кроме Тебя иного не знаем, / имя Твоё призываем. / Придите, все верные, / поклонимся святому Христову воскресению, / ибо вот, пришла через Крест / радость всему миру. / Всегда благословляя Господа, / воспеваем воскресение Его, / ибо Он, распятие претерпев, / смертию смерть сокрушил.]

Канон воскресный, глас 3-й

Песнь 1

Ирмос: Воды древле / манием Божественным / во едино сонмище совокупивый / и разделивый море Израильтеским людем, / Сей Бог наш / препрославлен есть. / Тому Единому поим, яко прославися.

[Некогда воды мановением Божественным / в одно вместилище собравший / и разделивший море Израильскому народу, / Он – препрославленный Бог наш. / Ему единому воспоем, / ибо Он прославился.]

Припев: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему.

Иже землю осудив, / преступльшему потом изнести плода терние, / от терния венец из руки законопреступныя, / Сей Бог наш, плотски приемый, / клятву разрушил есть, яко прославися.

[Осудивший землю для человека согрешившего / как плод труда приносить терние, / Он, Бог наш, принял плотию / от рук беззаконников венец терновый / и проклятие уничтожил, ибо прославился.]

Победитель и Одолетель смерти, / иже смерти убоявся, явися: / страстную бо плоть одушевленную прием, / Сей Бог наш, и брався с мучителем, / вся совоскреси, яко прославися.

[Торжествующим победителем над смертью / оказалась страшная Христова смерть; / ибо Он, Бог наш, плоть приняв / одушевленную, способную страдать / и вступив в борьбу с мучителем, / всех воскресил с Собою, ибо прославился.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: / сошед бо во утробу освященную Твою, / Сей Бог наш, Еже по нам осуществовася, / Бог же и Человек из Тебе родися.

[Истинною Богородицей все племена считают / Тебя, без семени родившую; / ибо в освященное чрево Твое войдя, / Он, Бог наш, принял наше естество / и родился от Тебя Богом и человеком.]

Песнь 3

Ирмос: Иже от несущих вся Приведый, / Словом созидаемая, / совершаемая Духом, / Вседержителю Вышний, / в любви Твоей утверди мене.

[Из небытия приведший все, / Словом созидаемое, завершаемое Духом! / Вседержитель-Владыка, / в любви Твоей утверди меня.]

Крестом Твоим постыдеся нечестивый, / содела бо яму, юже ископа, впаде: / смиренных же вознесеся, Христе, рог, / во Твоем воскресении.

[Крестом Твоим был нечестивец посрамлен: / ибо, выкопав, он приготовил яму, – и сам в нее упал; / смиренных же достоинство возвысилось / Твоим, Христе, воскресением.]

Благочестия проповедание языком, / яко вода покры моря, Человеколюбче: / воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет.

[Проповедь народам о благочестии / как вода – моря наполнила их, Человеколюбец; / ибо Ты, воскреснув из гроба, / открыл Троицы сияние.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Преславная глаголана быша о Тебе, / Граде Одушевленный присно Царствующаго: / Тобою бо, Владычице, сущим на земли Бог спожил есть.

[Славное сказано о Тебе, / град одушевленный вечно Царствующего; / ибо благодаря Тебе, Владычица, / Бог обитал среди тех, кто на земле.]

Песнь 4

Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи, / Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. / Темже Ти зовем, благодаряще: / слава силе Твоей, Господи.

[Проявил Ты к нам крепкую любовь, Господи, / ибо Единородного Твоего Сына / предал ради нас на смерть. / Потому мы благодарно Тебе взываем: / "Слава силе Твоей, Господи!”]

Язвы, Христе, и раны милостивно подъял еси, / досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, / имиже соделал еси мне Спасение: / слава силе Твоей, Господи.

[[Язвы Ты, Христе, и раны / перенес по милосердию, / оскорбляемый ударами – терпя, / с долготерпением оплевания перенося: / ими Ты совершил мое спасение. / Слава силе Твоей, Господи!]p>

Телом смертным, Животе, смерти причастился еси, / страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих, / и растлив тлеющаго, Препрославленне, / всех совоскресил еси, яко прославися.

[[Телом Своим смертным / Ты, Жизнь, смерти приобщился, / ради бедствия нищих и стенания бедных Твоих; / и, погубив губителя, Ты, препрославленный, / всех с Собою воскресил, единый Человеколюбец.]p>

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Помяни, Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: / Препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, / и посетив озлобленное, / избави силою Твоею, Господи.

[[Помяни, Христе, стадо Твое, / которое Ты приобрел Своим страданием, / милостивые прошения Твоей прославленной Матери приняв; / и, посетив его в угнетении, избавь / силою Твоею, Господи.]p>

Песнь 5

Ирмос: К Тебе утреннюю, всех Творцу, / преимущему всяк ум мирови, / зане свет повеления Твоя, / в нихже настави мя.

[[К Тебе с рассвета обращаюсь, Творцу всего, / Миру, всякий ум превосходящему, / ибо свет – повеления Твои; / в них и наставь меня.]p>

Судии неправедному, / еврейскою завистию предан быв, Всевидче, / и всей праведне судяй земли, / Адама древняго избавил еси осуждения.

[[Судье неправедному по зависти Евреев преданный, / Ты, Всевидец и Судящий праведно всю землю, / избавил Адама от древнего осуждения.]p>

Твой мир церквам Твоим, Христе, / непобедимою силою Креста Твоего, / из мертвых воскресый, подаждь, и спаси души наша.

[[Твой мир церквам Твоим, Христе, / непобедимою силою Креста Твоего даруй, / Воскресший из мертвых, / и спаси души наши.]p>

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Скиния Святая, и пространнейши небес, / яко Иже во всей твари Невместимаго Слова Божия приемши, / Едина явилася еси, Приснодево.

[[Скинией святою и обширнейшей небес, / как принявшая не вмещаемое всем творением Слово Божие, / Ты одна явилась, Приснодева.]p>

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и исчезает дух мой; / но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, / яко Петра, мя, Управителю, спаси.

[[Бездна глубочайшая грехов объяла меня, / и изнемогает дух мой; / но Ты, Владыка, простерши высокую Свою руку, / как Петра, Кормчий, меня спаси.]p>

Бездна милости и щедрот обыде мя, / благоутробным снитием Твоим: / воплощься бо, Владыко, / и быв в рабии зраце, обожил еси, с Собою сопрославив.

[[Бездна милости и сострадания объяла меня / по милосердному Твоему снисхождению; / ибо Ты, Владыка, воплотившись и родившись в образе раба, / обоготворил меня и с Собою прославил.]p>

Умерщвление подъят умертвитель, / умерщвленаго оживленно видя: / Твоего воскресения сии суть, Христе, образы, / и страсти Твоея пречистыя победительная.

[[Умерщвлению подвергся человекоубийца, / увидев умерщвленного ожившим. / Это – знак воскресения Твоего, Христе, / и награда за Твои пречистые страдания.]p>

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пречистая, яже Едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, / Сына Твоего милостива прегрешшым рабом Твоим, и поборника быти, помолися.

[[Пречистая, одна непостижимо ставшая / между Создателем и людьми посредницей! / Умоли Сына Твоего милостивым быть / к преткнувшимся рабам Твоим и их защитником.]p>

Кондак, глас 3-й

Воскресл еси днесь из гроба, Щедре, / и нас возвел еси от врат смертных; / днесь Адам ликует, и радуется Ева, / вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанно / Божественную державу власти Твоея.

[[Воскрес Ты в сей день из гроба, Милосердный / и вывел нас из врат смерти. / В сей день Адам ликует и радуется Ева, / а вместе с ними и пророки с патриархами воспевают непрестанно / божественную мощь власти Твоей.]p>

Икос

Небо и земля днесь да ликовствуют, / и Христа Бога единомудренно да воспевают, / яко узники от гробов воскреси. / Срадуется вся тварь, / приносящи достойныя песни Создателю всех, / и Избавителю нашему: / яко человеки из ада днесь, яко Жизнодатель, совозвед, / на небеса совозвышает, / и низлагает вражия возношения, / и врата адова сокрушает / Божественною державою власти Своея.

[[Небо и земля сегодня да ликуют / и Христа Бога единодушно да воспевают, / ибо узников воскресил Он из гробниц. / Радуется вместе все творение, / принося подобающие песни / всех Творцу и Искупителю нашему; / ибо смертных выведя в сей день из ада, / Он, как Податель жизни, на небеса их возвышает, / низвергает высокомерие врага и врата ада сокрушает / божественною мощью власти Своей.]p>

Песнь 7

Ирмос: Якоже древле / благочестивыя три отроки оросил еси / в пламени халдейстем, / светлым Божества огнем / и нас озари, / благословен еси, взывающия, / Боже отец наших.

[[Как в древности Ты оросил / трех благочестивых отроков в пламени Халдейском / светоносным Божества огнем, / озари и нас, восклицающих: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!”]p>

Раздрася церковная светлая катапетасма, в распятии Содетеля, / сокровенную в Писании являющи верным истину, / благословен еси, зовущим, Боже отец наших.

[Р[Разорвалась блестящая завеса храма / во время распятия Творца, / истину, сокрытую в Писании, / открывая верным, восклицающим: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!”]

Прободенным Твоим ребром, / каплями Боготочныя Животворящия Крове, Христе, / смотрительно каплющия на землю, / сущих от земли возсоздал еси, / благословен еси, зовущих, Боже отец наших.

[Ко[Когда пронзены были Твои ребра, / божественные капли животворной крови Твоей, Христе, / промыслительно падавшие на землю, / воссоздали тех, кто от земли, восклицавших: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!”]p>Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, / Едино в Триех вернии чтуще Начало, и Едино Божество: / благословен еси, зовуще, Боже отец наших.

[Дух[Духа благого прославим, верные, / вместе со Отцом и единородным Сыном, / почитая единое в Трех Начало / и единое Божество, и восклицая: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!”]Песнь 8

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, / Богочестия предстояще, юноши, / пламенем же невреждени, / Божественную песнь пояху: / благословите, вся дела Господня, Господа / и превозносите во вся веки.

[Во ог[Во огне нестерпимом находившиеся / предводители благочестия – юноши, / но не потерпевшие вреда от пламени, / песнь божественную воспевали: / "Благословляйте, все творения (Господни), Господа / и превозносите во все века!”]trong>Раздрася церковная светлость, / егда крест Твой водрузися на лобнем, / и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки.

[Разор[Разорвалась светлая завеса храма, / когда на Лобном месте водружен был Крест Твой, / и творение пришло в смущение, в страхе воспевая: / "Благословляйте, все творения [Господни]да / и превозносите во все века!”]

Воскресл еси Христе из гроба, / и падшаго прельщением, древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки.

[Воскре[Воскрес Ты, Христе, из гроба / и чрез древо Крестное восстановил Божественною силой / Адама, падшего по обольщению, / восклицавшего и взывавшего: / "Благословляйте, все творения [Господни]а / и превозносите во все века!”]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Храм Божий явилася еси Вместилище одушевленное, и Ковчег: / Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, / и достойно вся дела поем Тя, / и превозносим во вся веки.

[Храмом Б[Храмом Божиим Ты явилась, / одушевленным селением и ковчегом, / ведь Творца со смертными Ты примирила, / Божия Родительница Пречистая; / и потому мы и все творения достойно воспеваем / и превозносим Тебя во все века.]Песнь 9

Ирмос: Новое чудо и Боголепное: / девическую бо дверь затворенную / яве проходит Господь, / наг во входе, / и плотоносец явися во исходе Бог, / и пребывает дверь затворена. / Сию неизреченно / яко Богоматерь, величаем.

[Чудо неб[Чудо небывалое и Божественное! / Заключенною дверью Девы / явно проходит Господь; / Бог, бесплотный при входе, – / но явился Он облеченным плотию при исходе, / и остается дверь заключенною. / Ее, как Богоматерь, мы несказанно величаем.]Страшно есть зрети Тебе, Творца / на древе воздвижена, Слове Божий, / плотски же страждуща Бога за рабы, / и во гробе бездыханна лежаща, / мертвыя же из ада разрешивша: / темже Тя, Христе, яко Всесильна, величаем.

[Страшно [Страшно видеть Тебя, Творца, / повешенным на древе, Слово Божие, / и Бога – страдающим плотию за рабов, / и в гробнице бездыханно лежащим, / но из ада мертвых освободившим. / Потому мы Тебя, Христе, / как всемогущего, величаем.]Из тли смертныя спасл еси, Христе, праотцы, / положен быв во гробе мертв, / и живот процвел еси, мертвыя воскресив, / руководив естество человеческое ко свету, / и в Божественное облек нетление. / Темже источника Тя света присно живаго величаем.

[От тлени[От тления смертного спас Ты прародителей, Христе, / будучи положен во гробе мертвым, / и жизнь произрастил, мертвых воскресив, / естество смертное направив к свету / и облачив его в Божественное нетление. / Потому мы Тебя, / источник вечного света, величаем.]Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Храм и Престол явилася еси Божий, / воньже вселися Иже в вышних сый, / рождейся неискусомужно, Всечистая, / плоти Твоея не отверз всячески врата. / Темже непрестанными, Чистая, молитвами Твоими, / языки варварския скоро до конца покори.

[Храмом и[Храмом и престолом Божиим явилась Ты, / куда вселился Пребывающий в вышних, / рожденный без мужа Всечистая, / и совсем не отверзший плоти Твоей врат. / Потому непрестанными мольбами, Чистая, / скоро варварские племена / царю нашему покори совершенно.]Стихиры воскресные на хвалитех, глас 3-й:

Приидите вси языцы, / уразумейте страшныя тайны силу: / Христос бо Спас наш, Еже в начале Слово, / распятся нас ради, и волею погребеся, / и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: / Тому поклонимся.

[Придите [Придите все народы, / познайте повергающей в трепет тайны силу: / ибо Христос, Спаситель наш, бывшее в начале Слово, / был распят ради нас и добровольно погребен, / и воскрес из мертвых, чтобы спасти все. / Ему поклонимся!]Поведаша вся чудеса / стражие Твои, Господи, / но собор суеты исполни мздою десницу их, / скрыти мняше воскресение Твое, / еже мир славит: помилуй нас.

[Рассказ[Рассказали о всех чудесах / охранявшие Тебя, Господи; / но безрассудный синедрион, наполнив дарами руки их, / думал скрыть воскресение Твое, / которое мир прославляет. Помилуй нас!]Радости вся исполнишася / воскресения искус приимша: / Мария бо Магдалина ко гробу прииде, / обрете ангела на камени седяща, / ризами блистающася и глаголюща: / что ищете живаго с мертвыми? / Несть зде, но воста, якоже рече, / предваряя вы в Галилеи.

[Радости [Радости всё исполнилось, / получив удостоверение в воскресении. / Ибо Мария Магдалина пришла к гробнице / и нашла Ангела в одеждах блистающих, / сидевшего на камне и возглашавшего: / "Что вы ищите Живого между мертвыми? / Его нет здесь, но воскрес Он, как сказал, / и предваряет вас в Галилее!”]Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, / клятва потребися, / Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, / благоволивый тако, слава Тебе.

[Преблаго[Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / "Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!”]ропарь воскресный

Днесь Спасение миру бысть, / поем Воскресшему из гроба, / и Начальнику жизни нашея: / разрушив бо смертию смерть, / победу даде нам и велию милость.

[Всей день [Всей день совершилось спасение мира! / Воспоем Воскресшего из гроба / и Начальника жизни нашей, / ибо уничтожив смертию смерть, / Он дал нам победу и великую милость.]Всенощная и Литургия. Глас 2-й Всенощная и Литургия. Глас 4-й →

Глас 4

Про­ки­мен: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди, / вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Пере­вод: Как вели­че­ствен­ны дела Твои, Гос­по­ди, / всё пре­муд­ро­стью Ты сотво­рил (Пс.103:24).

Стих: Бла­го­сло­ви́, душе́ моя́, Го́спода, Го́споди Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́.

Пере­вод: Бла­го­слов­ляй, душа моя, Гос­по­да! Гос­по­ди Боже мой, воз­ве­ли­чен Ты весь­ма (Пс.103:1).

Алли­лу­иа: Наля­цы́ и успева́й, и ца́рствуй, и́стины ра́ди и кро́тости, и пра́вды.

Пере­вод: Укре­пись, и про­цве­тай, и цар­ствуй ради исти­ны, и кро­то­сти, и прав­ды (Пс.44:5).

Стих: Возлюби́л еси́ пра́вду и возненави́дел еси́ беззако́ние.

Пере­вод: Ты воз­лю­бил прав­ду и воз­не­на­ви­дел без­за­ко­ние (Пс.44:8).

Глас 5

Про­ки­мен: Ты, Го́споди, сохрани́ши ны / и соблюде́ши ны от ро́да сего́ и во век.

Пере­вод: Ты, Гос­по­ди, сохра­нишь нас и сбе­ре­жёшь нас / от рода сего и вовек (Пс.11:8).

Стих: Спа­си́ мя, Го́споди, я́ко оску­де́ преподо́бный.

Пере­вод: Спа­си меня, Гос­по­ди, ибо не ста­ло пра­вед­но­го (Пс.11:2).

Алли­лу­иа: Ми́лости Твоя́, Го́споди, во век вос­пою́, в род и род воз­ве­щу́ и́стину Твою́ усты́ мои́ми.

Пере­вод: Мило­сти Твои, Гос­по­ди, вовек буду петь, в род и род воз­ве­щу исти­ну Твою уста­ми мои­ми (Пс.88:2)

Стих: Зане́ рекл еси́: во век ми́лость сози́ждется, на небесе́х угото́вится и́стина Твоя́.

Пере­вод: Ибо Ты ска­зал: «Навек будет осно­ва­на милость», – на небе­сах утвер­дит­ся исти­на Твоя (Пс.88:3)

Прокимен воскресный гласа, или праздника.

[Диакон:[Диакон: Будем внимать.

Священник: Мир всем.

Хор: И духу твоему.

Диакон: Премудрость. Прокимен, глас (такой-то):

Прокимны воскресные Глас 1

Ныне восстану, – говорит Господь, / – явлю в Себе спасение, ясно возвещу о нём.

Стих: Слова Господа – слова чистые. Пс 11:6б,7а

Глас 2

Пробудись, Господи, Боже мой, по велению, которое Ты заповедал; / и собрание народов окружит Тебя.

Стих: Господи, Боже мой! На Тебя уповаю; спаси меня. Пс 7:7б–8а, 2а

Глас 3

Скажите среди народов, что Господь воцарился, / ибо исправил Он вселенную, и она не поколеблется.

Стих: Воспойте Господу песнь новую, воспойте Господу, вся земля. Пс 95:10а, 1

Глас 4

Восстань, Господи, помоги нам, / и избавь нас ради имени Твоего.

Стих: Боже, мы ушами нашими услышали, и отцы наши возвестили нам. Пс 43:27, 2а

Глас 5

Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / ибо Ты царствуешь вовеки.

Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, возвещу все чудеса Твои. Ср. Пс 9:33а, 37, 2

Глас 6

Господи, воздвигни силу Твою / и приди, чтобы спасти нас.

Стих: Пастырь Израиля, внемли, ведущий, как овец Иосифа. Пс 79: 3б, 2а

Глас 7

Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца.

Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, возвещу все чудеса Твои. Пс 9:33, 2

Глас 8

Будет царствовать Господь вовек, / Бог Твой, Сион, – в род и род.

Стих: Хвали, душа моя, Господа. Хвалить буду Господа всю жизнь мою.]0, 1б–2а

Диакон: Господу помолимся.

Хор:Господи, помилуй.

Священник возглашает:Ибо свят Ты, Боже наш, и во святых почиваешь, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Диакон:Всё, что дышит, да восхвалит Господа.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его на тверди силы Его.

Диакон: Дабы удостоиться нам услышать святое Евангелие, Господа Бога молим.

Хор: Господи, помилуй. (3)

Диакон: Премудрость! Станем благоговейно. Услышим святое Евангелие.

Священник: Мир всем.

Хор: И духу твоему.

Священник: От (имя евангелиста) святого Евангелия чтение.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Будем внимать.

И читает священник утреннее [воскресно[воскресное] если случится неделя.

Также [поем]:[поем]ресение Христа увидев:»И псалом 50.

Слава:По молитвам Апостолов:и прочее; в праздники же стихира праздника.

После же целования Евангелия возглашает диакон:

Спаси, Боже, народ Твой и благослови наследие Твоё, посети мир Твой милостью и щедротами, возвысь рог христиан православных и ниспошли на нас богатые Твои милости: по ходатайствам всечистой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии, силою священного и животворящего Креста; заступлением святых небесных Сил бесплотных, [мольбами] [мольбами]авного пророка Предтечи и Крестителя Иоанна, святых славных и всехвальных Апостолов; святых отцов наших, [великих] и[великих] вселенских учителей Василия Великого, Григория Богослова и Иоанна Златоуста; святого отца нашего Николая, архиепископа Мир Ликийских, чудотворца; святых равноапостольных Мефодия и Кирилла, учителей славянских, святых равноапостольных великого князя Владимира и великой княгини Ольги; святых отцов наших и всероссийских чудотворцев Петра, Алексия, Ионы, Филиппа и Ермогена; святых славных и победоносных мучеников, преподобных и богоносных отцов наших, святых и праведных богоотцов Иоакима и Анны, (святого храма и святых дня) и всех Твоих святых: умоляем Тебя, многомилостивый Господи, услышь нас, грешных, молящихся Тебе, и помилуй нас.

[Хор: Г[Хор: Господи, помилуй. (12)]rong>Священник возглашает: По милости и щедротам и человеколюбию единородного Твоего Сына, с Которым благословен Ты, со всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и всегда и во веки веков.

[Хор: А[Хор: Аминь.]rong>И хор начинает каноны – [в воскресе[в воскресенье:], крестовоскресный, Богородице и Минеи. После 3 песни диакон или священник произносит малую ектению:

[Диакон:][Диакон:] и снова: Защити, спаси: Пресвятую, пречистую:

[Священник][Священник]: Ибо Ты – Бог наш, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

[Хор: А[Хор: Аминь.]rong>Затем седален Минеи.

После 6 песни ектения:

[Диакон:][Диакон:] и снова: Защити, спаси: Пресвятую, пречистую:

[Священник][Священник]: Ибо Ты – Царь мира и Спаситель душ наших, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда и во веки веков.

Хор: Аминь.

Кондак и икос. И чтение в Синаксарии.

[После 8 пес[После 8 песни катавасия.

Диакон: Богородицу и Матерь Света в песнях возвеличим.

Песнь Пресвятой Богородицы:Величает душа Моя Господа:И 9 песнь канона.]rong>По окончании 9 песни [канона, ес[канона, если день непраздничный,]остойно есть:

После [катавасии][катавасии] «Досто[или «Достойно есть»:]rong>[Диакон:][Диакон:] и снова: Защити, спаси: Пресвятую, пречистую:

[Священник][Священник]: Ибо Тебя хвалят все Силы небесные, и Тебе славу воссылают, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

[Хор: А[Хор: Аминь.]rong>[Светилен д[Светилен дня или праздника.

В воскресенье диакон возглашает, а хор повторяет трижды:]ят Господь Бог наш.

[Стих: [Стих: Ибо свят Господь Бог наш.

Стих: Над всеми людьми Бог наш.]rong>Затем Ексапостиларий воскресный и празднуемого святого. И далее [в праздник[в праздники начинаем петь на случившийся глас Хвалитные псалмы]На Хвалитех». [В воскресн[В воскресные дни]ных и 4 Анатолиевы. Прибавляем и дополнительные стихи:

Стих 1: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца. Пс 9:33

Стих 2: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2

Слава: Стихира Евангельская рядовая.

И ныне, Богородичен, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева:

[Священник:[Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет.]rong>Славословие великое. И поем тропари по уставу. Затем произносит диакон или священник ектению:

Ектения сугубая

Диакон: Помилуй нас Боже по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Хор: Господи, помилуй (трижды – здесь и далее).

Ещё молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и о господине нашем (высоко)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе или: епископе — имя), и о всём во Христе братстве нашем.

Ещё молимся о Богохранимой стране нашей, властях и воинстве её, да тихую и безмятежную жизнь проведём во всяком благочестии и чистоте.

Ещё молимся о блаженных и всегда поминаемых создателях святого храма сего (или: святой обители сей), и о всех прежде почивших отцах и братьях наших, здесь и повсюду лежащих, православных.

Ещё молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, братии {и прихожан} святого храма сего (или: святой обители сей).

Ещё молимся о приносящих пожертвования и творящих доброе во святом и всесвященном храме сем, о в нем трудящихся, поющих и предстоящих людях, ожидающих от Тебя великой и богатой милости.

Священник возглашает: Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Затем [произноси[произносит] священник:

Ектения просительная

Диакон: Исполним утреннюю молитву нашу Господу.

Хор: Господи, помилуй.

Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Дня сего совершенного, святого, мирного и безгрешного у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Ангела мира, верного наставника, хранителя душ и тел наших у Господа просим.

Прощения и оставления грехов и согрешений наших у Господа просим.

Доброго и полезного душам нашим и мира мiру у Господа просим.

Прочее время жизни нашей в мире и покаянии окончить у Господа просим.

Христианской кончины жизни нашей безболезненной, непостыдной, мирной, и доброго ответа на Страшном суде Христовом просим.

Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянув, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Священник возглашает: Ибо Ты – Бог милости, щедрот и человеколюбия, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Священник: Мир всем.

Хор: И духу твоему.

Диакон: Главы наши пред Господом преклоним.

Хор: Тебе, Господи.

Молитва главопреклонения

Господи святой, на высотах живущий и дольнее озирающий, и всевидящим оком Твоим зрящий всё творение! Пред Тобою мы склонились душою и телом и молимся Тебе, Святой Святых: простри руку Твою невидимую от святого жилища Твоего и благослови всех нас, и если чем согрешили мы, вольно или невольно, Ты, как благой и человеколюбивый Бог, прости, даруя нам отмiрные и неотмiрные блага Твои.

Священник возглашает: Ибо Ты милуешь и спасаешь нас, Боже наш, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Диакон: Премудрость.

Хор: Благослови.

Священник: Сущий благословен – Христос, Бог наш, всегда: ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь. Утверди, Боже:

Священник: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Хор: Честью высшую Херувимов:

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, надежда наша, слава Тебе.

Хор: Слава, и ныне, Господи, помилуй. (3) Благослови.

Священник произносит отпуст:

[(Воск[(Воскресший из мёртвых,) Христос, истинный Бог наш, по молитвам Пречистой Своей Матери, святых славных и всехвальных Апостолов, святых (имена святых храма и дня), святых праведных богоотцов Иоакима и Анны и всех святых, помилует и спасёт нас, как Благой и Человеколюбец.]rong>Хор поет многолетие. [И начинаем[И начинаем первый час.]rong>В прочие дни, кроме праздников, дней предпразднства и попразднства, и суббот, после кафизм ектений не бывает. По окончании кафизм псалом 50 и каноны. После 3 и 6 песен и«Достойно есть:»ектении малые.

ПослеСлава в вышних Богу:и Сподоби, Господи в день сей: ектения: Исполним утреннюю молитву нашу:

И стихиры на стиховне. После Трисвятого и тропарей ектения: Помилуй нас Боже:

После возгласа: Премудрость.

Хор: Благослови.

Священник: Сущий благословен – Христос, Бог наш, всегда: ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь. Утверди, Боже:

И чтец начинает час 1: Придите, поклонимся: и псалмы.

[После возг[После возгласа: Боже, сжалься над нами и благослови нас, яви нам свет лица Твоего и помилуй нас, священник, выйдя из алтаря, читает пред иконой Спасителя молитву:]исте, Свет истинный, просвещающий и освящающий всякого человека, приходящего в мир! Запечатлей на нас свет лица Твоего, да узрим в нем свет неприступный, и направь стопы наши к исполнению заповедей Твоих, по молитвам Пречистой Твоей Матери и всех Твоих святых. Аминь.

После же молитвы [и, по тради[и, по традиции, кондака Богородице]trong>Священник: Слава Тебе, Христе Боже, надежда наша, слава Тебе.

Хор: Слава, и ныне, Господи, помилуй. (3) Благослови.

Глас 6

Про­ки­мен: Спа­си́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и бла­го­сло­ви́ достоя́ние Твое́.

Пере­вод: Спа­си, Гос­по­ди, народ Твой / и бла­го­сло­ви насле­дие Твоё (Пс.27:9).

Стих: К Тебе́, Го́споди, воз­зо­ву́, Бо́же мой, да не премолчи́ши от Мене́.

Пере­вод: К Тебе, Гос­по­ди, я воз­зо­ву. Боже мой, не про­мол­чи, пре­зрев меня (Пс.27:1).

Алли­лу­иа: Живы́й в по́мощи Вы́шняго, в кро́ве Бо́га Небе́снаго водвори́тся.

Пере­вод: Живу­щий помо­щью Все­выш­не­го под кро­вом Бога небес­но­го водво­рит­ся (Пс.90:1).

Стих: Рече́т Го́сподеви: Засту́пник мой еси́ и Прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́.

Пере­вод: Ска­жет Гос­по­ду: «Заступ­ник мой Ты и при­бе­жи­ще моё, Бог мой и упо­ваю на Него» (Пс.90:2).

Аллилуия, глас 4: Праведник как пальма расцветёт, как кедр, что на Ливане, преумножится. Стих: Насаждённые в доме Господнем во дворах Бога нашего расцветут. Пс 91:13, 14

Среда

Прокимен, глас 3, песнь Богородицы: Величает душа Моя Господа / и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моём. Стих: Что призрел Он на смирение рабы Своей, ибо отныне будут называть Меня блаженной все роды. Лк 1:46–48

Аллилуия, глас 8: Услышь, Дочь, и посмотри, и склони ухо Твоё. Стих: Лицо Твоё будут умолять богатые из народа. Пс 44:11а, 13б

Четверг

Прокимен, глас 8: Во всю землю вышел голос их, / и в концы вселенной речи их. Стих: Небеса проповедуют славу Божию, о творении же рук Его возвещает твердь. Пс 18:5, 2

Аллилуия, глас 1: Небеса возвестят чудеса Твои, Господи, и истину Твою — в собрании святых. Стих: Бог прославляем в сонме святых. Пс 88:6, 8а

Пятница

Прокимен, глас 7: Возносите Господа, Бога нашего, и поклоняйтесь подножию ног Его, / ибо свято оно. Стих: Господь воцарился: пусть гневаются народы! Пс 98:5, 1а

Аллилуия, глас 1: Вспомни сонм Твой, который Ты приобрёл от начала. Стих: Бог же, Царь наш прежде века, соделал спасение посреди земли. Пс 73:2а, 12

Суббота

Прокимен, глас 8: Веселитесь о Господе, / и радуйтесь, праведные. Стих: Блажены те, кому прощены беззакония и у кого покрыты грехи. Пс 31:11а, 1

Аллилуия, глас 4: Воззвали праведные — и Господь услышал их, и от всех скорбей их избавил их. Стих: Много скорбей у праведных — и от всех их избавит их Господь. Пс 33:18, 20

И за упокой

Прокимен, глас 6: Души их / среди благ водворятся. Стих: К Тебе, Господи, возвысил я душу мою, Боже мой. Ср. Пс 24:13а, 1–2а

Аллилуия, глас 4: Блажен, кого Ты избрал и приблизил, Господи. Стих: И память их в род и род. Ср. Пс 64:5а; 101:13б

Диакон: Премудрость!

И чтец надписание Апостола: Деяний святых Апостолов чтение; или: Соборного послания Иакова или: Петра чтение; или: К римлянам, или: К коринфянам, или: к Галатам послания святого Апостола Павла чтение.

Диакон: Будем внимать!

Во время чтения Апостола диакон, взяв кадило и ладан, подходит к священнику и, получив благословение, кадит св. престол вокруг, и весь алтарь, и священника.

Чтение Апостола

Священник: Мир тебе!

Чтец: И духу твоему.

Диакон: Премудрость!

Чтец: Аллилуиа, [глас глас такой–то.

И поется Аллилуиа три раза по трижды, со стихами аллилуиария.

Молитва перед чтением Евангелия

Священник: Зажги в сердцах наших, человеколюбивый Владыка, Твоего Богопознания нетленный свет и открой очи ума нашего для уразумения евангельской Твоей проповеди! Вложи в нас и страх пред блаженными Твоими заповедями, дабы мы, все плотские влечения поправ, проводили духовную жизнь, о всём, что к угождению Тебе, мысля и то

совершая. Ибо Ты — просвещение душ и тел наших, Христе Боже, и Тебе славу воссылаем, со безначальным Твоим Отцом, и всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и всегда и во веки веков. Аминь.

Диакон: Благослови, владыка, благовестителя святого Апостола и Евангелиста [имя]trong>Священник, осеняя его крестным знамением, произносит: Бог, по ходатайствам святого, славного, (всехвального) Апостола и Евангелиста [имя], [имя]ст тебе, благовествующему, слово с силою многою, во исполнение Евангелия возлюбленного Сына Своего, Господа нашего Иисуса Христа.

И подает ему святое Евангелие.

Диакон: Аминь.

Священник: Премудрость. Станем благоговейно. Услышим святое Евангелие. Мир всем!

Хор: И духу твоему.

Диакон: От [имя] с[имя]го Евангелия чтение.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе!

Священник: Будем внимать!

Чтение Евангелия

Священник: Мир тебе, благовествующему.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе!

Ектения сугубая

Диакон: Возгласим все от всей души и от всего помышления нашего возгласим.

Хор: Господи, помилуй.

Господи Вседержитель, Боже отцов наших, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Хор: Господи, помилуй.

Помилуй нас Боже по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Глас 7

Про­ки­мен: Госпо́дь кре́пость лю́дем Свои́м даст, / Госпо́дь благослови́т лю́ди Своя́ ми́ром.

Пере­вод: Гос­подь силу наро­ду Сво­е­му даст, / Гос­подь бла­го­сло­вит народ Свой миром (Пс.28:11).

Стих: Принеси́те Го́сподеви сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сы́ны о́вни.

Пере­вод: При­не­си­те Гос­по­ду, сыны Божии, при­не­си­те Гос­по­ду моло­дых овнов (Пс.28:1).

Алли­лу­иа: Бла́го есть испове́датися Го́сподеви и пе́ти И́мени Тво­е­му́, Вы́шний.

Пере­вод: Бла­го есть сла­вить Гос­по­да и петь име­ни Тво­е­му, Все­выш­ний (Пс.91:2).

Стих: Возвеща́ти зау́тра ми́лость Твою́, и и́стину Твою́ на вся́ку нощь.

Пере­вод: Воз­ве­щать ран­ним утром милость Твою и исти­ну Твою во вся­кую ночь (Пс.91:3).

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: