Молитвы иеросхимонаха Парфения Киевского

Молитвы при умирающих Литания Молитвы возле умирающего Бдение у тела усопшего Молитва-литания об усопшем Заключительное славословие

Молитвы за усопших Поминовение усопших За умершего после продолжительной болезни За умершего внезапно За усопших родителей За усопших, в годовщину смерти Ежедневная интенция за усопших

Каждый христианин, облёкшийся во Христа в Крещении, на земле разделяет с Ним свои труды и старания, и в Нём умирает. Для христианина, как и для каждого человека, смерть связана с болью, но освещена надеждой воскресения. Господь Иисус Христос говорит: «Я есмь воскресение и жизнь; верующий в Меня, если и умрёт, оживёт» (Ин 11, 25). Ибо христианин, облёкшийся во Христа в этой жизни через веру и любовь, пребывает с Ним также и в смерти. Подобно Христу он переходит с земли в вечность, дабы сочетаться с Ним навечно. Для того, чтобы сделать своё участие в смерти Христовой более полным, христианин в таинстве Крещения возлагает на себя обязательство неустанно умирать для греха и жить новой жизнью.

Церковь, сопутствующая христианину во все важные моменты его жизни, не оставляет его и в смерти. В эту важную и тяжёлую минуту человеческой жизни Церковь предлагает Последнее Напутствие (Виатик) — Евхаристию, по слову Господа: «Сей-то есть хлеб, сшедший с небес… ядущий хлеб сей жить будет вовек» (Ин 6, 58).

Семья обязана позаботиться о том, чтобы больной, находящийся при смерти, мог получить Виатик, даже если он однажды уже принял его в подобных обстоятельствах.

Умирающему следует вложить в руку свечу или поставить её рядом с ним. Если умирающий находится в сознании, следует напомнить ему о том, что при совершении таинства Крещения он воспринял подобную свечу с напутствием, дабы с душою, исполненной освящающей благодати, он вышел навстречу Божественному Жениху.

Собравшиеся у одра умирающего должны прилежно и ревностно молиться.

Литания

Господи, помилуй. Господи, помилуй. Христе, помилуй. Христе, помилуй. Господи, помилуй. Господи, помилуй. Христе, внемли нам. Христе, услышь нас. Пресвятая Мария, молись о нём (о ней). Пресвятая Богородица, молись о нём (о ней). Пресвятая Дева над девами, молись о нём (о ней). Святые Михаил, Рафаил и Гавриил, молитесь о нём (о ней). Все святые Ангелы Божии, молитесь о нём (о ней). Святой Иоанн Креститель, молись о нём (о ней). Святой Иосиф, молись о нём (о ней). Святые Пётр и Павел, молитесь о нём (о ней). Святой Андрей, молись о нём (о ней). Святой Иоанн, молись о нём (о ней). Святая Мария Магдалина, молись о нём (о ней). Святой Стефан, молись о нём (о ней). Святой Игнатий Антиохийский, молись о нём (о ней). Святой Лаврентий, молись о нём (о ней). Святой Адальберт, молись о нём (о ней). Святой Станислав, молись о нём (о ней). Святые Борис и Глеб, молитесь о нём (о ней). Святой Максимилиан Кольбе, молись о нём (о ней). Святые Перпетуя и Фелицитата, молитесь о нём (о ней). Святая Агнесса, молись о нём (о ней). Святой Григорий, молись о нём (о ней). Святой Амвросий, молись о нём (о ней). Святой Августин, молись о нём (о ней). Святой Афанасий, молись о нём (о ней). Святой Николай, молись о нём (о ней). Святой Василий, молись о нём (о ней). Святой Иоанн Златоуст, молись о нём (о ней). Святой Мартин Турский, молись о нём (о ней). Святые Кирилл и Мефодий, молитесь о нём (о ней). Святой Антоний Великий, молись о нём (о ней). Святой Бенедикт, молись о нём (о ней). Святые Антоний и Феодосий Печерские, молитесь о нём (о ней). Святые Франциск и Доминик, молитесь о нём (о ней). Святой Сергий Радонежский, молись о нём (о ней). Святой Антоний Падуанский, молись о нём (о ней). Святой Франциск Ксаверий, молись о нём (о ней). Святой Викентий де Поль, молись о нём (о ней). Святой Иоанн Мария Вианней, молись о нём (о ней). Святой Иоанн Боско, молись о нём (о ней). Святая Екатерина Сиенская, молись о нём (о ней). Святая Тереза Авильская, молись о нём (о ней). Святая Тереза Младенца Иисуса, молись о нём (о ней). Святой Владимир, молись о нём (о ней). Святой Серафим Саровский, молись о нём (о ней). Святой Людовик, молись о нём (о ней). Святой Казимир, молись о нём (о ней). Святая Ольга, молись о нём (о ней). Святая Анна, молись о нём (о ней). Все святые Божии, молитесь о нём (о ней). Будь милостив, избавь его (её), Господи. От всякого зла избавь его (её), Господи. От всякого греха избавь его (её), Господи. От козней диавольских избавь его (её), Господи. От гнева, ненависти и всякого злого желания избавь его (её), Господи. От смерти вечной избавь его (её), Господи. Ради Воплощения Твоего избавь его (её), Господи. Ради святого Воскресения Твоего избавь его (её), Господи. Ради ниспослания Святого Духа избавь его (её), Господи. Прости нам наши грехи, Тебя молим, услышь нас, Господи. К истинному покаянию приведи нас, услышь нас, Господи.

+

Христе, внемли нам. Христе, услышь нас.

Приготовление к исповеди

Предлагают следующие рекомендации по приготовлению к предсмертной исповеди:

  • По возможности чаще обращаться к Господу с молитвами.
  • Читая «Отче Наш», припоминать прожитое и свои грехи, начиная с детских лет. В молитвах каяться и просить прощения у Бога за все тяжёлые грехи записывая их для исповеди.

По мнению священнослужителей, главным является стремление самому отвечать за свои грехи, не обвиняя никого и прощая всех, даже при наличии доли чьей-то вины. Это одно из основных условий полноценности покаяния.

Молитвы возле умирающего

Если приближается смертный час, кто-либо из присутствующих может прочитать следующие молитвы:

Душа христианская, ты оставляешь этот мир во имя Бога Отца всемогущего, Который тебя сотворил; во имя Иисуса Христа, Сына Бога Живого, Который за тебя страдал; во имя Духа Святого, Который на тебя снизошёл. Да упокоишься сегодня и поселишься на священном Сионе с Пресвятой Богородицей Девой Марией, со святым Иосифом и со всеми Ангелами и святыми.

Дорогой брат (дорогая сестра), отдаю тебя Богу всемогущему, Творцу твоему, чтобы вернулся (вернулась) ты к Тому, Кто тебя создал из праха земного. Когда ты покинешь эту жизнь, пусть выйдут тебе навстречу Пресвятая Богородица Дева Мария, все Ангелы и святые.

Да избавит тебя Христос, пострадавший за тебя на кресте. Да избавит тебя от смерти вечной Христос, отдавший за тебя жизнь. Да приведёт тебя Христос, Сын Бога Живого, в рай, и да причислит тебя Пастырь истинный к овцам Своим. Да отпустит Он тебе все прегрешения и примет тебя в число избранных Своих.

Да увидишь ты лицом к лицу своего Искупителя и утешишься созерцанием Бога во веки веков. Аминь.

+

Прими, Господи, раба Своего (рабу Свою) в месте спасения, на которое он (она) надеется по милосердию Твоему.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою) от всякой тревоги.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты спас Ноя от потопа.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты вывел Авраама из земли Халдейской.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил Иова от его страданий.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил Моисея от руки фараона.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил Даниила, брошенного в ров со львами.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил трёх отроков из печи огненной и от царя неправедного.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил Сусанну от лживого обвинения.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил Давида от царя Саула и от Голиафа.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), как Ты избавил Апостолов Петра и Павла из темницы.

Все: Аминь.

Избавь, Господи, раба Своего (рабу Свою), через Иисуса Христа, нашего Спасителя, принявшего за нас смерть и даровавшего нам жизнь вечную.

Все: Аминь.

+

Господи Иисусе Христе, вверяем Тебе раба Твоего N (рабу Твою N) и молим Тебя, Искупитель мира, прими милостиво его (её) в Своё Царство и одари вечной радостью, ради Своего милосердного сошествия с небес.

Можно также спеть или прочитать антифон:

Славься, Царица, Матерь милосердия, жизнь, отрада и надежда наша, славься. К Тебе взываем, изгнанные чада Евы. К Тебе воздыхаем, стеная и плача в этой долине слёз. О Заступница наша! К нам устреми Твои милосердные взоры, и после этого изгнания яви нам Иисуса, благословенный плод чрева Твоего. О кроткая, о благая, о сладостная Дева Мария.

Когда больной испустил дух, священник произносит:

С. Придите, святые Божии, поспешите навстречу, Ангелы Господни.

Все: Примите эту душу, превознесите её пред лице Всевышнего.

Помолимся: Тебе, Боже, мы препоручаем брата нашего (сестру нашу) N и просим Тебя, Отче милосердный: отпусти ему (ей) грехи, которые он совершил (она совершила) по слабости человеческой, дабы умерший (умершая) для мира жил(а) для Тебя. Через Христа, Господа нашего.

Все: Аминь.

Рядом с усопшим ставятся зажжённые свечи в знак веры в жизнь вечную. Те, кто приходит проститься с усопшим (усопшей), молятся о вечном покое для него (неё).

Символ Веры

Кончина человека

Если положение больного безнадежно, то при явных признаках приближающейся смерти священник читает отходную молитву — «Канон молебный при разлучении души от тела» или более полно он называется «Канон молебный ко Господу нашему Иисусу Христу и Пречистой Богородице Матери Господни при разлучении души от тела всякаго правовернаго». Родственники сами могут прочитать этот канон, если невозможно пригласить священника, кроме чтения «молитвы, от иерея глаголемой на исход души», которая находится в конце канона. Этот канон читается «от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати» и имеется в православных молитвословах. Чтение канона мирскими людьми начинается возгласом: «Молитвами святых отец наших Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас», затем следуют предначинательные молитвы: «Трисвятое», «Пресвятая Троице», «Отче наш» и далее по молитвослову. При чтении канона возжигается свеча и лампадка перед домашней святой иконой. Если дома иконы нет, то нужно обязательно приобрести в храме иконы Спасителя и Божией Матери. Для умирающих младенцев (детей до семи лет) из-за отсутствия грехов, перечисляемых в каноне, которые несвойственны им по малолетству, канон не читается. Кроме канона при разлучении души от тела еще существует «Чин, бываемый на разлучение души от тела, когда человек долго страждет». Этот чин читается над человеком, который испытывает тяжкие предсмертные мучения и никак не может умереть (как правило, читается священником). После смерти человека над ним немедленно читается Последование по исходе души от тела.

Канон молебный ко Господу Иисусу Христу и Пречистой Богородице Матери Господни при разлучении души от тела всякого правоверного

Приходит игумен, к мирскому же отец его духовный, и вопрошает, аще есть кое слово, или дело забвения ради, или студа, или коя злоба к коему брату неисповедана, или непрощена есть, вся должен есть изыскивати и вопрошати по единому умирающаго.

Посем начинает иерей:

Благословен Бог наш… (аще ли мирский: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас). Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. Господи, помилуй (12 раз) Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон) Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Канон молебный от лица человека с душею разлучающегося и не могущаго глаголати, глас 6-й

Песнь 1

Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Каплям подобно дождевным, злии и малии дние мои, летним обхождением оскудевающе, помалу исчезают уже, Владычице, спаси мя. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Твоим благоутробием и многими щедротами Твоими, Владычице, преклоняема естественно, в час сей ужасный предстани ми, Помощнице Непоборимая. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Содержит ныне душу мою страх велик, трепет неисповедим и болезнен есть, внегда изыти ей от телесе, Пречистая, юже утеши. Слава: Грешным и смиренным известное прибежище, о мне извести Твою милость, Чистая, и бесовския избави руки, якоже бо пси мнози обступиша мя. И ныне: Се время помощи, се время Твоего заступления, се, Владычице, время, о немже день и нощь припадах тепле и моляхся Тебе.

Песнь 2

Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего. Издалеча сего дне, Владычице, провидя, и того яко пришедша помышляяй присно, слезами теплыми моляхся не забыти мене. Обыдоша мя мысленнии рыкающе скимны, и ищут восхитити и растерзати мя горце, ихже зубы, Чистая, и челюсти сокруши и спаси мя. Угасшу убо отнюд органу словесному, и связавшуся языку, и затворившуся гласу, в сокрушении сердца молю Тя, Спасительнице моя, спаси мя. Слава: Приклони ухо Твое ко мне, Христа Бога моего Мати, от высоты многия славы Твоея, Благая, и услыши стенание конечное, и руку ми подаждь. И ныне: Не отврати от мене многия щедроты Твоя, не затвори утробу Твою человеколюбную, Чистая; но предстани ми ныне, и в час судный помяни мя.

Песнь 3

Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи. Умовение согрешением, ток слезный ныне положи, Благая, сердца моего сокрушение приемлющи: о Тебе утверждающу упование, Благая, егда како страшнаго мя избавиши огненнаго мучения, яко Сама благодати еси источник, Богородительнице. Непостыдное и непогрешительное всем, иже в нуждах, прибежище, Владычице Пренепорочная, Ты ми буди Заступница в час испытания. Простерши пречистеи Твои и всечестнеи руце, яко священнии голубине криле, под кровом и сению тех покрый мя, Владычице. Слава: Воздушнаго князя насильника, мучителя, страшных путей стоятеля и напраснаго сих словоиспытателя, сподоби мя прейти невозбранно отходяща от земли. И ныне: Се мя, Владычице, страх усрете, егоже и бояхся: се подвиг велик объят мя, в немже буди ми Помощница, Надежде спасения моего.

Песнь 4

Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа. Не забуди мя, Благая, ниже отврати от мене, Твоего отрока, лице Твое, но услыши мя, яко скорблю, и вонми души моей, и сию избави. Иже по плоти сродницы мои, и иже по духу братие, и друзи, и обычнии знаемии, плачите, воздохните, сетуйте, се бо от вас ныне разлучаюся. Ныне избавляяй никако и помогаяй воистинну никтоже; Ты помози ми, Владычице, да не яко человек безпомощен, в руках враг моих затворен буду. Слава: Вшедше, святии мои Ангели, предстаните судищу Христову, колене свои мысленнии преклоньше, плачевне возопийте Ему: помилуй, Творче всех, дело рук Твоих, Блаже, и не отрини его. И ныне: Поклоньшеся Владычице и Пречистей Матери Бога моего помолитеся, яко да преклонит колена с вами, и преклонит Его на милость: Мати бо сущи и Питательница услышана будет.

Песнь 5

Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве. Устне мои молчат, и язык не глаголет, но сердце вещает: огнь бо сокрушения сие снедая внутрь возгарается, и гласы неизглаголанными Тебе, Дево, призывает. Призри на мя свыше, Мати Божия, и милостивно вонми ныне на мое посещение снити, яко да видев Тя, от телесе изыду радуяся. Растерзаеми соузы, раздираеми закони естественнаго сгущения, и составления всего телеснаго, нужду нестерпимую и тесноту сотворяют ми. Слава: Святых Ангел священным и честным рукам преложи мя, Владычице, яко да тех крилы покрывся, не вижу безчестнаго и смраднаго и мрачнаго бесов образа. И ныне: Чертоже Божий Всечестне, небесному разумному чертогу сподоби мя, мою угасшую и несияющую свещу вжегши, святым елеем милости Твоея.

Кондак, глас 6

Душе моя, душе моя, востани, что спиши, конец приближается, и нужда ти молвити: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, Иже везде сый, и вся исполняяй. Икос: Христово врачевство видя отверсто, и от сего Адаму источающе здравие, пострадав уязвися диавол, яко беды приемля рыдаше, и своим другом возопи: что сотворю Сыну Мариину? Убивает мя Вифлеемлянин, Иже везде сый и вся исполняяй.

Песнь 6

Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел, преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших. Нощь смертная мя постиже неготова, мрачна же и безлунна, препущающи неприготовлена к долгому оному пути страшному: да спутешествует ми Твоя милость, Владычице. Се вси дние мои исчезоша воистинну в суете, якоже пишется, и лета моя со тщанием, сети же смертныя воистинну и горькия предвариша мою душу, яже мя обдержат. Множество грехов моих да не возможет победити Твоего многаго благоутробия, Владычице; но да обыдет мя Твоя милость и вся да покрыет беззакония моя. Слава: Отводящии мя отсюду находят, содержаще мя всюду: душа же моя отлагает и страшится, многа исполнена мятежа, юже утеши, Чистая, явлением Твоим. И ныне: Спечалующаго ниединаго в скорби моей, ниже утешающаго обретох, Владычице, ибо друзи мои и знаемии вкупе оставиша мя ныне; но, Надежде моя, никакоже да не оставиши мя.

Песнь 7

Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки. Яко Бога Человеколюбца Мати Человеколюбивая, тихим и милостивым вонми оком, егда от тела душа моя отлучается, да Тя во вся веки славлю, Святая Богородице. Убегнути ми варвар безплотных полки и воздушныя бездны возникнути, и к Небеси взыти мя сподоби, да Тя во веки славлю, Святая Богородице. Рождшая Господа Вседержителя, горьких мытарств начальника миродержца отжени далече от мене, внегда скончатися хощу, да Тя во веки славлю, Святая Богородице. Слава: Великой последней гласящей трубе, в страшное и грозное воскрешение суда, воскресающим всем, помяни мя тогда, Святая Богородице. И ныне: Высокая Владыки Христа палато, Твою благодать свыше пославши, предвари мя ныне в день озлобления, да Тя славлю во веки вся, Святая Богородице.

Песнь 8

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно. Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем. О, како узрю Невидимаго; како ужасное оно претерплю видение? Како дерзну отверсти очи? Како моего Владыку смею видети, Егоже не престаях от юности огорчевая присно? Святая Отроковице, Богородительнице, на мое смирение милосердно призри, умиленное мое и последнее моление сие приимши, и мучащаго вечнующаго огня потщися избавити мя. Храмы святыя осквернившая, скверный и телесный храм оставивши, Тебе, Божий Всечестный Храме, молит, Отроковице Дево Мати, душа моя тьмы кромешния убежати и лютаго геенскаго жжения. Слава: Зря конец близу жития моего, и помышляя безместных мыслей, деяний же, Всечистая, душу мою делательницу, люте уязвляюся стрелами совести, но преклоньшися милостивно, буди ми Предстательница. И ныне: Сын дастся нам за милость, Сын Божий, и Ангельский Царь, Превечный от чистых кровей Твоих Человек прошед. Егоже умилостиви, Отроковице, страстней моей душе, исторгаемей люте от окаяннаго моего телесе. Таже: Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Поминовение на Божественной Литургии (Церковная записка )

О здравии поминают имеющих христианские имена, а о упокоении — только крещенных в Православной Церкви.

На литургии можно подать записки:

На проскомидию — первую часть литургии, когда за каждое имя, указанное в записке, из особых просфор вынимаются частицы, которые впоследствии опускаются в Кровь Христову с молитвой о прощении грехов

Заказать в монастыре в Иерусалиме

Молитва, от иереа глаголемая на исход души

Владыко Господи Вседержителю, Отче Господа нашего Иисуса Христа, Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, не хотяй смерти грешному, но обращения и живота; молимся и мили ся Ти деем, душу раба Твоего (имя) от всякия узы разреши и от всякия клятвы свободи, остави прегрешения ему, яже от юности, ведомая и неведомая, в деле и слове, и чисто исповеданная, или забвением, или студом утаеная. Ты бо Един еси разрешаяй связанныя и исправляяй сокрушенныя, надежда неначаемым, могий оставляти грехи всякому человеку, на Тя упование имущему. Ей, человеколюбивый Господи, повели, да отпустится от уз плотских и греховных, и приими в мир душу раба Твоего сего (имя), и покой ю в вечных обителех со святыми Твоими, благодатию Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, с Нимже благословен еси, с Пресвятым и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Моление о том, чтобы Бог даровал нам усердие к молитве за усопших и принял бы её

Многомилостиве и Всемилостиве Господи, Владыко и Судие живых и мертвых, дивный и неисповедимый в судьбах Своих Боже наш! Ты зриши печали, скорби и болезни, обдержащия ны зело, и воздыхания наша слышиши, и гласу нашему внемлеши. Како убо во многих скорбех наших обрящем утешение и покой душам нашим, аще не Твоим благопоспешеством, Всесильне Спасе наш? Ты бо еси Бог наш, и разве Тебе иного не знаем. Приими, Человеколюбче Господи, молитву нашу, юже приносим Тебе от всего сердца нашего и от всея души нашея. Веси, Господи, яко не довольны есмы достойную принести Тебе молитву; но Сам, Всеблагая, научи нас, како подобает молитися Ти. Согрей сердца наша теплотою Духа Твоего Святаго, да не тща будет молитва наша за души от нас преставльшихся раб Твоих, и даждь убо нам со дерзновением и неосужденно смети призывати Тебе, Небеснаго Бога Отца, яко Ты еси упование наше и прибежище; припадаем пред Тобою, в Троице покланяемый и прославляемый Боже наш, и Тебе единому приносим молитву нашу в скорбех и болезнех наших, в радости и печали, яко ты еси утешение наше, радование наше, сокровище наше и жизни нашея Податель: от Тебе бо исходит всяко деяние благо и всяк дар совершен. Сего ради дерзаем взывала к Тебе нашими бренными устнами: услыши нас, Боже, услыши нас грешных, молящихся Тебе; приклони ухо Твое к молению нашему и вопль наш к Тебе да приидет. Приими, Преблагий Господи, молитву нашу за души усопших раб Твоих, яко благовонное кадило. Тебе приносимое. Отжени от нас весь помысл лукавый; созижди в нас, Боже, сердце чисто и дух сокрушен; всели в нас, Боже, корень благих — страх Твой в сердца наши; виждь слезы наши, виждь сетование наше; зри скорби наша, зри горько плачущих о преставльшемся (-шейся) к Тебе рабе Твоем (Твоей) (имя) и упокой его (ю) во Царствии Твоем, яко Ты еси Живот, Воскресение и Покой усопших раб Твоих, и Тебе славу возсылаем, яко Безначальному Отцу со Единородным Твоим Сыном и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва по исходе души из тела

Боже Духов и всякия плоти! Ты твориши ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный. Пред Тобою трепещут Херувимы и Серафимы и тьмы тем и тысяща тысящ со страхом и трепетом выну предстоят Престолу Твоему. Ты за хотящих улучити спасение посылаеши на служение святых Твоих Ангелов; Ты и нам грешным коемуждо даеши святаго Ангела Твоего, яко пестуна, еже хранили ны во всех путех наших от всякаго зла и таинственно наставляти и вразумляти ны даже до последняго издыхания нашего. Господи! Ты повеле еси изъяти душу от приснопоминаемаго(-мой) нами раба Твоего (рабы Твоея) (имя), воля Твоя — воля святая; молим Тя, Жизнодавче Господи, не отними точию ныне от души его (ея) сего пестуна и хранителя ея, не остави ю едину, яко в путь шествующую; повели ему, яко хранителю, не удалятися помощию в сем страшном прохождении ея в мир горний невидимый; молим Тя, да будет убо ей заступником и защитником от злаго сопротивника в прохождении мытарств, дондеже преведет ю к Тебе, яко к Судии неба и земли. О, страшно прохождение сие для души, грядущей на суд Твой нелицеприятный, и имущей в прохождении сем истязатися духами злобы поднебесными! Темже убо молим Тя, Преблагий Господи, благоволи и еще послали святых Твоих Ангелов душе преставльшагося(-шейся) к Тебе раба Твоего (рабы Твоея) (имя), да защитят, оградят и сохранят ю от нападения и истязания страшных и злых оных духов, яко истязателей и мытарей воздушных, служителей князя тьмы; молим Тя, свободи ю сего злаго обстояния, да не срящет ю злых демонов полчище; сподоби ю безбоязненно, благотишно и невозбранно преяти от земли страшный сей путь со Ангелы Твоими, да вознесут ю поклонитися

Неусыпаемая псалтирь

Неусыпаемая Псалтирь читается не только о здравии, но и о упокоении. Издревле заказывание поминания на Неусыпаеом Псалтири считается великой милостынью за усопшую душу..

Также хорошо заказывать Неусыпаемую Псалтирь и за себя, будет живо чувствоваться поддержка. И ещё один важнейший момент, но далеко не самый маловажный, Существует вечное поминовение на Неусыпаемой Псалтири. Кажется дорого, но результат в больше чем в миллионы раз превышает потраченные деньги. Если же такой возможности все равно нет, то можно заказываться на меньший срок. И хорошо также читать самому.

Заказать в монастыре в Иерусалиме

Молитва Ангелу хранителю

Святый Ангеле хранителю, данный усопшему (-шей) рабу Божию (рабе Божией) (имя)! Не преставай охраняти душу его (ея) от злых страшных оных бесов; буди ей пестуном и утешителем и тамо, в оном невидимом мире духов; приими ю под криле своя и преведи ю невозбранно чрез врата воздушных истязателей; предстани ходатаем и молитвенником за ню у Бога, — моли Его Преблагаго, да не низведена будет в место мрака, но да вчинит ю, идеже пребывает Свет невечерний.

Молитва ко Пресвятой Богородице

Пресвятая Владычице Богородице! К Тебе прибегаем, Заступнице наша: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному(-ной) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его (ея) страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов. Буди ей, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною Защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо. Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего (рабу Твою) Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему (ей), имущему (-щей) судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго(-ую) в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Аминь.

Молитва вторая за всех в вере скончавшихся православных христиан

Боже щедрот и всякия благодати! Призри с высоты Святаго жилища Твоего на нас грешных и недостойных рабов Твоих, молящихся Тебе и просящих дати долгов разрешение усопшему (-ей) рабу Твоему (рабе Твоей). Молим Тя, Благость вечная, не вниди в суд с рабом (-ою) Твоим (-ею), яко созданием Твоей Премудрости, но обаче милости сподоби его (ю); яви ему (ей) благоутробие Твое, Всеблагий Владыко, и не отвержи его (ю) от лица Твоего, Человеколюбче Господи: спаси от вечныя смерти, яже есть смерть вторая, душу его (ея), да тако усопший (-шая) не престанет славословити Твою безконечную благость и превозносити имя Твое во веки. Тебе, Сердцеведче, ведомы дела, намерения и помышления усопшаго (-шия) раба Твоего (рабы Твоея) и вся содеянная им (ею) благая же и злая пред Тобою нага и объявлена суть. Но что убо пред Тобою, Святый, вся благая наша? Яко капля в мори, тако суть пред Тобою и пред Твоею правдою и Святостию вся благая наша, содеваемая в веце сем. Безмерны согрешения наши; велико и тяжко бремя грехов наших, но неизреченно велики и безпредельны заслуги Единороднаго Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Егоже по безпредельной любви Твоей дал еси нам грешным, да всяк веруяй в Онь, не погибнет,но имать живот вечный. Зело грешны есмы пред Тобою и недостойны Твоея милости, но Твое человеколюбие соделывает нас достойными; велики беззакония наша, но неистощимо Твое милосердие: безмерныя заслуги Возлюбленнаго Твоего Сына, принесшаго Себя в жертву за грехи наши, побеждают всяк грех, всяко беззаконие; того ради со умилением и со дерзновением молим Тя, Источниче жизни нашея, со дерзновением упования молим, да усвоятся усопшему (-ей) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) сии драгоценныя для нас искупительныя и спасительныя заслуги Единороднаго Сына Твоего; умоляем Твое милосердие слезами сокрушения, покрый грехи усопшаго (-шия) раба Твоего (рабы Твоея) величием сих дражайших заслуг Искупителя нашего; прости все согрешения его (ея) и не погуби его (ю) со беззаконми его (ея) в геенне огненней. Пощади, пощади, Владыко, отшедшаго (-ую) к Тебе раба Твоего (рабу Твою) (имя) и вечных мучений избави, избави ради безмерных и неизглаголанных душевных скорбей и болезней Единороднаго Сына Твоего, понесенных Им пред испитием горькой чаши страданий Своих; пощади его (ю) и спаси от вечныя смерти ради поношения и биения Спасителя нашего, ради заушения и заплевания; помилуй ради дражайшия Крове Его из пречистых ребр Его пролиянныя. Молим Тя, Отче щедрот и всякаго милосердия, пречистыми и животворящими Его ранами, Его святою Кровию уврачуй смертоносныя и греховныя язвы усопшаго (-шия) раба Твоего (рабы Твоея), и тако да исцелеет духовне и да сподобится в неприступном свете Твоем, Светодавче Господи, славословит и прославляти Пресвятое имя Твое во веки. Аминь.

Молитва за всех в вере скончавшихся православных христиан

Молитва первая

Владыко Многомилостиве и Всемилостиве Господи Иисусе Христе Боже наш! Милосерд ты к нам грешным и милосердию Твоему несть конца: не хощеши бо нашей вечной погибели, зане рекл еси: «Не хощу смерти грешника, но еже обратитися и живу быти ему». Слава милосердию Твоему! Слава смотрению Твоему! Слава долготерпению Твоему, Господи! От всего сердца нашего, от всея души нашея благодарим Тя, Боже наш, яко сподобил еси усопшаго(ую) раба Твоего (рабу Твою) (имя) на одре болезни исповедатися Тебе во гресех своих. Ты же, Господи, Един ведый вся, веси, коль тяжки греси его (ея), но обаче молим Тя, приими раба Твоего (рабу Твою), отшедшаго(ую) к Тебе аще и грешником(-цею), но не нераскаянным(-ою), и воздаждь ему (ей) по раскаянному сердцу его (ея). И якоже Ты приемлеши и единое слово, и единый вздох, и единую каплю слезную от исповедающегося Тебе с чистым и сокрушенным сердцем, темже убо молим Тя, Сердцеведче Святый, приими ныне от нас нашу молитву за усопшаго(-ую), вонми молений наших гласу, и услыши ны; со умиленною душею и сокрушенным сердцем молим Тя, Господи, воззри всемилостивым оком Своим на покаявшагося (-шуюся) Тебе усопшаго(-ую) раба Твоего (рабу Твою) (имя) и попали невещественным огнем Духа Твоего Святаго вся терния грехов его (ея), неисповеданных пред лицем Твоим. Аще же усопший(-шая) раб Твой (раба Твоя) при покаянии забвению что предаде по немощи естества, или тяжкой болезни, или страха ради часа смертнаго не возможе в сокрушении и умилении сердца покаятися пред Тобою, Господи, ниже возможе принести Тебе плодов достойных покаяния, со умилением просим, молим Тя, Спасителю наш, восполни его (ея) покаяние молитвами Святыя Твоея Церкви и всех святых Твоих, от века благоугодивших Тебе, наипаче же восполни сию духовную скудость Твоею благостию, Твоими дражайшими искупительными и спасительными заслугами; и якоже мытаря оправдал еси, и разбойника, на кресте молившагося Ти, помиловал еси, сице молим Тя: помилуй преставльшагося(-уюся) к Тебе с верою и упованием и прости ему (ей) всякое согрешение вольное и невольное, словом, делом, ведением и неведением содеянное, и такода неосужденно явится пред лицем Твоим в день великаго и Страшнаго Суда Твоего. Молим Тя, дражайший Искупителю наш, сподоби усопшаго(ую) раба Твоего (рабу Твою) (имя) внити в Царствие Твое, яко сподобившагося(-уюся), по Твоей благости, причаститися святых Твоих страшных и животворящих Тайн во оставление грехов и в жизнь вечную. Ты бо, Господи, пречистыми устами рекл еси: «Ядый Мою Плоть и пияй Мою Кровь имать живот вечный». Ты, Господи, Сам сподобил еси усопшаго(-ую) раба Твоего (рабу Твою) причаститися пречистаго Твоего Тела и пречистыя Твоея Крове, яко залога вечнаго блаженства; сего ради паки молим Тя: да будут ему (ей) святыя и животворящия Тайны Твоя, яко угль, попаляющ вся согрешения его (ея), вся беззакония и неправды его (ея), да будут во очищение, во освящение, оправдание и оставление грехов, и в залог живота и блаженства вечнаго. Аминь

Молитва вторая за всех в вере скончавшихся православных христиан

Господи, Господи! коль неизбежен, коль страшен нелицеприятный и неизменимо-вечный Суд Твой! В великом и притрепетном смущении дух наш мятется, сердце содрогается и истаевает, яко воск, от единаго возвещения Твоего непреложнаго глагола о последнем Суде; немотствует язык от единаго ожидания гласа последней трубы Архангела, имущей возбудити от мертвых и воззвати от живых на Страшный Суд Твой от востока и запада, от севера и юга. О, воистину страшен день той, в оньже приидеши, Боже, на землю во славе со Ангелами и всеми святыми! Горнии и дольнии все предстанут тогда со страхом и трепетом и полчища преисподних вострепещут пред Тобою, Судие мира сего; небо и землю призовеши на Суд, судити вселенней в правде и истине! Страшен день той, в оньже престоли поставятся, книги разгнутся, и явная и тайная наша деяния, словеса и помышления обличатся пред Тобою, пред Ангелами и человеками, вкупе же и осудятся: ничтоже бо, Господи, у Тебе сокровенно, еже тогда не открыется, и тайно, еже не уведано будет. Кто возможет, Судие мира сего, устояти тогда пред лицем Твоим и целым миром горним и дольним! Аще праведник едва спасется, нечестивый и грешный како постоит? И кто убо заступит за ны, аще не Твое милосердие, Господи? Камо убежим от праведнаго Суда Твоего? О, пощади, пощади тогда нас и отшедщаго (-ую) к Тебе приснопоминаемаго (-ую) нами раба Твоего (рабу Твою) (имя) и не осуди его (ю) тогда на вечное мучение по грехом его (ея). Благоволи убо, Премилосердый Господи, прияти в небесный и мысленный Твой жертвенник наши жертвы за него (ню) — молитвы наши и милостыни, яко кадило благовонное, вкупе с молитвами и безкровным священнодействием пастырей Святая Твоея Церкви, да не постыдится пред Тобою, пред Ангелами и целым миром усопший (-шая) раб Твой (раба Твоя). Услыши ны, Боже наш, и не отрини до конца; виждь коленопреклоненных, повергшихся долу пред Тобою, Господи; услыши просящих Твоея милости и Царства Небеснаго усопшему (-шей) рабу Твоему (рабе Твоей). Молим Тя, о Премилосердый и Прещедрый Иисусе, егда приидеши со Ангелы Святыми Твоими судити мирови, пощади, пощади тогда. Спасе, создание Твое: образ бо есть неизреченныя Твоея славы. С сокрушенным сердцем молим, просим Тя, Спасителю и Искупителю наш, не осуди раба Твоего (рабу Твою) (имя) праведным судом Твоим на вечное мучение, аще достоин (-на) есть всякаго осуждения и муки; не отлучи его (ю) от стада избранных Твоих, но, по неизреченному милосердию Твоему, долготерпению и любви к нам грешным и недостойным рабам Твоим, ради Твоих дражайших заслуг сподоби его (ю), Владыко, Царствия Твоего, еже уготовал еси любящим Тя от сложения мира, и да внидет в место упокоения, хваля всесвятое и великолепое Имя Твое, славя неизреченное милосердие Твое, величая человеколюбие и щедроты Твоя, яко Ты еси Бог милости и щедрот, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва за умирающего

Господи, Иисусе Христе Сыне Божий, заступи, спаси, помилуй и сохрани Боже, Твоею благодатию душу раба Твоего (имя), и грехи юности и неведения его не помяни, и даруй ему кончину христианску, Непостыдну и мирну, и да не узрит душа его мрачного взора лукавых демонов, да приимут его Ангели Твои светлии и пресветлии, и на Страшном Суде Твоем милостив ему буди, ибо Твое есть единого Господа, еже миловати и спасати нас.

Заказ треб на Святой Земле

· Поминовение на Божественной Литургии · Водосвятный молебен · Молебен о здравии · Молитва об упокоении · Молитва о здравии · Неусыпаемая псалтирь · Свеча о упокоении · Свеча о здравии · Сорокоуст о упокоении · Сорокоуст о здравии · Панихида

Нравится

SocButtons v1.5

Бдение у тела усопшего

Во многих приходах сохраняется древний обычай молитвы у гроба усопшего и песнопений, возносимых родственниками и знакомыми. Новейшие литургические правила рекомендуют служение Литургии Слова, которую может возглавить мирянин.

Ниже предлагается образец подобного служения.

Предстоятель: Во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.

Боже, Твой Сын расторг узы смерти и восшёл на небеса; удостой усопшего раба Твоего (усопшую рабу Твою) участия в этой победе над смертью, чтобы он мог (она могла) вечно лицезреть Тебя, своего Творца и Искупителя. Через Христа, Господа нашего.

Все: Аминь.

(следует заупокойное песнопение)

Предстоятель: Боже, открой наши сердца навстречу Твоему слову, чтобы мы во тьме обрели свет, в наших сомнениях — уверенность, происходящую из веры, в нашей печали — утешение. Через Христа, Господа нашего.

Все: Аминь.

Затем читаются 2 или 3 фрагмента из Священного Писания. Прем 3, 1-9; Прем 4, 7-15; 2 Макк 12, 43-45; Рим 6, 5-9; 1 Кор 15, 51-57; 2 Кор 4, 14-15; 2 Кор 5, 1. 6-10; Флп 3, 20-21; 1 Ин 3, 1-2; Мф 11, 25-30; Мф 25, 1-13; Лк 7, 11-17; Лк 12, 35-40; Ин 5, 24-29; Ин 6, 37-40; Ин 6, 51-58; Ин 12, 23-26; Ин 14, 1-6.

Между чтениями можно петь рефрен «Верю, что жив мой Искупитель», После чтения следует приведённая ниже литания.

Тайна исповеди

Одним из препятствий для совершения предсмертной исповеди становится опасение, что принявший исповедь священнослужитель расскажет кому-то о том, что услышал от умирающего. Согласно действующему законодательству тайна исповеди защищена законом, то есть священника нельзя принудить дать показания о том, что ему стало известным на исповеди.

Это относится лишь к священнослужителям. В случае принятия исповеди не духовным лицом её разглашение по закону не запрещается. Но, как правило, исповеди принимаются священниками, которые обязаны сохранять всё в тайне.

МОЛИТВЫ ЗА УСОПШИХ

Всемогущий Боже, услышь наши молитвы, возносимые с верой в Воскресшего Твоего Сына, и укрепи нашу надежду на то, что вместе с усопшим рабом Твоим (усопшей рабой Твоей) и все мы удостоимся воскресения. Через Господа нашего Иисуса Христа, Твоего Сына, который с Тобою живёт и царствует в единстве Святого Духа, Бог вовеки веков. Аминь.

+

Боже, Отче Всемогущий, тайна креста — наша сила, а Воскресение Сына Твоего — основание нашей надежды; освободи усопшего раба Твоего (усопшую рабу Твою) от уз смерти и сопричти его (её) к лику спасённых. Через Христа, Господа нашего. Аминь.

Помогают ли молитвы о смертельно больных

Многие христиане, получив печальное известие о неизлечимой болезни, задают вопрос «За что?», а надо спросить: «Для чего?». Господь милостив, проводя человека через испытания, Он приводит больных и страждущих в храмы через очищение и покаяние души, открывая двери Небесного царства.

Молитва от смертельной болезни — максимальное доверие Богу и вера в Его исцеляющую силу через посредничество Святых. Воззвание к Творцу не является заговором. Будьте осторожны, выбирая молитвенное прошение из предложенных молитв.

Важно! Отличие молитвы от заговора в том, что при произношении слов заговора человек верит в эти слова, а при чтении молитвенных прошений вся надежда возлагается на Бога, и Ему Одному воздается вся слава.

В каждом храме есть подтверждающие исцеления у икон или после богослужения записи, но часто болезнь возвращается, ибо получивший прощение вновь вернулся к грешному образу жизни, и вскоре умирает. Обращаясь к святым угодникам, следует помнить, что они посредники между Господом и людьми, вся слава воздается Святой Троице и Богородице.

О болезнях:

  • О бесплодии
  • О депрессии
  • Какие болезни даются за какие грехи

Человек немощен, ему не хватает терпения и веры, но есть святые, прошедшие страдания и лишения, сохранившие веру и дарующие чудеса исцеления. Читая молитвы, следует прислушиваться к смыслу каждого слова, «впитывать» его в сердце и душу, переживать и верить в исполнение прошения.

Нет в мире такой болезни, против которой была бы бессильна молитва, но есть множество причин, препятствующих осуществлению победы исцеления. При получении страшного диагноза человека захлестывает страх, отчаяние, паника и постоянная нервозность.

Не единичны случаи, когда человек умирал не от болезни, а от страха. Мамы, получившие весть о раковом заболевании ребенка, умирали от болезни сердца, а дети успешно прошли курс лечения и получили исцеление по молитвам папы и родных.

Святой Лука, будучи сам врачом, утверждал, что при чтении молитв приходит успокоение, наступает умиротворение, рождается надежда, которая ведет к исцелению.

Полная заупокойная молитва

Этой молитвой стоит просить у Господа помощи и заступничества за умершего друга или родственника, читая ее по утрам или вечером:

«Помяни, Господи Иисусе Христе, Боже наш, милости и щедроты Твоя от века сущия, ихже ради и вочеловечился еси, и распятие и смерть, спасения ради право в Тя верующих, претерпети изволил еси; и воскрес из мертвых, вознеслся еси на небеса и седиши одесную Бога Отца, и призираеши на смиренныя мольбы всем сердцем призывающих Тя: приклони ухо Твое, и услыши смиренное моление мене, непотребнаго раба Твоего, в воню благоухания духовнаго, Тебе за вся люди Твоя приносящаго. И в первых помяни Церковь Твою Святую, Соборную и Апостольскую, юже снабдел еси честною Твоею Кровию, и утверди, и укрепи, и разшири, умножи, умири, и непребориму адовыми враты во веки сохрани; раздирания Церквей утиши, шатания языческая угаси, и ересей восстания скоро разори и искорени, и в ничтоже силою Святаго Твоего Духа обрати.

Шахада и дуа умирающего мусульманина

Перед кончиной мусульманин должен произнести шахаду «Ля иляхэ иллял лахь. Мухаммадун расулюл лахь» («Свидетельствую, что нет иного божества, кроме Аллаха и ещё свидетельствую, что Мухаммед — посланник Аллаха»). Если силы оставили умирающего, это свидетельство о вере в единого Бога и в посланническую миссию пророка Мухаммеда шепчут ему на ухо.

Кроме того, может быть произнесена молитва-дуа умирающего: «Ляя иляяхэ иллял лаахь, иннэ лиль мавти сакяраат. Аллаахумма гфирлии, ва рхамнии, ва альхикнии бир рафиикыль а‘ля. Аллаахумма а‘иннии ‘аляя гама раатиль мавти ва сакяраатиль мавт» («Нет бога, кроме Единого Господа. Поистине, смерти сопутствуют страшные муки. О Всевышний, прости меня и помилуй. Возвысь меня к наивысшему обществу. Помоги мне пройти [с терпением и верой] через предсмертную муку»).

Вопрос и ответ

Есть ли особые буддийские молитвы перед смертью?
В буддийской традиции считается особенно важным, чтобы умирающий находился в сознании. При этом ему следует вслух или мысленно повторять мантру «Прибежище». Её перевод: «Я вмecтe co вceми живыми cyщecтвaми ищeм пpибeжищa y Бyдды, Дxapмы и Сaнгxи, пoкa вce мы нe дocтигнeм Пpocвeтлeния».

Где найти текст «Канона молебного»?

Он размещён в православном «Молитвослове».

Можно ли как-то облегчить состояние православного, который расстаётся с жизнью долго и мучительно?

Святителем Андреем Критским написан особый «Чин, бываемый на разлучение души от тела, внегда человек долго страждет». В него, вслед за обычным началом, входят псалмы 69-й, 142-й и 50-й, канон, молитва «Достойно есть», затем «Молитва о душе судимей» и «Молитва иная о долгостраждущем умрети». Эти молитвословия также может прочесть православный мирянин. В таком случае вместо священнических возгласов произносят Иисусову молитву, а те моления, которые положено читать иерею, пропускают.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями: